Kom ihåg mig?

Mediaanalys - bluffmakare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-17, 13:42 #21
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Jag förstår att det kan låta snårigt (snurrigt?). Men, Payder AB säljer inte SEO-tjänster, vi är inte en SEO-konsult. Jag utför uppdrag om någon frågar mej och jag svarar ibland på konsultförfrågningar i forum etc.
Vår verksamhet är en helt annan och egentligen inte inriktad på konsulting.

Min kollega hadde ingenting med e-mind att göra, han har aldrig suttit med i styrelsen och han visste absolut ingenting om e-mind innan han träffade mej. I dagsläget är det han och jag som äger och driver Payder AB.

Jag satt som styrelsesupleant i e-mind och var som sagt inte direkt involverad i deras arbete.

E-mind hade 4 personer anställda när de gick i konkurs, förutom VDn.
2 tekniker, en webbdesigner och 1 säljare. Jag var inte en av dem, tidigare hade man ytterligare 2 säljare anställda.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 14:01 #22
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by xpat@Feb 17 2008, 13:42
Jag förstår att det kan låta snårigt (snurrigt?). Men, Payder AB säljer inte SEO-tjänster, vi är inte en SEO-konsult. Jag utför uppdrag om någon frågar mej och jag svarar ibland på konsultförfrågningar i forum etc.
Vår verksamhet är en helt annan och egentligen inte inriktad på konsulting.

Min kollega hadde ingenting med e-mind att göra, han har aldrig suttit med i styrelsen och han visste absolut ingenting om e-mind innan han träffade mej. I dagsläget är det han och jag som äger och driver Payder AB.

Jag satt som styrelsesupleant i e-mind och var som sagt inte direkt involverad i deras arbete.

E-mind hade 4 personer anställda när de gick i konkurs, förutom VDn.
2 tekniker, en webbdesigner och 1 säljare. Jag var inte en av dem, tidigare hade man ytterligare 2 säljare anställda.
Vad ska ni göra då *flin*?

Okej jag ska inte mosa, jag kände redan till "P´s" involvering i Payder, men samtidigt så sitter alltså fd VD i E-mind AB i Payder ABs styrelse - hmm jo det blir lite snurrigt.

Lite märkligt det du skriver om E-Minds anställda - Det är inget jag ifrågasätter men det jag fick fram var:
Antal anställda: 0 anställda

Hoppas jag att ni lyckas med vad ni företar er med, men som Marknadsbanken skrev - det ses nog som positivt om ni uppdaterar mer än sidfoten på sidan om ni avser annan iriktning än den som står där.. för annars kan det ju lätt uppfattas som.. vad var det Leon skrev tidigare i tråden..hmm just ja: falsk marknadsföring
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 14:09 #23
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Va vi skall göra!? hmmm, hehe

Nope, före detta VDn var inblandad i Payder på ett tidigt stadium. Han har dock ingenting med företaget att göra i dagsläget. Sifforna på antalet anställda är felaktiga, det var ju personalen och den stora kostnadspost detta innebar som ställde till det.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 14:28 #24
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by xpat@Feb 17 2008, 13:42
Payder AB säljer inte SEO-tjänster, vi är inte en SEO-konsult.
ROFL - Nu måste jag faktiskt mosa lite..

Citat:
Vad gör Payder?
Vi skapar och driver affärsprojekt, vi hjälper entreprenörer, vi erbjuder marknadsföringstjänster som SEO och PPC.
Källa
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 14:41 #25
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Jo, men.... vi säljer inte dessa tjänster aktivt! Det är inte vår kärnverksamhet och inte något som vi fokuserar på.

Om jag nu utför den här typen av uppdrag om någon frågar mej så vorre det väl dumt att inte skriva det på hemsidan!?
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 15:08 #26
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
På vilket sätt säljer ni inte SEO aktivt genom att skriva det på hemsidan?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 16:44 #27
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Originally posted by xpat@Feb 17 2008, 14:41
Jo, men.... vi säljer inte dessa tjänster aktivt Det är inte vår kärnverksamhet och inte något som vi fokuserar på.

Om jag nu utför den här typen av uppdrag om någon frågar mej så vorre det väl dumt att inte skriva det på hemsidan?
PÅ er hemsida utgår ni som om att ni arbetar med SEO, är det då inte lättare att redigera texten så att era kunder eller besökare kan förstå det på rätt sätt?

För just nu ses det oseriöst i mina ögon och jag tror nog mer folk ser det så med.
man kan läsa på e-mind's hemsida att det fortfarande är aktiv då med inom SEO, ett litet citat ifrån hemsidan:

"vi valt att omstrukturera bolaget och att ta in extern finansiell hjälp. E-mind drivs numera som ett projekt inom en större företagskonstellation, där vi bland annat får tillgång till ett mycket stort kompetensnätverk inom vårt verksamhetsområde"
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 16:59 #28
Forsgrens avatar
Forsgren Forsgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 24
Forsgren Forsgren är inte uppkopplad
Nykomling
Forsgrens avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av xpat
För det första så var e-mind aldrig oseriösa
Det beror lite på vad man räknar in i det begreppet. Det fanns (som hos oerhört många företag som sysslar med SEO) en del lite lattjo länksidor och "luftbloggar" kring E-minds verksamheter och kunder.

Det ligger rätt mycket i det Internet Sweden skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
(...) men alla som läser WN vet att en betydande del av företag verksamma inom SEO arbetar på sätt som många gånger bör och ska ifrågasättas.
Jag må vara rookie här på forumet, men det börjar kanske bli lite mycket OT från huvudämnet (Mediaanalys metoder) nu?
Forsgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 17:06 #29
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Nu börjar det bli lite väl låg nivå på det här.

För det första, det är helt upp till oss vad vi vill skriva på vår hemsida, och som sagt. Om någon frågar mej om jag utför konsultuppdrag inom SEO så svarar jag: "Ja det gör jag". Skall jag då inte kunna säga detta på vår hemsida utan att folk får för sej att vi ingår i någon slags mystisk oseriös SEOsekt!? Jag har mycket svårt att få ihop den ekvationen!

Samma sak gäller ju e-mind.se, om någon kommer in via e-mind och frågar om vi utför SEO-tjänster, vad tycker du att jag skall säga då!? Att vi inte gör det!? Det skulle ju vara en lögn!

Som jag sagt flera gånger... Vi säljer inte aktivt SEO-tjänster. Men... om någon frågar så... ERGO: Vi påpekar detta på hemsidan, whats the big deal!?

Det är ungefär som att säga till någon att: Eftersom det står i ditt CV att du har jobbat som svetsare, men inte gör det längre så tycker jag att du är oseriös eftersom du skriver att du kan svetsa!

Och ja... Jag jobbar med SEO. Men inte åt nån annan än mej själv!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 17:27 #30
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Kan ni inte diskutera e-minds affärer i en egen tråd, denna handlar om mediaanalys.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017