Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Underlätta flytt av domän & webbhotell gällande SEO?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-10, 16:25 #1
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Standard Underlätta flytt av domän & webbhotell gällande SEO?

Hejsan!

Står i startgroparna på att göra ett förvärv och då nuvarande domän ligger hos One.com och ska flyttas över till mitt eget hos CN så undrar jag vad som kan ske med tanke på den position och SEO som i dag finns runt sidan. Sidan ligger högst upp på flertalet sökningar relaterade till sidan, och då jag läst på diverse håll att det kan bli strul runt detta så vill jag självfallet minimera detta!

/Pontus
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-10, 16:35 #2
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Om du bara planerat att flytta över allt med befintlig struktur och domän borde inget drastiskt hända, är det något speciellt du läst och är orolig över?

Givetvis kan saker strula, t.ex. om du inte får upp den på din nya server och stänger ned den gamla, fast då har du värre problem än att sökmotorer inte hittar sidan. Störst risk, förutsatt att det är någon sida som är beroende på höga placeringar i sökmotorer, vore om gamla ägaren byggt upp länkar till sidan som tas bort, då kan luftslottet haverera.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-11, 13:33 #3
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Man har ju läst om folk som gjort förändringar som sen förlorat sin plats på Google som gör att man blir fundersam.

Därav min fundering.
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-11, 13:53 #4
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Du skrev att du inte skulle göra några förändringar på din sida. Som jag uppfattade det så skulle du bara flytta den från One till City? En flytt ska generellt sett inte påverka ditt resultat, möjligen om du får flera dagars nertid eller byter till en superlångsam hosting.

Nu vet jag inte vad du har för sida men enkelt förklarat så flyttar du alla filer till den nya hosten.

Under City så går du till webbplatser och lägger till din sida innan du byter namnserver eller registar. Testa sedan genom att lägga till din sida i hostfilen på datorn. En ny rad med ipnummer och sida.

91.XX.XX.XX minbästastesida.se

Då ska du hamna hos City om allt fungerar bra. Är allt ok så är det bara att köra på med flytt av domän eller namnserver.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-11, 19:01 #5
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Du skrev att du inte skulle göra några förändringar på din sida. Som jag uppfattade det så skulle du bara flytta den från One till City? En flytt ska generellt sett inte påverka ditt resultat, möjligen om du får flera dagars nertid eller byter till en superlångsam hosting.

Nu vet jag inte vad du har för sida men enkelt förklarat så flyttar du alla filer till den nya hosten.

Under City så går du till webbplatser och lägger till din sida innan du byter namnserver eller registar. Testa sedan genom att lägga till din sida i hostfilen på datorn. En ny rad med ipnummer och sida.

91.XX.XX.XX minbästastesida.se

Då ska du hamna hos City om allt fungerar bra. Är allt ok så är det bara att köra på med flytt av domän eller namnserver.
När allt är klart så ska detta testas självfallet...
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017