Kom ihåg mig?

Overture.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-14, 05:40 #1
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
Mitt första inlägg

Overture är enligt mig en utmärkt service, kanske lite annorlunda än AdWords..
Priset per klick er oftast lite högre, men man får oftast bättre konverteringar.

Du har mer plats för titel og beskrivning i Overture än i AdWords och får därför ofta mer pre-kvalificerade besök..


Bye bye eSpotting :lol:
MWMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-14, 10:36 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Adwords och Overture är väl de två största aktörerna.

Vad man vill titta på är vad man får för ROI (return on investment) på respektive tjänst. Många påstår sig få bättre ROI för 'hitech/internet'-produkter genom adwords, medans Overture presterar bättre för vanliga konsumentprodukter. Många säger dock att detta varierar från fall till fall, och även beror på vilka 'match procedures' som används hos respektive tjänst.

Har man en lite större annonseringsbudget föreslår jag att man lägger en del av den på att testa sig fram till vilka metoder som är mesta framgångsrika för just den. Är så inte fallet skulle jag personligen satsa på Adwords för att slippa annonser genom hatobjektet Gator.

Tilläggas ska också att ett stort missnöje mot Overture's affärer håller på att växa sedan ett par veckor tillbaka. De märkte att de förlorade marknadsandelar och har skaffat sig ett gäng mindre populära partners, deras administrationssystem har blivit långsammare, deras statistik är fördröjd jämfört med konkurrenter som adwords och deras 'word match'-funktion anses något oärlig i vissa fall. Många som använt Overture tidigare börjar gå över till Adwords i väntan på att Overture, efter att uppköpet blivit klart, ska skärpa sig. Så ta dig gärna en tankeställare.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-18, 21:02 #3
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by cerebus@Oct 14 2003, 06:36
Adwords och Overture är väl de två största aktörerna.

Vad man vill titta på är vad man får för ROI (return on investment) på respektive tjänst. Många påstår sig få bättre ROI för 'hitech/internet'-produkter genom adwords, medans Overture presterar bättre för vanliga konsumentprodukter. Många säger dock att detta varierar från fall till fall, och även beror på vilka 'match procedures' som används hos respektive tjänst.

Har man en lite större annonseringsbudget föreslår jag att man lägger en del av den på att testa sig fram till vilka metoder som är mesta framgångsrika för just den. Är så inte fallet skulle jag personligen satsa på Adwords för att slippa annonser genom hatobjektet Gator.

Tilläggas ska också att ett stort missnöje mot Overture's affärer håller på att växa sedan ett par veckor tillbaka. De märkte att de förlorade marknadsandelar och har skaffat sig ett gäng mindre populära partners, deras administrationssystem har blivit långsammare, deras statistik är fördröjd jämfört med konkurrenter som adwords och deras 'word match'-funktion anses något oärlig i vissa fall. Många som använt Overture tidigare börjar gå över till Adwords i väntan på att Overture, efter att uppköpet blivit klart, ska skärpa sig. Så ta dig gärna en tankeställare.
Dock är det aldrig fel med konkurrens
  Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017