Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ride Media Group

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-02, 10:54 #1
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Question Ride Media Group

Hej alla.

Är det någon som vet något om ett företag som heter Ride Media Group AB? Anledningen till att jag frågar är för att en av mina kunder har blivit kontaktad flera gånger av företaget som vill sälja tjänster inom digital marknadsföring.

På deras sajt står följande att läsa "Ride Media är en av landets ledande digitala mediabyråer". Detta tycker jag låter lite underligt då de är helt nystartade.
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-02, 11:52 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ja, de måste vara lika ledande som 100-tals andra mediebyråer

En i högen av jobbiga säljar-företag.

Bolaget bildat 2011, som du nämner, så det säger en del om "landets ledande" ...
http://allabolag.se/5568568298
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-03, 03:08 #3
lassegw lassegw är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 5
lassegw lassegw är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 5
Prova med följande sökningar

På google.se:
"Ride Media"
"Ride Media Group AB"
site:ridemedia.se

På Yahoo:
linkdomain:ridemedia.se

Så ledande är de idag. Ger också ut en gratis guide för sökmotoroptimering.
lassegw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-03, 15:35 #4
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
Hej alla.

Är det någon som vet något om ett företag som heter Ride Media Group AB? Anledningen till att jag frågar är för att en av mina kunder har blivit kontaktad flera gånger av företaget som vill sälja tjänster inom digital marknadsföring.

På deras sajt står följande att läsa "Ride Media är en av landets ledande digitala mediabyråer". Detta tycker jag låter lite underligt då de är helt nystartade.
Just det, "..är EN av landets ledande".. med andra ord en definitionsfråga
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-04, 12:58 #5
charl charl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 4
charl charl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 4
Hej på er!

Som representant för ytterligare "ett i högen av jobbiga säljföretag" (aka Ride Media) tänkte jag förklara vad vi menar med landets ledande digitala mediebyråer.

Som ni mycket riktigt påpekar så är vi nystartade som företag. Det är alla företag någon gång. Men att vi är nystartade betyder inte att vi som leder företaget är nystartade kunskapsmässigt när det gäller digitala medier.

Vi kommer från olika företag och har sedan digitala mediebranschen tog fart jobbat med de tjänster vi erbjuder. Därför anser vi att vi kan digitala medier och är en av de ledande företagen branscherfarenhetsmässigt.

Men om ni enbart tycker att flest år på nacken som registrerat företag och inte antal års erfarenhet från branschen kvalificerar för att få använda ordet "ledande" så har ni så klart rätt. Vår korta tid som företag kan vi ju inte göra något åt.

Och om ni funderar över varför ni inte hittat något när ni googlat oss beror det på att vi har velat vara helt klara med texter m.m. innan vi släppte ut sajten på sökmotorerna. Jag tyckte nämligen det kändes rätt fiffigt att göra så.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Bästa hälsningar,

Charlotta

Creative Director på Ride Media Group
charl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-04, 13:33 #6
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Kul att du svarade Charlotta, men tror nog att du borde låta bli att skriva så mycket strunt, då på detta forum är det nästan pinsamt.

"Ledande" är helt klart ett företag som leder braschen i form av teknik och marknadsandelar.

Med tanke på antalet kunder så tvivlar jag starkt på det, då ni är nystartade och inte uppger några referenser alls på sidan. Med tanke på teknik så är jag säker på att ni inte gör det utifrån er något pinsamma sida för att vara en mediebyrå, samt att ni inte hade kunskaper att själv flytta en WP-installation några månader sedan (http://www.wn.se/t1047916.html).

Har för mig att någon tjej ringde till mig några veckor sedan. Kunde knappt sälja, blev mest skratt och pinsam tystnad mellan försäljningssnacket.

Jag vet att jag är lite hård, men detta är WN - de flesta har har någon sorts erfarenhet och går inte på fina omskrivningar.

Senast redigerad av Helix den 2011-08-04 klockan 13:40
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-04, 15:01 #7
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
ridemedia.se ser väldigt ledande ut...
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-04, 15:40 #8
charl charl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 4
charl charl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 4
Ja, det var väldigt vilken hård ton det var på det här stället. Vågar jag svara igen..?

Tråkigt att vår hemsida inte tilltalar. Och jag tackar för tipset om att lägga upp referenser, visste väl att det var något på min to-do-list jag missat...

Apropå mitt tidigare inlägg: Flytt av webbplats är inte min starka sida nej, därför har jag som tur är folk omkring mig här som kan ta hand om sådant om vi hamnar i flyttartagen igen. Och apropå den fnittrande tjejen som nämns, så har vi inga kvinnliga säljare (ännu), så det var inte någon av oss som ringde dig.

Med detta sagt så lämnar jag diskussionen.
charl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-04, 16:49 #9
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av charl Visa inlägg
Ja, det var väldigt vilken hård ton det var på det här stället. Vågar jag svara igen..?
Inget att bry sig om. Det finns gott om små terrier på WN som för ett j-a oväsen. Ju mer man låter...
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-04, 19:34 #10
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av charl Visa inlägg
Ja, det var väldigt vilken hård ton det var på det här stället. Vågar jag svara igen..?

Tråkigt att vår hemsida inte tilltalar. Och jag tackar för tipset om att lägga upp referenser, visste väl att det var något på min to-do-list jag missat...

Apropå mitt tidigare inlägg: Flytt av webbplats är inte min starka sida nej, därför har jag som tur är folk omkring mig här som kan ta hand om sådant om vi hamnar i flyttartagen igen. Och apropå den fnittrande tjejen som nämns, så har vi inga kvinnliga säljare (ännu), så det var inte någon av oss som ringde dig.

Med detta sagt så lämnar jag diskussionen.
Vilket theme använder ni?
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
marknadsföring


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017