Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem Med Extreemtracking

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-05-24, 23:40 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by fille97@May 24 2003, 09:37 PM
Kanske klumpigt uttryckt av mig.
Jag syftade på att att IpCounter räknade unika Ip-nummer per dygn. Och att en och samma person har exakt samma Ip-nummer alltid.
Humn, kanske får testa och se om det diffar mycket.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-24, 23:48 #12
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by WN+May 24 2003, 08:40 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (WN @ May 24 2003, 08:40 PM)<!--QuoteBegin--fille97@May 24 2003, 09:37 PM
Kanske klumpigt uttryckt av mig.
Jag syftade på att att IpCounter räknade unika Ip-nummer per dygn. Och att en och samma person har exakt samma Ip-nummer alltid.
Humn, kanske får testa och se om det diffar mycket.

Thomas[/b][/quote]
Om du inte orkar skriva så mycket själv, så finns där ett script på http://proxy2.de/scripts.php, som heter DailyCounter (använder MySQL), som är väldigt lätt att modifiera. Du kan då ändra det till den tid ett och samma Ip-nummer ska räknas som unikt.

Annars finns där IpCounter.pl (Det scriptet, som jag använde (fick min server att krascha). Finns på http://www.rasell.plus.com/ipcounter/). Men det är nog inte aktuellt för dig Thomas. Den använder nämligen en txt-fil att lagra informationen i...
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-25, 00:39 #13
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Generellt sätt får man bäst statistik med en extern räknare från en någorlunda snabb server.

En serverside räknare på samma server körs vid ett request, vilket inte nödvändigtvis betyder att en sida laddas hos en besökare. Därmed visar en extern räknare lägre men i teorin mer rätt (självklart finns det undantag).

Att räkna ett IP per dygn som ett besök är ju också något missvisande då personer med en delad uppkoppling och ett extern IP bara räknas som ett besök och personer med dialup kan räknas som flera besök bara de startar om modemet.

För att få fram unika besök har jag hört att en rätt vanlig metod är att räkna IP-adresser från httpd-loggen på request för .html|.php|.asp|... och sen dra bort en viss procentsats (5% och 10% är vanligt).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017