Kom ihåg mig?

Säljer Communityt.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-20, 21:35 #1
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag har försökt sålt domänen tidigare men ej lykats, men jag säljer allt som finns på den som det är också:

<------------------------------------------------------------------------->
Det är just nu gjort för att vara en datorportal där man kan läsa,skriva, diskutera allt om datorer.

Dessa funktioner finns det:

- Start text

- Nyhets funktion med bild

- Nyhets arkiv med gammla nyheter

- Senaste 5 artiklarna som skrivits i arkivet hittar man på startsidan

- Senaste 5 foruminläggen hittar man på startsidan

- Senaste 5 forumsvaren hittar man på startsidan

- Artikel arkiv funktion med bilder och betygsystem alla kan skriv artiklar men admins måste acceptera dem

- Filarkiv som vem som helst kan lägga upp filer på

- Forumet där man först ser alla kategorier med 5 senaste inläggen för varje kategori, man ser presentations bild i inläggen, namn, forumsignatur, datum, rubrik, det finns smileys man kan använda i forum inläggen och svaren.

- Snabb sök på medlemmar/användare på alla sidor

- Lite mer avancerad sökning finns på Sök sidan, där kan man söka efter Alias (användare), vart man bor och när man är född.

- Jobb & Projekt sida där vem som helst kan lägga in olika ansökningar på personal, arbetare, medhjälpare osv. i olika grupper.

- Tips & Trix sida där man vem som helst kan lägga in olika tips & trix

- Extra sida, en sida som bara dom som admin satt att dom ska se den ser, där kan man ha info om olika extra grejer tex. för special medlemmar, om man i framtiden vill ha någon slags guld medlem eller någe.

- Profil sida med bild, presentation, info, favorit länkar och kunskapsbarometer

- Meddelnade funktion så man kan skicka privata meddelanden till medlemmar och till det har man egen inkorg.

- Anteckings sida, där kan man skriva några anteckningar man vill spara.

- Kontakta admin funktion som sparar meddelandet i databasen och sedan finns det en admin sida för det.

- Regler där kan man se vilka regler som gäller för sidan

- Inställnings sida där man kan ställa in alla sina inställningar som tex. presentation, kunskapsbarometern, favorit länkar, ladda upp bild osv.

- Administration finns det för alla funktioner på ett eller annat sätt, tex i forumet, arkivet, filarkivet, jobb & projekt och tips & trix sidorna så kan man ändra/redigera och ta bort alla inlägg, tips osv. i forumet kan man även låsa inlägg så man inte kan skriva mer i den.

Startsidan, extra sidan och regler sidan har ändrings funktion för text som finns i kontrollpanelen.

Sedan finns det ip logg på allt som man gör i prinsip och ip block för hela sidan, man kan redigera medlemmar och ge dom access till olika saker på sidan tex. forum admin, arkiv admin osv. och till det så väljer man vad dom ska ha för bild på profil sidan:

Bild Crew = Bild acceptering ara
Hjälp Crew = Hjälper till på sidan, accepterar artiklar, osv.
Polis Crew = Sköter forumet och övriga sidan så att ingen postar något olämpligt osv.
Main Crew = Full admin (ägare)

<------------------------------------------------------------------------->

Hela sidan är gjord i ASP och MySQL. Jag har webbhotell hos Loopia.se men utan MySQL Server så jag kör just nu hela sidan på en egen server. Men har vidarebefodrat domänen ditt...

Ni får bara kontot på Loopia.se och får skaffa MySQL server själva. När ni köper det får ni psd filer, sql fil som backup på databasen och sedan alla asp filer, men jag kommer att rensa databasen på alla användare osv.

Givetvis hjälper jag till och ser till att allt fungerar för er om ni behöver hjälp vill säga.

Varför jag säljer är pga. att jag inte har den tid som krävs för att sköta om sidan och koda vidare på den för att den ska bli stor.

Ni får göra vad ni vill med koden, designen och domänen när ni köper den.

Jag har kodat nästan allt själv men pga. tids brist osv. inför öppningen så fick jag hjälp ut av Linuxen.com

Jag är öppen för bud (vill ej ha några skam bud). Sidan är uppe tills vidare, men innan leverans så kommer jag lägga ner den och rensa databasen osv.

Kontakta mig per MSN (richard.vreta@telia.com) för snabbast svar men e-mail går också bra: deadc@communityt.se
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 01:12 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Ligger inte större delen av värdet i just användarna? Borde inte de följa med vid köp?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 10:12 #3
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by jonny@Mar 21 2005, 01:12
Ligger inte större delen av värdet i just användarna? Borde inte de följa med vid köp?
Det är väl just däri _hela_ värdet ligger eller om det finns bra potential i sidan. 73 medlemmar på ett ganska ordinärt community är väl inte mkt att hurra över =/
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 10:33 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Om inte annat kan man köpa paketet och utveckla sin egen community med denna mjukvara. Verkar ju finnas det mesta. Otroligt bra att det finns olika nivåer på admins.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 12:53 #5
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag har inte haft tid att annonsera osv. så jag har ej så många medlemmar framför allt inte några aktiva medlemmar. Därför kommer jag rensa databasen så ni får börja från början och som Haghjoo sa så det jag tänkte var att någon skulle utveckla sitt eget community med hjälp ut av det som finns idag.

Jag har snackat med Linuxen.com som äger servern som sidan ligger på och när ni köper communtiyt så får ni webbutrymme gratis med tills vidare, men vi håller på och utvecklar ett Webbhotell på den så det kan komma att kosta i framtiden.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 13:25 #6
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Något testkonto? Kunde inte registrera själv och vill gärna se vad den innehåller för att skapa mig en uppfattning om det är intressant eller ej.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 14:59 #7
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
testa med
Användarnamn: test1337
Lösenord: test1337

Det händer att folk ändrar men jag fixar det så fort jag ser det.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 16:01 #8
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Hoppas inte communityt är lika särskrivet och felstavat som ditt inlägg.

Vilken prisklass hade du tänkt dig?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-21, 16:59 #9
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag har tänkt mig åt minstone 2000:- men jag vet inte, beror på vad den som vill köpa det vill ge
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-26, 23:56 #10
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Eftersom jag inte får sidan såld och jag har funderat en hel del på beslutet och kommit på att det nog var förhastat beslut att sälja så kommer jag att fortsätta driva sidan tills vidare.

Men är det någon som vill köpa sidan så skicka mig ett bud så får vi se om vi kommer överens.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017