Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Flash uppdrag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-31, 18:35 #1
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Question Flash uppdrag

En potensiell kund till mitt företag Designbank HB vill ha en funktion som inte jag kan skapa. Det är följande:

1. En besökare som kommer in på siten får välja en av många ramar (bild med transparens i mitten)

2. han/hon laddar upp en högupplöst (300 ppi) bild på sig själv, en check ska finnas som säger ifrån om den inte har minst denna upplösning (300 ppi).

3. Bilderna visas så att rambilden ligger ovanför porträttbilden. Porträttbilden visas i en mindre version så den får plats på skärmen.

4. Besökaren kan nu flytta porträttbilden i sid- och höjdled och på så sätt komponera sin bild med vald ram ovanför.

5. Besökaren klickar på en "spara" knapp varpå denna komposition sparas på servern i 2 versioner, en orginalstorlek (för tryck) och en som passar för webben (den som besökaren precis har komponerat).

Hoppas ni har förstått vad jag är ute efter, inte världens lättaste att förklara hehe.

Känner du att du klarar av uppgiften, skicka ett pm till mig här på wn och skriv vad du vill ha för uppdraget.
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
bilder, flash, kund, uppdrag


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017