Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


misshosting.se förstörde min hemsida, tips och råd hur jag ska komma tillbaka?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2018-11-15, 18:44 #11
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av faradji Visa inlägg
Jag personligen har använt contabos vps ssd i 1.5 år och kan varmt rekommendera de, bättre kundtjänst har jag inte möt förr. Man är aldrig 100% skyddad från att bli hackad men med regelbundna backups och att följa säkerhets nyheter och implementera de viktiga så klarar man sig bra.
Tack, jag ska ta en titt på det. Vad jag läst på nätet och fått erfara själv så är det mycket större risk att bli hackad hos misshosting än någon annan. Hade de sagt till mig att de inte tar något ansvar så fine, men de försöker ta ansvar och tydligen så har de ingen aning vad de håller på med.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Fast du behöver dock inte ta en vps för att få tag på olika IP, vi erbjuder tex. SeoIP så man kan välja från 20 olika IP som ligger på 3 olika C-nät.
Jag tog inte vps, jag tog en vanlig webbhotell hos de, och tanke var när jag flyttat över allt att uppgradera till deras paket där jag skulle få unika IP för mina sajter.
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-15, 18:53 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av wave media Visa inlägg
Jag tog inte vps, jag tog en vanlig webbhotell hos de, och tanke var när jag flyttat över allt att uppgradera till deras paket där jag skulle få unika IP för mina sajter.
Jo, fast det du bör vara medveten om är att dom erbjuder endast unika IP:n för deras vps hosting, dvs du behöver konfigurera allt själv. Dom har inte SEO IP på deras vanliga webbhotell. Om du mot förmodan inte vill köra vps och konfa allt själv så har erbjuder vi SEO IP på våra vanliga webbkonton.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-15, 23:20 #13
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jo, fast det du bör vara medveten om är att dom erbjuder endast unika IP:n för deras vps hosting, dvs du behöver konfigurera allt själv. Dom har inte SEO IP på deras vanliga webbhotell. Om du mot förmodan inte vill köra vps och konfa allt själv så har erbjuder vi SEO IP på våra vanliga webbkonton.
Från deras säljare så fick jag information om att de kommer sköta allt åt mig. Jag är inte så tekniskt som det märks och har absolut inget intresse för det, så de skulle flytta alla sidor och fixa med det. De höll inte vad de lovade.

Tack för tipset, jag ska kolla på er tjänst imorgon från kontoret.
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-16, 09:46 #14
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Misshosting är tyvärr brutalt dåliga att ha att göra med, även om man väljer managed VPS.

SEO-hosting är extremt överskattat, men om du ändå vill använda dig av det och en lösning som inte kräver att du är tekniskt kunnig så skulle jag kika på Egensajt.se eller Oderlands ProxySEO.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-16, 13:16 #15
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
Misshosting är tyvärr brutalt dåliga att ha att göra med, även om man väljer managed VPS.

SEO-hosting är extremt överskattat, men om du ändå vill använda dig av det och en lösning som inte kräver att du är tekniskt kunnig så skulle jag kika på Egensajt.se eller Oderlands ProxySEO.
Ja tack. Det var ganska naivt av mig att testa de efter jag läst om de på nätet. Nu vill jag bara få tillbaka sidan och fri från all "skit", då den har ganska mycket content och fina länkar till sig.

Ska nog testa Egensajt så fort jag löst allt detta. Det jag egentligen behöver är att mina hemsidor har egna IP då jag vill länka mellan de,. Jag har haft ett flerat olika leverantörer nu och löst det på så sätt, men det hade varit smidigt att ha allt samlat på ett ställe.
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-18, 16:24 #16
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Nền tảng sản xuất nội dung thương hiệu cho, som hackaren lagt till är vietnamesiska, så hackaren borde kommit från Vietnam. Tänkte om du vill blockera ip-adresser från vissa länder.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-19, 12:53 #17
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
Nền tảng sản xuất nội dung thương hiệu cho, som hackaren lagt till är vietnamesiska, så hackaren borde kommit från Vietnam. Tänkte om du vill blockera ip-adresser från vissa länder.
Tack. Har lagt in ett jobb på upworks där jag söker hjälp med sidan, för att få ordning på det. Även länkar som jag hittat i google search console leder till andra konstiga sidor. Efter det ska jag byta webhotell så snabbt det bara går!
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-20, 07:34 #18
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
Personligen inte speciellt super-positiv till svenska webbhotell i allmänhet men är det verkligen Miss Hosting's fel att sidan blev hackad? Det känns som att t.ex. ouppdaterat tema, äldre plugins eller valfri anledning är troligare än att de gått in genom Miss Hosting.

Sedan så brukar ju webbhotell inte vara ansvariga för vad du lägger i deras miljö utan det är mer en bonus.

T.ex. Miss Hosting

Citat:
6.2 Miss Hosting utövar ingen kontroll över information eller material som finns på Kundens lagringsutrymme och Miss Hosting är således inte ansvarigt för direkta eller indirekta skador som uppkommit till följd av Kundens agerande eller brister på Kundens applikationer. Miss Hosting är inte heller skadeståndsskyldigt vid skador som uppkommer i samband med intrång i Kundens tjänst.
Däremot så tycker jag att deras kundtjänstsvar var rätt torrt.
SvanteH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-20, 07:48 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Miss Hosting har inte förstört din hemsida, den kunde antagligen lika gärna ha blivit hackad på en annan host också. Utan att veta något om vad du använder för mjukvara så går det dock inte att säga något säkert men det bör du se över oavsett vart du väljer att flytta.

Sedan är ju deras kundtjänst inte mycket bättre än att fråga en slumpmässigt vald gymnasiestuderande men det är väl också ungefär vad man har att förvänta sig till det priset. Så länge man inte behöver hjälp eller något extra så fungerar budgetalternativen oftast lika bra men skillnaderna märks först oftast när saker går snett.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-11-20, 07:50 #20
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av SvanteH Visa inlägg
Personligen inte speciellt super-positiv till svenska webbhotell i allmänhet men är det verkligen Miss Hosting's fel att sidan blev hackad? Det känns som att t.ex. ouppdaterat tema, äldre plugins eller valfri anledning är troligare än att de gått in genom Miss Hosting.

Sedan så brukar ju webbhotell inte vara ansvariga för vad du lägger i deras miljö utan det är mer en bonus.

T.ex. Miss Hosting



Däremot så tycker jag att deras kundtjänstsvar var rätt torrt.
Det var inte endast min sida som blev hackad, det var flera sidor hos de som blev hackade på samma gång. Nr jag jmförde med de andra så är det oliak tema och olika plug in, den enda som alla hade gemensamt var yoast. Anledningen att jag skriver denna tråd är för att de aldrig sagt att de inte tar på sig ansvar eller sagt att de inte bryr sig, utan att de försöker hjälpa till och säger att de löst allt, fast de har ju ingen aning vad de gör.

Visst man får vad man betalar för. men nånstans måste man dra en gräns för vad för kvalitet som ska erbjudas, och om löften ska hållas.
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017