Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Heja Jimmie - Heil Hitler

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-16, 05:34 #11
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det bör kanske finnas andra alternativ som ligger mellan att inte göra någonting alls och att tvångsförvalta en stat? Debatt, påtryckningar och sanktioner kan ge effekt i bästa fall men när det gäller just Nordkorea är det tämligen meningslöst. Tyvärr är människor överlag sådana att man inte reagerar förrän det är för sent. Det gäller allt från förhållanden till politik på högsta nivå.

Johan H:s trams om att "de andra är värre" har man hört tusen gånger redan från alla håll och kanter...
Men menar du på allvar att om ett parti som SD kommer hamnar i regeringsställning (genom demokratiska val) skall FN gå in med trupp och avsätta dem genom en coup d'etat och ta över styret själva? Känns det realistiskt? Och om ja, vad händer när supernationalistiska och "främlingsfientliga" Ryssland lägger in sitt veto (vilket jag gissar att USA också skulle göra)?

Huruvida vänsterextremism eller högerextremism är värre kan ju vi medelklass-förståpåare älta i absurdum. Fråga istället nazismens offer, Stalintidens offer, Röda armé-fraktionens offer, Pinochets offer, Pol Pots offer osv osv.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 06:40 #12
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Men menar du på allvar att om ett parti som SD kommer hamnar i regeringsställning (genom demokratiska val) skall FN gå in med trupp och avsätta dem genom en coup d'etat och ta över styret själva? Känns det realistiskt? Och om ja, vad händer när supernationalistiska och "främlingsfientliga" Ryssland lägger in sitt veto (vilket jag gissar att USA också skulle göra)?

Huruvida vänsterextremism eller högerextremism är värre kan ju vi medelklass-förståpåare älta i absurdum. Fråga istället nazismens offer, Stalintidens offer, Röda armé-fraktionens offer, Pinochets offer, Pol Pots offer osv osv.
Är väl inte så att SD, demokratiskt valt parti gör hembesök hos folk, slår sönder rutor, dörrar och attackerar random folk på gatan.

Det gör tyvärr vänsterextremisterna, vi har ju RF och AFA. Till och med ung vänster stöder RF. Värsta av allt, "Free Joel", bör vara "Never let Joel out", grovt krimimell. Brottsregister är extremt långt.

Så visst är dessa värre än något annat i Sverige.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 08:59 #13
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Är väl inte så att SD, demokratiskt valt parti gör hembesök hos folk, slår sönder rutor, dörrar och attackerar random folk på gatan.

Det gör tyvärr vänsterextremisterna, vi har ju RF och AFA. Till och med ung vänster stöder RF. Värsta av allt, "Free Joel", bör vara "Never let Joel out", grovt krimimell. Brottsregister är extremt långt.

Så visst är dessa värre än något annat i Sverige.
Du menar att högerextremister aldrig ger sig på personer med fel hudfärg eller sexuell läggning? Ska du jämföra RF eller AFA får du ta steget bort från SD till SMR och allt vad de heter ... Jag tror ingen med lite koll kan få för sig jämföra våldsbenägenheten hos politiskt aktiva SDare med RF eller AFA även om de också visat sig trivas med järnrör i handen...

För mig är det stor skillnad i att ge sig på människor som kämpar emot människors lika värde eller någon för att den ÄR fel i sin etnicitet eller sexuella läggning.

Det betyder inte att jag försvarar människor som sätter yxor i dörrar. Eller för den delen människor som beväpnar sig med kniv och sedan hugger en annan människa flera gånger i ryggen. Jag saknar respekt för dessa. Men jag ser dom inte som samma samhälleliga hot som de som marcherar i armekängor och har skjutvapenövningar på landsbydgen när de inte vandrar runt med plastpåsar med tomma glasflaskor att slå eller kasta i huvudet på de som ser fel ut.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 09:20 #14
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Är väl inte så att SD, demokratiskt valt parti gör hembesök hos folk, slår sönder rutor, dörrar och attackerar random folk på gatan.
Var det inte precis det man gjorde mot Soran Ismail? Högt uppsatta personer dessutom. Svårt för mig personligen att ens kunna förstå hur folk kan ge förtroende till SD efter flertalet av liknande incidenter.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 10:25 #15
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
För mig är det stor skillnad i att ge sig på människor som kämpar emot människors lika värde eller någon för att den ÄR fel i sin etnicitet eller sexuella läggning.
I många islamistiska stater är det just många som "kämpar" mot människors lika värde (i detta fallet gentemot kvinnor och judar) och för att det är fel i deras sexuella läggning (exempelvis homosexualitet). Är det "lika lite fel" att ge sig på dessa som fascister?

Diskussionen är i mina ögon löjlig. Allt politiskt våld är uppenbart LIKA förkastligt om det inte sker i reellt (och inte fabricerat och förskönat) självförsvar. Att Joels knivhugg i ryggen skulle vara "ädlare" än när någon nazistjä*el gör motsvarande är hyckleri i sin renaste form.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 10:55 #16
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Detta är uppenbart ett ämne som för vissa är på liv och död - vilket även uppenbart roar en del som läser tråden.

Det är dock ingen tvekan om att när det kommer till politiskt våld som riktas mot en grupp för att de har andra åsikter än dem är fel. Det är inte bara den fysiska skadan som är ett problem utan ett demokratiskt problem där man försöker styra andra människors åsikter genom hot/våld. Att försöka påstå att den ena sidan har mer rätt än den andra är ett moment som lätt gör att man framstår som en Åsna
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 11:01 #17
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Tycker politiken kan lämna forumet ;(
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 11:03 #18
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Fortsätter lite. Detta är något som engagerar mig ;-)

Något som vänster och högerextrema sällan medger är de uppenbara kopplingarna ideologierna och ismerna emellan. Båda är för utopiska och auktoritära system där folket är enat och där kollektivismen är starkt överordnad individualismen. I fascistiska stater är det etnicitet och medborgarskap som skall förena, i kommunistiska är det klasstillhörighet (arbetare). Vänsterextrema kallar ju den auktoritära fasen för proletariatets diktatur, men konstigt nog var och är det ingen kommunistisk stat som "uppgraderat" denna fas till folkstyre.

Ett exempel på knäppgökar som bytt sida är medgrundaren av Röda armé-fraktionen, Horst Mahler. RAF var en vänsterextrem terroristorganisation som på sjuttio och åttiotalet mördade över trettio människor i kampen för ett marxistiskt samhälle. Denne våldsglorifierande virrpanna har nu blivit fullblodsnazist och förintelseförnekare på gamla dar. Så det kan gå.

Trist att han inte blev gråsosse eller motsvarande. :/

Puh, nu har jag sagt mitt för denna gång! Kom tillbaka det småborgliga sosse-Sverige. Allt är förlåtet.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Samir511.jpg (66.7 KB, 31 visningar)
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-05-16 klockan 11:06 Anledning: Stavfel
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 11:31 #19
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Du menar att högerextremister aldrig ger sig på personer med fel hudfärg eller sexuell läggning? Ska du jämföra RF eller AFA får du ta steget bort från SD till SMR och allt vad de heter ... Jag tror ingen med lite koll kan få för sig jämföra våldsbenägenheten hos politiskt aktiva SDare med RF eller AFA även om de också visat sig trivas med järnrör i handen...

För mig är det stor skillnad i att ge sig på människor som kämpar emot människors lika värde eller någon för att den ÄR fel i sin etnicitet eller sexuella läggning.

Det betyder inte att jag försvarar människor som sätter yxor i dörrar. Eller för den delen människor som beväpnar sig med kniv och sedan hugger en annan människa flera gånger i ryggen. Jag saknar respekt för dessa. Men jag ser dom inte som samma samhälleliga hot som de som marcherar i armekängor och har skjutvapenövningar på landsbydgen när de inte vandrar runt med plastpåsar med tomma glasflaskor att slå eller kasta i huvudet på de som ser fel ut.
Klart, SVP är inte mycket bättre. Men när senast såg du SVP attackera personers hem m.m.? Det är av samma skrot, men de är betydligt mindre än RF och AFA. Dessutom ser du inte media försvara SVP på något sätt, medans dessto fler försvarar RF.

För mig är det fel att ge sig på någon, oavsett vad. Lagen har sin gång, människor ska ej ta lagen i sina egna händer och utöva vad de känner är rätt eller fel.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 11:35 #20
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
I många islamistiska stater är det just många som "kämpar" mot människors lika värde (i detta fallet gentemot kvinnor och judar) och för att det är fel i deras sexuella läggning (exempelvis homosexualitet). Är det "lika lite fel" att ge sig på dessa som fascister?

Diskussionen är i mina ögon löjlig. Allt politiskt våld är uppenbart LIKA förkastligt om det inte sker i reellt (och inte fabricerat och förskönat) självförsvar. Att Joels knivhugg i ryggen skulle vara "ädlare" än när någon nazistjä*el gör motsvarande är hyckleri i sin renaste form.
Och det är problemet, läser du Joels brottsregister och domar så kommer du spendera dagar. Denna kille är bland det farligaste som finns i en demokrati. Han borde sitta inne bra mycket längre än hans senaste dom (en av flera).

Folk måste få tycka vad dom vill, spelar ingen roll om det är RF, AFA eller SVP m.fl. Åsikt är en sak, men att ta till våld m.m. är en annan.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017