Kom ihåg mig?

Starta Ltd bolag i England - vilket företag rekommederas?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-08, 11:21 #1
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Standard Starta Ltd bolag i England - vilket företag rekommederas?

Finns en hel del företag som hjälper en med att registrera ett Engelskt Ltd bolag, men vad jag har läst här på forumet så ska man passa sig från oseriösa sådana.

Så min fråga är om någon känner till ett seriöst sådant bolag som kan hjälpa med med uppsättningen samt annat viktigt?
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 14:13 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Vad exakt är det du vill uppnå med ett Engelskt Ltd-bolag? Vill du driva verksamhet i det engleska bolaget?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 14:42 #3
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Vad exakt är det du vill uppnå med ett Engelskt Ltd-bolag? Vill du driva verksamhet i det engleska bolaget?
Precis, handlar inte endast om skatter osv. Utan det skulle vara den bästa lösningen för mig.
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 16:27 #4
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Standard välj INTE panlegis!

Jag har använt Panlegis 3 gånger. Dock så har de strulat till det samtliga gånger med felaktiga uppgifter mm mm. Den sista gången skickade jag alla uppgifter via mail för att vara säker på att de fick allt rätt. (Vanligtvis så sköts allt via telefon). Gissa om de strulade till aktiefördelningen ändå? Det är fortfarande inte fixat efter 2 månader...

Så fort de har sålt på dig ett bolag så skiter de i dig.
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 16:30 #5
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Förövrigt är ett SUF en mycket bra lösning på små företag eller om du tex vill göra ett projekt ihop med en partner. Det fungerar som ett svenskt ab med aktiefördelning, regler mm, men du behöver inte pynta in 50.000 skattade pengar.
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 17:42 #6
dalesue dalesue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 13
dalesue dalesue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 13
Kan bara instämma med Lyx ovan. Använd INTE Panlegis. Det är i princip ett rent säljföretag där säljarna helt saknar kunskap om grundläggande skatterätt.

Rent generellt är det bättre att anlita en "riktig" advokatbyrå eller revisionsbyrå om Du vill undvika att "trampa fel". Det kostar lite mer men är i sammanhanget en billig försäkring...
dalesue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 21:07 #7
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Jag vill varna dig för att ens starta ett UK LTD-bolag om du har för avsikt att verka i Sverige.
Risken är mycket stor att dina svenska kunder ser din verksamhet som halvseriös.

För ett svenskt AB behöver du 50.000 i kapital. Kan du inte ordna detta - starta en EF.
EF är betydligt bättre än UK LTD.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 12:31 #8
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jag vill varna dig för att ens starta ett UK LTD-bolag om du har för avsikt att verka i Sverige.
Risken är mycket stor att dina svenska kunder ser din verksamhet som halvseriös.

För ett svenskt AB behöver du 50.000 i kapital. Kan du inte ordna detta - starta en EF.
EF är betydligt bättre än UK LTD.
Det beror väll på vad det är för verksamhet? Ska man tex starta upp en sajt med en partner som kommer dra in endast 10-15k/månad vill man helst undvika att lägga in 50k som skattat kapital. En EF löser heller inte problemet om man är fler, samt problematiken med skattejuridiken.

Ett SUF är perfekt:

* Om verksamheten ägs av flera än dig själv och vill kunna fördela aktier samt ha rättigheter som ett AB.
* Om omsättningen är låg.
* Om du inte kommer behöva låna pengar av banker eller göra så mycket affärer med svenska företag. (tex många typer sajt/tjänst/ehandel)

Med andra ord skulle jag avråda från ett SUF om inte ovanstående punkter stämmer.
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 13:05 #9
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Kan någon förklara varför mitt bolag kommer tas mindre seriöst om jag faktiskt bor och jobbar i England? Men en stor del av min kunder kommer vara Svenska bolag så klart....

Senast redigerad av Captcha den 2011-11-09 klockan 13:10
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 16:24 #10
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Kan någon förklara varför mitt bolag kommer tas mindre seriöst om jag faktiskt bor och jobbar i England? Men en stor del av min kunder kommer vara Svenska bolag så klart....
Bor du där och har en adress behöver du inte gå via något företag för registreringen. Anledningen till att man köper SUF av bolag som tex Panlegis är att de skaffar en adress i England åt dig vilket är ett måste för att få registrera ett SUF.

Bor du där kan du alltså fixa det på egen hand. Processen är mycket snabbare än för ett AB.

Sen om du vill ha en svensk filial till SUF'et gör du bara en ansökan till bolagsverket. Kostar 2000kr.
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017