Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero 2.0 för gamla kunder?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-06, 16:42 #11
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Här finns lite mer att läsa om om migreringen och Anders säger även i tråden att skicka ett pm till honom så ser han till att man blir flyttat till Binero 2.0.

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=176862&page=12
Mario.D är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-06, 20:07 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Mario.D Visa inlägg
Här finns lite mer att läsa om om migreringen och Anders säger även i tråden att skicka ett pm till honom så ser han till att man blir flyttat till Binero 2.0.

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=176862&page=12
Ni som kör 2.0, finns alla funktioner på plats och fungerar som de ska nu? Annars vill man ju inte gärna flytta, cron finns fortfarande i gamla medan man i nya varit tvungen att kontakta Binero för varje ändring.

Att VD ska ordna migreringsscriptet på kväller och helger känns inte som ett hälsosamt upplägg. Det hade naturligtvis varit bättre att sätta en utvecklare på detta.

Citat:
Hade vi migrerat alla kunder för ett år sen när Binero 2.0 släpptes så hade ni i Binero 1.0 blivit ytterst missnöjda, många funktioner saknades och har kommit under året, några så sent som för 1-3 månader sen.
Jag har svårt att förstå varför man ens släpper Binero 2.0 innan den fungerar bra. Då blir såväl kunderna i 1.0 som de nya i 2.0 missnöjda... Som den var när den släpptes så hade en vanlig stabil cPanel varit tio gånger bättre. Där vet man att allt funkar som det ska.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-09-06 klockan 20:24
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 01:32 #13
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av Mario.D Visa inlägg
Här finns lite mer att läsa om om migreringen och Anders säger även i tråden att skicka ett pm till honom så ser han till att man blir flyttat till Binero 2.0.

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=176862&page=12
Va?! Vet inte hur många gånger jag har frågat om det inte finns någon möjlighet att bli förflyttat ifrån deras gamla system till det nya och har alltid fått samma svar. Det är tyvärr helt omöjligt.

Nu börjar jag bli seriöst less på binero och hur de hanterar mig som kund.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 09:33 #14
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Va?! Vet inte hur många gånger jag har frågat om det inte finns någon möjlighet att bli förflyttat ifrån deras gamla system till det nya och har alltid fått samma svar. Det är tyvärr helt omöjligt.

Nu börjar jag bli seriöst less på binero och hur de hanterar mig som kund.
Detta var helt nyligen som vi började med att börja flytta fler kunder och tidigare hade vi inte möjligheten att ge förtur. Om du kontaktar mig så ska jag se till att du kommer att få tillgång till migreringen under nästa vecka. Vår migrering sätter fart på allvar nu i september och vi kommer att gå metodiskt fram server för server men vi har nu möjlighet att ge individuella kunder access till migreringen. Detta förutsätter att jag inte har 2000 mail i min korg i morgon så klart

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att VD ska ordna migreringsscriptet på kväller och helger känns inte som ett hälsosamt upplägg. Det hade naturligtvis varit bättre att sätta en utvecklare på detta.
Det håller jag helt och hållet med om, tyvärr så är det ont om utvecklare och utvecklare som dessutom har 100% koll på Binero 1.0 finns det bara en som har och det är jag tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag har svårt att förstå varför man ens släpper Binero 2.0 innan den fungerar bra. Då blir såväl kunderna i 1.0 som de nya i 2.0 missnöjda... Som den var när den släpptes så hade en vanlig stabil cPanel varit tio gånger bättre. Där vet man att allt funkar som det ska.
Binero 2.0 är idag stabilt och har bra funktionalitet, tyvärr saknas cron jobs, men det är något vi arbetar med. Vi har gjort flertalet uppdateringar i bakomliggande system samt kontrollpanelen och upptiden i Binero 2.0 slår Binero 1.0 med hästlängder.

Jag uppskattar att ni startar en tråd om det här och ser fram emot konstruktiva diskussioner och erfarenheter kring vår migrering, för mig är det ytterst viktigt att migreringen fungerar bra och att ni kunder får en positiv upplevelse av den.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 10:28 #15
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Migreringen har för mig fungerat uselt, och jag vet inte om det kommer bli någon lösning på mina problem. Blir det ingen lösning på detta inom kort kommer jag spendera en hel dag med att se till att allting flyttas över till annat webbhotell eller vps.
För att fatta allt kort. Inga domäner verkar vara synkroniserade med det nya utan det verkar finnas två instanser (domän.se verkar inte peka på samma sak som domän.se.preview.binero.se). Vet inte riktigt vad som gått fel men namnservrarna pekar på de gamla. Om väl detta fixas kommer det troligtvis bli massa mera jobb om det inte blir det senaste utav allt som flyttas över.

Just nu rekommenderar jag ALLA att avstå från att börja migrera sina sajter. Om ni inte vill ha massa strul då...
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 16:54 #16
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof Visa inlägg
Migreringen har för mig fungerat uselt, och jag vet inte om det kommer bli någon lösning på mina problem. Blir det ingen lösning på detta inom kort kommer jag spendera en hel dag med att se till att allting flyttas över till annat webbhotell eller vps.
För att fatta allt kort. Inga domäner verkar vara synkroniserade med det nya utan det verkar finnas två instanser (domän.se verkar inte peka på samma sak som domän.se.preview.binero.se). Vet inte riktigt vad som gått fel men namnservrarna pekar på de gamla. Om väl detta fixas kommer det troligtvis bli massa mera jobb om det inte blir det senaste utav allt som flyttas över.

Just nu rekommenderar jag ALLA att avstå från att börja migrera sina sajter. Om ni inte vill ha massa strul då...
Hej Olof,
Det beror på att ditt konto inte är migrerat klart. Som det ska ha informerats om så finns en 2 veckors period då allt måste testas så att webbplatserna fungerar, under den perioden pekar dina domäner till ditt gamla konto. Dock ser jag att ett annat fel har uppstått på ditt konto, en bugg som precis åtgärdats i våra script men kvarstår för dem som råkade ut för det. Det är användandet av samma användare till flera databaser. På grund av den buggen så har inte ditt konto slutförts än. Jag ska se till att någon tar tag i det snarast. Ber om ursäkt för detta.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 17:42 #17
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
När jag började snacka med supporten senast hade migreringen påbörjats men min fråga var då hur jag skulle ändra en faktura då jag fått mejl om en som jag inte kunde se i kontrollpanelen. (Frågan hade ingenting med migreringen att göra.) Jag fick då informationen av er att mitt konto redan blivit migrerat och fick hjälp med att logga in (Gjorde en reset av lösen och då kom jag in på det nya istället. Jag var redan då kluven till att allt blivit migrerat men dum som man var tänkte man inte mer på det.


Min fråga till er är nu:
Kommer det senaste från "det gamla" att flytta över vid slutmigreringen? (Gäller både filer och innehåll i databaser.) Detta är ytterst viktigt för mig att veta då det skett en del förändringar den senaste veckan och jag vill inte att detta ska gå förlorat. Detta gäller även min e-post.


-----
Då jag har ett supportärende hos er kommer samma svar att mejlas dit. Jag har åter igen fått ett hopp om att allt detta kan gå att lösas, har varit väldigt tveksam till det tidigare. Kunde ju varit lättare om man fått detta svaret direkt än massa annat hit och dit då jag påpekat att domänerna pekat på de gamla namnservrarna.

// Olof
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 17:53 #18
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof Visa inlägg
Min fråga till er är nu:
Kommer det senaste från "det gamla" att flytta över vid slutmigreringen? (Gäller både filer och innehåll i databaser.) Detta är ytterst viktigt för mig att veta då det skett en del förändringar den senaste veckan och jag vill inte att detta ska gå förlorat. Detta gäller även min e-post.
Enligt http://migrering.binero.se/sa-gar-det-till så ska det bli så. Det är också det enda logiska.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 17:55 #19
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Enligt http://migrering.binero.se/sa-gar-det-till så ska det bli så. Det är också det enda logiska.
Ja om allt går rätt så, men efter allt detta så vet man ju aldrig, därav tog jag upp frågan.
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-07, 18:00 #20
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
... cron finns fortfarande i gamla medan man i nya varit tvungen att kontakta Binero för varje ändring.
Skulle behövas ett klargörande gällande Cronjob

Enligt Bineros info om migreringen, http://migrering.binero.se/forandringar/linux , så ska man själv kunna lägga in Cronjobs på nytt, men enligt tartareandesire ovan, så krävs det att man kontaktar Binero för detta. Vad gäller, finns Cron i Binero 2.0 eller inte?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017