Kom ihåg mig?

Feedback på vår nya webbshop

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-22, 14:59 #1
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 416
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
boenas avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 416
Hej!

Skulle vilja ha feedback på min butik Billigabollar som har funnits i tre år. Vi har nu uppdaterat vår design samt byggt en helt egen e-handelsplattform och gått bort från osCommerce. Skulle därför uppskatta hjälp med att hitta eventuella buggar och få feedback både då det gäller design, användarvänlighet och feelings man får av shoppen.

Jag har lagt extra krut på att det skall vara så enkelt som möjligt att handla och vi har i och med nylansering gått bort helt från att kräva registrering osv. Kassan har försökts göras så enkel som möjlig.

Tacksam för all feedback!

// Björn

Bifogar en bild på den gamla shoppen
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-20-1227358774.jpg (87.4 KB, 1 visningar)
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-22, 23:29 #2
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Allt ser mycket seriöst, tydligt, enkelt och trevligt ut, så rent designmässigt är ni helt klart hemma.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-22, 23:31 #3
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Bakgrunden varför inte gräs? istället för nån gammal deppresiv tapet? Förök att få fram en känsla att man är på green skulle kännas mycket fräschare...Finns ingen trycka i sidan den heter ju Billigabollar! Typ: köp 2pack få den tredje på köpet,köp fempack och få fri frakt, mest sålda boll osv osv....lite ljusare gräs på bannern så det blir lite gladare atmosfär

varukorg, rubrik, mera info, pris, i lager... allt är felpositionerat man får titta flera ggr för att kunna se priset på varan osv osv osv....ta bort knapparna till lägg i golfbag och mera info och använd endast txt knappar passar inte till eran nuvarande design, En annan font till menyn tycker den är några% för tjock till sidan i övrigt.

Tycker att ordet slutsåld har en negativ klang och inger osäkerhet??? Kanske ändra till slut i/på lagret, på ingående eller nått annat

svårt att se vilken väg ni ska välja Billigabollar el Dyrabollar?

kör hårt :P
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-22, 23:59 #4
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
1. Varukorgen benämns med 3 olika termer.

1. Lägg i Golfbag
2. Lägg i varukorg
3. Töm kundvagn

Hur ska ni ha det?

Vore nog bra om ni bestämde er för en (1) varient. Varukorg hade varit mitt val.


2. Som föregående talare sa, så ligger priset på tok för långt ifrån actionknappen 'Lägg i varukorg'.


3. När man lägger en vara i varukorgen så 'händer' det inget. Nån form av popup eller nåt som sa att man lagt till nåt i varukorgen hade nog varit bra.


4. Billiga bollar.
Hur vet man att era bollar är billiga? En förklaring eller jämförelse hade inte varit helt fel.


5. Ett SSL certifikat vore en klar fördel. När man ser kreditkortsloggar och inget SSL så känns det mycket osäkert.


6. Att klart och tydligt uppge vilka ni är vore också bra. Inte ens ett telefonnummer har ni. För att hitta en adress så måste man gräva ända längst ner i köpvillkoren.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 17:52 #5
Anders Thorin Anders Thorin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9
Anders Thorin Anders Thorin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9
Utseendemässigt tycker jag det finns lite att förbättra, även om ni utan tvekan tog ett hästkliv framåt jämfört med den tidigare versionen.

Kanske låter lite konstigt men jag skulle vilja se ännu mer bilder på bollar på startsidan, och kanske då mer i försäljningssyfte än i "snygghetssyfte". Jag skulle vilja puffa mer för dina produkter direkt på startsidan. Du gör det till viss del men jag skulle vilja se mer. Och vara tydligare med priser på startsidan. Utforma det som erbjudanden.

Dessutom saknar jag någon typ av avsändarinformation som adress och företagsnamn. Det är viktigt för att skapa ett seriöst intryck hos dina besökare.

Hoppas det är av nytta!
(Detta är för övrigt mitt första inlägg här)
Anders Thorin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017