Kom ihåg mig?

När blir ADSL snabbare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-19, 00:57 #11
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 205
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 205
Läste precis en artikel på idg om just detta.

"Snabbare dsl utan brus"
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 01:17 #12
Luvan Luvan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 7
Luvan Luvan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 7
Citat:
Originally posted by j3rk3r@Nov 18 2007, 22:33
En följdfråga, varför kan man ha 24mbit ner men max(?) 1mbit upp?
Bredbandsbolaget har en variant med 20/3
Luvan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 01:17 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Citat:
Originally posted by -patrikweb@Nov 19 2007, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
innan det satsas på bättre bredband borde det kanske satsas på att ge dem som inte har bredband. jag bor 3km från karlskrona och kan inte få någon annan uppkoppling än mobilt bredband såvida jag inte vill sitta på modem.
Vill du ha det så får du allt betala kostnaden för utbyggnaden då.

om dem som bor 50m bort kan få bredband och inte jag, e inte det lite udda?
Nja, du kanske sitter på en annan station. Kablarna går inte alltid så logiskt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 01:21 #14
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
elf98: Om det ska bli möjligt att etablera nedladdningsbara (lagliga) HD-filmer i någon större utsträckning så behövs det bättre uppkoppling än 24mbit.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 08:06 #15
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Originally posted by elf98@Nov 19 2007, 00:47
Uppkoppling via koppar är på väg ut
En normal Svenson-användare har inte ens behov av 24Mbit. Visst det går lite snabbare att tanka piratkopierade saker som är ett par GB stora, men för vanligt lagligt användande räcker betydligt lägre hastigheter.
Att uppkoppling via 3G blir allt mer populärt, och framförallt billigt, innebär nog att fler och fler snart kommer att skippa den trådbundna anslutningen helt.
Skulle bara pingtiderna och stabiliteten vara bättre skulle iaf jag starkt överväga att helt gå över på 3G-anslutning.
jag ska säga upp mitt 3g när avtalet går ut. jag har ju ingen egen ip utåt och kan således inte nå min dator utifrån på normalt sätt. bara genom sshtunnlar eller liknande.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 08:52 #16
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 141
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 141
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Citat:
Ursprungligen postat av elf98
Uppkoppling via koppar är på väg ut
En normal Svenson-användare har inte ens behov av 24Mbit. Visst det går lite snabbare att tanka piratkopierade saker som är ett par GB stora, men för vanligt lagligt användande räcker betydligt lägre hastigheter.
Att uppkoppling via 3G blir allt mer populärt, och framförallt billigt, innebär nog att fler och fler snart kommer att skippa den trådbundna anslutningen helt.
Skulle bara pingtiderna och stabiliteten vara bättre skulle iaf jag starkt överväga att helt gå över på 3G-anslutning.

jag ska säga upp mitt 3g när avtalet går ut. jag har ju ingen egen ip utåt och kan således inte nå min dator utifrån på normalt sätt. bara genom sshtunnlar eller liknande.
Du råkar inte ha det via operatören tre?

Om så är fallet så kommer de att ändra så man får ett riktigt IP utåt, vill du redan nu nyttja detta kan du testa att byta ut APN: data.tre.se till att vara bredband.tre.se så kanske det fungerar bättre för dig?

Vi fick problem med våra maskiner eftersom det inte gick att köra IPSEC så de skapades en alternativ APN från operatören.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 15:20 #17
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av andhol
Citat:
Originally posted by -crazzy@Nov 19 2007, 07:06
Citat:
Ursprungligen postat av elf98
Uppkoppling via koppar är på väg ut
En normal Svenson-användare har inte ens behov av 24Mbit. Visst det går lite snabbare att tanka piratkopierade saker som är ett par GB stora, men för vanligt lagligt användande räcker betydligt lägre hastigheter.
Att uppkoppling via 3G blir allt mer populärt, och framförallt billigt, innebär nog att fler och fler snart kommer att skippa den trådbundna anslutningen helt.
Skulle bara pingtiderna och stabiliteten vara bättre skulle iaf jag starkt överväga att helt gå över på 3G-anslutning.
jag ska säga upp mitt 3g när avtalet går ut. jag har ju ingen egen ip utåt och kan således inte nå min dator utifrån på normalt sätt. bara genom sshtunnlar eller liknande.

Du råkar inte ha det via operatören tre?
Om så är fallet så kommer de att ändra så man får ett riktigt IP utåt, vill du redan nu nyttja detta kan du testa att byta ut APN: data.tre.se till att vara bredband.tre.se så kanske det fungerar bättre för dig?
Vi fick problem med våra maskiner eftersom det inte gick att köra IPSEC så de skapades en alternativ APN från operatören.
/Anders Holgersson
jag har telenor och har ångrat det sedan första dagen, tvärr kunde jag inte bli av med det ens första dagen. man får tydligen inte testa först utan måste binda sej två år och sitta med skiten.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 15:26 #18
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by crazzy@Nov 19 2007, 15:20
jag har telenor och har ångrat det sedan första dagen, tvärr kunde jag inte bli av med det ens första dagen. man får tydligen inte testa först utan måste binda sej två år och sitta med skiten.
Jag tycker det fungerar rätt bra när man är ute och springer.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 15:58 #19
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Citat:
Originally posted by -andhol@Nov 19 2007, 08:52
Citat:
Originally posted by -crazzy@Nov 19 2007, 07:06
Citat:
Ursprungligen postat av elf98
Uppkoppling via koppar är på väg ut
En normal Svenson-användare har inte ens behov av 24Mbit. Visst det går lite snabbare att tanka piratkopierade saker som är ett par GB stora, men för vanligt lagligt användande räcker betydligt lägre hastigheter.
Att uppkoppling via 3G blir allt mer populärt, och framförallt billigt, innebär nog att fler och fler snart kommer att skippa den trådbundna anslutningen helt.
Skulle bara pingtiderna och stabiliteten vara bättre skulle iaf jag starkt överväga att helt gå över på 3G-anslutning.
jag ska säga upp mitt 3g när avtalet går ut. jag har ju ingen egen ip utåt och kan således inte nå min dator utifrån på normalt sätt. bara genom sshtunnlar eller liknande.

Du råkar inte ha det via operatören tre?
Om så är fallet så kommer de att ändra så man får ett riktigt IP utåt, vill du redan nu nyttja detta kan du testa att byta ut APN: data.tre.se till att vara bredband.tre.se så kanske det fungerar bättre för dig?
Vi fick problem med våra maskiner eftersom det inte gick att köra IPSEC så de skapades en alternativ APN från operatören.
/Anders Holgersson


jag har telenor och har ångrat det sedan första dagen, tvärr kunde jag inte bli av med det ens första dagen. man får tydligen inte testa först utan måste binda sej två år och sitta med skiten.
För 50kr/mån extra kan du få publikt IP från telenor. Ring deras kundtjänst för mer info.
Cr0wN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 17:25 #20
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag kör fast publik ip från telenor och det fungerar bra, kan köra VNC mot en dator som står ute i skogen typ
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017