Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Popup som ber användare ladda ner app?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-05, 10:23 #1
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Standard Popup som ber användare ladda ner app?

Hej!

Har sett på ett antal sidor att de antingen visar en popup som frågar om du vill ladda ner deras app från App Store (varav du trycker ja så kommer du till respektive app store sida) - eller även en header högst upp där det finns minatyrbild på appen samt en Download-knapp.

Undrar nu hur man implementerar detta.. Kan inte hitta det någonstans!

Mvh
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 10:46 #2
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
"Smart App Banner" var ordet jag letade efter. Tråd kan låsas!
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 10:50 #3
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Och för andra som letar:

https://developer.apple.com/library/...ppBanners.html

Kod:
<meta name="apple-itunes-app" content="app-id=myAppStoreID, affiliate-data=myAffiliateData, app-argument=myURL">
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 10:55 #4
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av P3N Visa inlägg
Och för andra som letar:

https://developer.apple.com/library/...ppBanners.html

Kod:
<meta name="apple-itunes-app" content="app-id=myAppStoreID, affiliate-data=myAffiliateData, app-argument=myURL">

Fungerar bara i Safari. Hittade detta plugin till Chrome, ej testat ännu men kan återkomma om det fungerade bra.

https://github.com/ijason/Smart-App-Banners
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 11:50 #5
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Som användare önskar jag att folk slutade med sånt där otyg. Om ni har en site som är svinbra, som man älskar och som dessutom ackopanjeras av en app som är lika bra så går det att förmedla den informationen på andra sätt än en popup jag ska klicka bort.

Skippa popupsen och marknadsför eran app på annat sätt istället. Om det är så att appen inte förbättrar upplevelsen något så bör ni, i min mening, lägga tiden på siten.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 11:57 #6
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Som användare önskar jag att folk slutade med sånt där otyg. Om ni har en site som är svinbra, som man älskar och som dessutom ackopanjeras av en app som är lika bra så går det att förmedla den informationen på andra sätt än en popup jag ska klicka bort.

Skippa popupsen och marknadsför eran app på annat sätt istället. Om det är så att appen inte förbättrar upplevelsen något så bör ni, i min mening, lägga tiden på siten.
En "Smart App Banner" är inte en popup. (http://david-smith.org/resources/appbanners.png)

Dessutom så är appen "grund idén", varav sidan är för de som är på desktop - så givetvis så ska man promota den och be användare använda appen istället (då den är betydligt mycket bättre) än en mobilversion av sidan.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 14:48 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
En "Smart App Banner" är inte en popup. (http://david-smith.org/resources/appbanners.png)

Dessutom så är appen "grund idén", varav sidan är för de som är på desktop - så givetvis så ska man promota den och be användare använda appen istället (då den är betydligt mycket bättre) än en mobilversion av sidan.
Det beror väl lite på hur förhållandet ser ut mellan de mobilanvändare som väljer er mobilsida kontra de som väljer appen? Jag vill inte ha hundratals appar i min mobil och det vill nog inte särskilt många andra heller. De flesta webbplatser kommer man att använda utan app även i mobilen. Jag gillar inte heller att bli mött av en "popup" oavsett vad man väljer att kalla den, däremot ser jag gärna en tydlig ikon på en lämpad plats. Om man nödvändigtvis väljer den lösningen ändå så se i så fall åtminstone till att man bara får upp frågan en enda gång.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-12-05 klockan 14:50
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 14:53 #8
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
En "Smart App Banner" är inte en popup. (http://david-smith.org/resources/appbanners.png)

Dessutom så är appen "grund idén", varav sidan är för de som är på desktop - så givetvis så ska man promota den och be användare använda appen istället (då den är betydligt mycket bättre) än en mobilversion av sidan.
Vad är det för faktiskt user value som ni inte kan implementera på mobilsidan som gör att jag som besökare faktiskt ska behöva bry mig om vad er grundidé är?

Jag är inte heller förtjust i app-notices i toppen. Lista alternativa användsningssätt längst ner och ha en tydlig notis om det på något ställe levereras en bättre upplevelse i appen.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-06, 00:03 #9
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Vad är det för faktiskt user value som ni inte kan implementera på mobilsidan som gör att jag som besökare faktiskt ska behöva bry mig om vad er grundidé är?
Via appen får du en lista presenterad direkt på startsidan med öppna företag nära dig, där den närmsta ligger högst upp i listan.

Ovanför listan har du sedan kategori-knappar som gör att du enkelt kan filtrera listan utifrån valfri/valfria kategorier. Kan vara perfekt om du är hungrig på kvällen och behöver leta upp närmsta öppna restaurangen. Då klickar du bara in dig på appen, väljer rätt kategori och sen väljer en restaurang i listan.
Sen har du självklart en sökfunktion också.

Det är inget du kan göra på en webbplats tyvärr, inte lika exakt iaf.

Ladda gärna ner appen och testa själv och avgör om en webbplats kan göras på lika bra sätt!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-06, 07:33 #10
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Via appen får du en lista presenterad direkt på startsidan med öppna företag nära dig, där den närmsta ligger högst upp i listan.

Ovanför listan har du sedan kategori-knappar som gör att du enkelt kan filtrera listan utifrån valfri/valfria kategorier. Kan vara perfekt om du är hungrig på kvällen och behöver leta upp närmsta öppna restaurangen. Då klickar du bara in dig på appen, väljer rätt kategori och sen väljer en restaurang i listan.
Sen har du självklart en sökfunktion också.

Det är inget du kan göra på en webbplats tyvärr, inte lika exakt iaf.

Ladda gärna ner appen och testa själv och avgör om en webbplats kan göras på lika bra sätt!
Är väl inget i den beskrivningen som inte kan göras på en webbsida? Jag har inte laddat ner appen och tittat eftersom jag inte vet vad det är för app. Exakt positionering kan man ju få ändå. Den infon skiljer ju sig inte ifall det är webbsida eller ej?
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017