Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


City networks kundtjänst verkar ha tagit semester

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-25, 23:42 #1
Froggy Froggy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 73
Froggy Froggy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 73
Standard City networks kundtjänst verkar ha tagit semester

Nu har det gått över tio dagar sedan skickade in en begäran om att fakturor skulle slås ihop för att slippa 8 olika. Börjar tröttna på det här.
Någon som vet ett bättre alternativ?
Froggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 07:15 #2
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Jag skickade ett (tre) supportärende och fick alla mina förfrågningar lösta (men inget svar för att bekräfta att det skett).

Kanske nyanställda?
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 08:33 #3
wingen wingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 126
wingen wingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 126
har haft liknande problem senaste 2 veckorna... flera (dessutom väldigt brådskande) ärenden som tog över en vecka att få svar på..
wingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 08:52 #4
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Hehe, hade ett problem med en domän jag köpte hos citynetwork här om dagen. Den registrerades aldrig och när jag pratade med supporten efter haft köplats i 10 minuter så skulle domänen reggas. Men det skulle ta två timmar. Väntade och ringde efter 6 timmar + 20 minuter i kö och den var fortfarande inte registrerad. Fick då veta att supporten hade bara skickat ut en ny faktura. Bad personen att regga då han kunde se transationsID'et men han bad mig skicka in ett kvitto på betalningen från mitt bankkonto. Sa nej för det kändes att det skulle ta år och dar innan ärendet löste sig. Det fick lösa sig genom att jag registrerade domänen hos en annan och Citynetwork fick bli skyldig mig pengar. Lite off topic men det jag vill få fram är att supporten har verkligen tagit semester. Känns även som supporten går i samma riktning som kontrollpanelen atomia, käpprätt åt helvete.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 09:24 #5
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Måste säga att jag inte alls känner igen mig i mycket som skrivs här gällande CN förutom att kontrollpanelen varit trög och att domäner kan knasa lite. Men även när detta uppstått, har jag fått det löst och pengarna tillbaka utan problem direkt (om det varit nödvändigt).

Alla webbplatser jag har på deras delade hosting laddar lika snabbt som alltid och jag har aldrig haft problem med supporten.
Skickade in ett ärende söndag kl. 03:43 och fick ett väldigt utförligt svar idag kl. 01:31 av Johan H.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 09:27 #6
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Hej Killar - säger det igen som i många andra trådar. Vi ligger rejält efter med mailen. Tror inte någon har undgått diskussionen om den uppgraderingen som gått fel i sommar och skapat väldigt mycket längre köer än normalt. Vi jobbar febrilt på att jobba ner detta. Som tur väl är kan ni alltid ringa och få svar inom minuter för att lösa eventuella problem som ni behöver hjälp med direkt.

Spajk - del av problemet (som också diskuterats i lite trådar) var just att domänregistreringarna tog extrem tid (vi fick enorma flaskhalsar i vår kontrollpanel och vissa underliggande system) och tyvärr blev det även lite kalabalik i supporten som hade svårt att i slutändan veta exakt vad som gällde. Det var nog här flest kunder kom i kläm. Man visste inte om de var reggade eller man betalade två gånger för systemet tog för lång tid att visa status mm.

Även om vi fortsatt jobbar väldigt hårt med systemet i sig så är tiderna för allt sådant här på mer normala nivåer. Vi skall få dem än bättre. Dock kvarstår en gedigen kö som jag bara vill ni skall veta att vi bränner alla övertidstimmar vi har för att kunna komma tillbaka till våra normala goda svarstider.

Tack för tålamodet.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 09:37 #7
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Tycker detta som sker med CN är jävligt synd, dels är deras prispressning väldigt bra för konsumenten dels så presterar deras webbhotell ganska bra för det man betalar. Man blir ganska mållös när man måste kontakta tre olika personer för att de skulle överlåta en domän korrekt eller när man trots 1-2 månader inte fått hjälp med att deras spamfilter blockerar legitima mejl (som för mig är ett brådskande ärende vilket sig bör).

Skulle uteslutande använda dem som registrar till alla mina .se & .nu samt en rad satelitsajter om de inte vore för den bristfälliga supporten och framförallt den hemskt dåliga kontrollpanelen Atomia.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 11:04 #8
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Tjena Johan,

Vet att ni haft problem med domänregistreringarna tidigare men detta var i fredags. Alltså verkar inte ni löst problemen som varit sedan förra månaden. (http://www.wn.se/showthread.php?t=10...ht=citynetwork)

Som Laststory skriver så håller jag också med om att det är väldigt synd att kvalitén försämrats avsevärt. Jag gillar Citynetwork för ni alltid tidigare haft en bra support och även om ni hade atomia då så var den inte lika dålig.

Ni borde sluta prispressa och ta betalt för er tjänst och då ha råd med personal, bättre panel. Alternativt dela upp tjänsterna som ni erbjuder i entry och premium. Där premium är med en annan panel och andra servrar. Där det inte råder överförsäljning.

Jag gillar dessutom att ni skriver hur tacksamma ni är med atomias panel på deras hemsida. http://www.atomia.com/
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 15:42 #9
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Kanske borde anställa folk som sköter mailen då :O?

Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Tjena Johan,
Jag gillar dessutom att ni skriver hur tacksamma ni är med atomias panel på deras hemsida. http://www.atomia.com/
Tack, du gav mig dagens skratt
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 17:05 #10
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Eller folk som lyssnar på vad man säger så man slipper ringa 3 ggr med 15-20 min kö istället för 1 gång.

Riktigt förbannad nu....
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017