Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mikroföretagare feedback

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-22, 22:17 #1
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Standard Mikroföretagare feedback

Har nyligen lagt ut sajten Mikroföretag, http://www.mikroforetag.se/. Jag vet att många här hör just till kategorin "Mikroföretagare", så det jag främst efterfrågar är synpunkter på om ni tycker något saknas som borde finnas på en sådan sajt (eller kanske är det något för mycket?) - men givetvis är det fritt att komma med alla sorters synpunkter.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-24, 04:40 #2
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Eftersom jag gillar tanken och delar av utförandet så börjar jag med det negativa
Clipart - Nej. Det ser billigt ut Ja, så billigt att jag skulle lämnat sidan i vanliga fall. Ta bort är min enda kommentar. Visst kan man ha roliga illustrationer men då ska det vara kvalitet och det är inte dessa. Tänk även på könsfördelningen. Inte för att vara politisk korrekt utan för att det visar hur ni ser på företagare
Anslaget på första sidan - Vissa blir stora, vi andra får nöja oss att vara små men vi behövs (lite hårddraget ). Jag vill inte bli storföretagare, jag och massaor av konsultkollegor gillar att vara små. Skriv om texten så att den blir neutral eller postiv för oss små.
Se över vad ni vill ha för reklam - bra varor som passar arbetslösa? Hum låter som "starta eget" i den sämsta versionen
Större text och mer radavstånd är något jag skulle uppsakatta
Nog med negativa ord!

Målgruppen 0-10 anställda är inte lätt Det är en j-la skillnad att driva företag med -1 anställd och 8. Undrar om man inte lite på skoj skulle göra en indelning: minimicro, micro och maximicro

Forumformen är trevlig men jag undrar om vi inte blivit bortskämda med bloggare som skriver artiklar med mer eller mindre fullständigt innehåll. Jag är inte ute efter en ren blogg snarare en plats där "artiklar" läggs ut som kan kommenteras. Skillnaden? Ja, snarast att det inte ska vara så dagsaktuellt och inte en plats man kan förvänta sig dagliga poster. Ämnen? jag tycker du har en bra utgånspunkt i frågorna på första sidan. Varför inte en post om bokföring. Att bokföra själv, att leja bort - för och nackdelar, tips och annat . Backup för- och nackdelar med gratis- och betalalternativ. Etc... Låta folk kommentera men direkta frågor får man ta i forumet. En del artiklar kan vara för alla och andra mer för mini-, micro- eller maxi-gruppen. Med en indelning som kanske kan göras men någon ikon tror jag att det är lättare att skriva riktat och få intresse. Det är även lättare att läsa en artikel om jag från början vet att jag inte är målgruppen men kanske intresserad av ämnet. T ex "att gå från enmanföretagare till att anställa" eller "att släppa personalansvaret till någon annan" skulle jag läsa med stort intresse. Inte för att jag tänker göra det själv mer för att det är intressant att se hur folk tänker. Som gammal chef med personalansvar skulle jag till och med kunna tänka mig att komma med kommentarer om det fanns något jag ansåg mig kunna tillföra
Med en sådan "artikelplats" skulle det även komma in "riktiga människor" på platsen, nu är den väldigt anonym. Ja, rent av lite opersonlig.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017