Kom ihåg mig?

Vad tycker ni om FS Data?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-23, 16:50 #11
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Jag har ingen egen erfarenhet, men jag håller med om att sidan känns lite väl standard och att ha en sköldpadda som symbol inte är det smartaste för ett webbhotell. Vad förknippar man en sköldpadda med? Vad vill ni kommunicera med den?

Sedan tycker jag att det är lite lustigt att ni kallat ert minsta webbhotellspaket för "Premium XL". Det låter mer som ert dyraste premiumkonto med extra allt.

Det i kombination med vad man får för pengarna på pappret så har jag svårt att se hur ni kan attrahera normalanvändaren.

Vad innebär föresten "2 + 5 GB" och "5 + 6 GB" i utrymme?

Senast redigerad av pelmered den 2010-12-23 klockan 16:55
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 16:55 #12
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Man var dessutom tvungen att aktivt välja att inte få "hjälp" med dns/domänpekning, vilket var dyrt. Riktigt dyrt.
Vill du utveckla det där lite mer ?
Jag är på väg att hjälpa en kund att flytta från just FS-Data och det där lät lite skrämmande
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 17:49 #13
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Vill börja med att säga att jag gillar Fredrik skarpt - alltid mycket trevlig. Kan tänka mig att gänget som helhet är kanon på FS Data.

Det som vi andra i branschen skulle kunna tänka oss vilja ha bättre samarbete med är just överlämning av kunder. Dvs flyttar någon - att man inte sätter upp barriärer i form av dyra priser eller annat som gör det "svårt" för kunder att lämna. Det har blivit mycket bättre - men ett tag fick man slita loss dem från FS Data... :-) I all välmening tror jag det vore bra om vi alla är riktigt transparenta där och gör det smidigt för alla våra kunders skull.

Bara en tanke... Lycka till Sulo - mycket lär hända på FS Data nu har jag på känn... :-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 17:54 #14
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Kan någon bekräfta eller dementera ifall dom verkligen tar ut en kostnad för att låta en kund flytta? Räcker det inte med att man säger upp kontot och begär ut EEP koden för domännamnet (för att få ut koden kan dom väl inte ta betalt för????) ???
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 18:09 #15
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Har ingen erfarenhet av FS data tidigare. Men är sugen på att testa, då jag behöver ett nytt webbhotell.

Men det är något med just namnet "FS data" och eran sköldpadda som får mig att rygga tillbaka lite. Som tidigare nämndes så kanske inte sköldpaddan är det klokaste valet för logotyp - varför är det en sköldpadda överhuvudtaget? Gällande namnet så känns det lite "gammalt" men vilket även kan bära med en viss trygghet.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 18:49 #16
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Jag använder Fsdata och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Jag fick en kampanjkod för 2 års gratis webbhotell hos Fsdata utav en medlem här på WN.

Mina sidor hos Fsdata laddas mycket snabbt och jag har inte haft något problem med någon nertid hittills. Dessutom så tycker jag att supporten har varit trevlig de gånger som jag har kontaktat dem. Jag har även fått bra och ingående hjälp med mina problem.

Jag måste dock hålla med om att era priser är alldeles för dyra för oss vanliga kunder. Jag hade troligen aldrig valt er om jag nu inte fått denna gratis-period på 2 år. Men då ni trots allt har mycket kvalité att ge så tror jag att ni kan tjäna rätt mycket på att dra ner priserna och försöka locka fler vanliga kunder.

Jag har ju sett er reklam i flera tidningar, men man har av någon anledning aldrig riktigt tagit sig tid att kolla upp er mer noggrant.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 19:46 #17
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school Visa inlägg
Men det är något med just namnet "FS data" och eran sköldpadda som får mig att rygga tillbaka lite. Som tidigare nämndes så kanske inte sköldpaddan är det klokaste valet för logotyp - varför är det en sköldpadda överhuvudtaget? Gällande namnet så känns det lite "gammalt" men vilket även kan bära med en viss trygghet.
Kan kopplingen vara att ägaren heter Sköld i efternamn.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 21:58 #18
filipb filipb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 236
filipb filipb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 236
Namnbyte och en makeover av webbsidan tror jag definitivt skulle hjälpa hela imagen och ge en nystart, men ha kvar färgerna etc. så att man känner igen sig..

Min generella tanke är att Internet blir mer och mer globalt, jag jobbar knappt med några svenskar längre och varför ska man då hålla kvar på ett gammalt dyrt svenskt webbhotell.. Tycker ni borde titta på mediatemple.net och se hur ni kan bli mer globala, strukturera om och få en ny fanbase... Samma sak tycker jag Binero 2.0 har kommunicerat ut bra!

(Jag var själv kund för många år sedan)
filipb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 21:59 #19
filipb filipb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 236
filipb filipb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 236
Och det är väl inte allt för svårt att vid en uppfräschning även lägga upp siten på engelska...

De jag jobbar med kan inte svenska och som har kontakt med webbhotellet samt jobbar i panelen
filipb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-23, 22:53 #20
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Citat:
Ursprungligen postat av Tobab Visa inlägg
Kan kopplingen vara att ägaren heter Sköld i efternamn.
Då hade ju en riddar sköld varit mer passande.

Skrota sköldpaddan. In med lejon som jagar gaseller istället!
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
fsdata, webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017