Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips På Webbhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-05-10, 23:14 #1
JMC JMC är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 2
JMC JMC är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 2
Hej
Är det någon som har tips på billigt och bra webhotell för dedikerad server.
Funderade på box.se men dem har fått en del dålig kritik i detta forum som jag tagit till mig och tänkte därför kika efter alternativ.
Jag villkunna köra en win2000 (eller 2003) server som jag kan fjärrstyra (så klart).
Det ska alltså vara Microsoftplatform.
Tacksam för förslag

/Jimmy
JMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-10, 23:27 #2
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Box.se ska du inte använda, sök om "box.se" på detta forum får du se.
Jag kör med www.webcows.se, mycket bra. Fungerar utmärkt.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-11, 14:17 #3
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Vet inte jätte mycket om rackshack men dom verkar ju vara ganska billiga tycker jag och jag skulle nog hyra en server där om jag behövde det. Så du kan ju kolla in lite på rackshack

Hoppas du får någon hjälp av det.
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-11, 15:03 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Välkommen Jimmy!

Mannen bakom windowsmjukvara TvProgrammet!

Citat:
Originally posted by viper@May 11 2003, 12:17 PM
Vet inte jätte mycket om rackshack ...
Dom har inga Windows maskiner vad jag vet.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-11, 15:16 #5
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Rackshack planerar att erbjuda Windows-servrar inom en snar framtid, dock är de kanske inte så kända för att vara snabba med sina utökningar.

Av alla de leverantörer jag känner till för dedikerade servrar är nog RackSpace (rackspace.com) de ända som erbjuder Windows-servrar, tilläggas ska väl att de satsar på konceptet 'managed servers' vilket är dyrare. Anledningen till detta är väl förmodligen en blandning av att MS OS sällan används för krävande webbapplikationer, licenserna är dyra samt att kunskapen ofta är sämre (och kanske svårare att få koll på utan dyra seminarium/kurser).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-11, 16:13 #6
JMC JMC är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 2
JMC JMC är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 2
Citat:
Av alla de leverantörer jag känner till för dedikerade servrar är nog RackSpace (rackspace.com) de ända som erbjuder Windows-servrar, tilläggas ska väl att de satsar på konceptet 'managed servers' vilket är dyrare.
Det finns väldigt många som erbjuder Windows servrar, men det kostar en del pengar.

Citat:
Anledningen till detta är väl förmodligen en blandning av att MS OS sällan används för krävande webbapplikationer, licenserna är dyra samt att kunskapen ofta är sämre (och kanske svårare att få koll på utan dyra seminarium/kurser).
Håller inte med dig alls... det där är ofta en snedvriden uppfattning av windows servrar.
Det är inte alls svårt att hantera, snarare tvärt om.
Däremot stämmer det helt klart med licens kostnader, jag tror att det är licenskostnader samt det faktum att IIS:en gärna är mål för virus och hacking försök.
Anledningen till det är förmodligen mångas avsky till Microsofts imperium (vilket jag inte heller kan förstå)

Jag har hört det där med "krävande Webbapplicationer" förr... vad är en krävande webbapplication?
Så var det förr.. iis3 och 4 kunde man lätt överbelasta så är det säkert med iis 5 och 6 också, men jag är övertygad om att något annat os oxhså skulle få problem.
Tror att allt detta håller på att ändras.
Om man tittar på Webben så verkar det ju vara som du säger Aftonbladet och expressen kör php och jsp medan tv4 faktiskat kör .net.

Jag har ingen mätstatistik bakom mina påståenden.. så har ni något konkret,rätta mig gärna (men korsfäst mig inte :unsure: )

Den nya .net teknologin är ju "hypad" bortom allt annat.
Bara det gör ju så att man börjar ta avstånd.
Men jag har jobbat en del i den nu och jag kan säga att jag blir glatt överraskad varje dag.
Det är så enkelt att göra det man vill.
Man är inte bunden till script längre utan man har ett HELT programeringsspråk i botten.
JMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-11, 16:52 #7
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by JMC@May 11 2003, 12:13 PM
Citat:
Anledningen till detta är väl förmodligen en blandning av att MS OS sällan används för krävande webbapplikationer, licenserna är dyra samt att kunskapen ofta är sämre (och kanske svårare att få koll på utan dyra seminarium/kurser).
Håller inte med dig alls... det där är ofta en snedvriden uppfattning av windows servrar.
Det är inte alls svårt att hantera, snarare tvärt om.
Däremot stämmer det helt klart med licens kostnader, jag tror att det är licenskostnader samt det faktum att IIS:en gärna är mål för virus och hacking försök.
Anledningen till det är förmodligen mångas avsky till Microsofts imperium (vilket jag inte heller kan förstå)

Jag har hört det där med "krävande Webbapplicationer" förr... vad är en krävande webbapplication?
Så var det förr.. iis3 och 4 kunde man lätt överbelasta så är det säkert med iis 5 och 6 också, men jag är övertygad om att något annat os oxhså skulle få problem.
Tror att allt detta håller på att ändras.
Om man tittar på Webben så verkar det ju vara som du säger Aftonbladet och expressen kör php och jsp medan tv4 faktiskat kör .net.

Jag har ingen mätstatistik bakom mina påståenden.. så har ni något konkret,rätta mig gärna (men korsfäst mig inte :unsure: )

Den nya .net teknologin är ju "hypad" bortom allt annat.
Bara det gör ju så att man börjar ta avstånd.
Men jag har jobbat en del i den nu och jag kan säga att jag blir glatt överraskad varje dag.
Det är så enkelt att göra det man vill.
Man är inte bunden till script längre utan man har ett HELT programeringsspråk i botten.
Linux är, som du säkert känner till, öppen källkod. Detta får vissa effekter:
  • Det är gratis
  • Det blir lättare att skriva snabba applikationer om man har full koll på hur operativsystemet fungerar. Det är bara att titta i källkoden, vilket är omöjligt för Windows. Du behöver då inte betala dyra pengar för att någon annan ska berätta för dig hur Windows fungerar.
  • Det blir stabilare, då det är fler personer (och riktiga datornördar! ) som hjälper till att göra operativsystemet bättre.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-11, 23:47 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Underbart med diskutioner, men låt inte denna tråd övergå till Windows vs. Linux.

Jimmy vill ha hjälp att hitta en prisvärd levrantör av en Windowsserver.

Rackspace är omnämd och ett bra hosting gäng i mina ögon, har en server där! (Linux RedHat) så jag kan inte uttala mej om Windows, men inte en ende Troubleticket sedan jag hyrde in mej och det är ca 3 månader sedan.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-12, 00:45 #9
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Thomas, kanske jag som har fel men tar du inte fel på rackspace och rackshack? Hade för mig du hade en burk på rackshack, inte rackspace... eller kanske jag som missuppfattat?

Rackshack rekar jag oxo, som tidigare nämnt i tråden så är det windowsburkar på g där också.

Mvh, Tobias
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-12, 18:11 #10
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by dm.se@May 11 2003, 10:45 PM
Thomas, kanske jag som har fel men tar du inte fel på rackspace och rackshack?
Jepp lika namn lätt att förväxla men inte just i detta fallet, just nu hyr jag 3 rackshack och 1 rackspace, och sköter driften på ytterligare en rackspace

Jag är nöjd med båda företagen RSpace kostar lite mer än RShack och är oxå aningen mer problemfri men helt obetydligt om man kan stå ut med några extra TT's för att hålla upp grejerna, trotts allt är det ju en tusenlapp att tjäna i månaden.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017