Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Billigt webbhotell med mycket lagring

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-12, 10:11 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Fast i de här fallet så ska han ju backa sin webbplats vilket är i enlighet med deras villkor, eftersom de handlar om webb filer så kan dom inte på något annat vis konstatera om de skulle användas som någon form av lagringsplattform eller backup.

Det är inte i de här fallet så han har tänkt spara sina semesterbilder utan bara webb filer.
Det verkade ju inte som han skulle ha sajten hos webbhotellet utan fortsatt på sin egen server? I så fall är det ju inte svårt att konstatera. Visst kan man alltid chansa på att de inte märker något eller bryr sig men då är det nog bättre att välja en långsiktig lösning direkt istället.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-12, 10:17 #12
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det verkade ju inte som han skulle ha sajten hos webbhotellet utan fortsatt på sin egen server? I så fall är det ju inte svårt att konstatera. Visst kan man alltid chansa på att de inte märker något eller bryr sig men då är det nog bättre att välja en långsiktig lösning direkt istället.
Att den möjligheten finns ser jag som liten. Men du har självklart en poäng dock tror jag inte CN folket typ Johan här går igenom och kollar att DNS pekarna pekar mot deras servrar eller inte.

Sen beror de ju även på vad han menar med backup, backup i form av packade filer? eller backuper i form utav någon annan typ av backup? eller att han bara lägger över webb filerna i webbfoldern varje natt med olika mapp namn.

Så självklart är de du säger korrekt tartareandesire men som jag sa så kan man tänka sig att de inte gäller i de här fallet om de bara är "webb filer"
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-12, 10:42 #13
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Att den möjligheten finns ser jag som liten. Men du har självklart en poäng dock tror jag inte CN folket typ Johan här går igenom och kollar att DNS pekarna pekar mot deras servrar eller inte.
De behöver ju inte kolla DNS-pekare för det. Om 10 GB backup gånger x dagar ligger på ett webbhotellskonto utan någon webbtrafik så säger det nog det allt. Framförallt med databasbackuper mitt i allt, om inget packats. Och särskilt om alltsammans ligger utanför webroot.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-12, 10:50 #14
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
De behöver ju inte kolla DNS-pekare för det. Om 10 GB backup gånger x dagar ligger på ett webbhotellskonto utan någon webbtrafik så säger det nog det allt. Framförallt med databasbackuper mitt i allt, om inget packats. Och särskilt om alltsammans ligger utanför webroot.
Helt korrekt dock är jag rätt säker på att dom eller om de hade varit vi, inte skulle/ha tid att gå igenom samtliga konton för att leta reda på någon sådan information. Men jag skulle tänkte mig att dom bara kollar på trafik nyttjandet och inte trafiken mot webbplatsen, ligger de utanför webroot är de solklart att man använder de för annat syfte en att förse en sida.

Jag känner att man kan diskutera de här i oändlighet. Men kort och gott så är backuper förbjudna! Men man kan tolka de på ett annat sett beroende på.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-12, 12:13 #15
sanderps avatar
sanderp sanderp är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 6
sanderp sanderp är inte uppkopplad
Nykomling
sanderps avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 6
Vet att Binero har snapshot-backuper. Vilket innebär att du bara kan skriva ett rsync-skript som synkar över dina filer genom Bineros SSH-tjänst. Dvs, då använder du alltid bara 10 GB utrymme eftersom det tas snapshots på dessa 10 GB var 6:e timme ungefär.
sanderp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-12, 13:47 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Helt korrekt dock är jag rätt säker på att dom eller om de hade varit vi, inte skulle/ha tid att gå igenom samtliga konton för att leta reda på någon sådan information.
De lär knappast gå igenom konton manuellt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-12, 16:38 #17
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Har dock svårt att tro att systemet tipsar om detta! men kan självklart ha fel i det tartareandesire så inget är hugget i sten.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017