Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppfräschning av webbsidor?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-25, 16:01 #11
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller med övriga om att det inte känns motiverat med en förändring av designen, det ser snyggt och inbjudande ut som det är! Å andra sidan gör ju Loopia precis samma sak nu helt i onödan Däremot håller jag kanske också med om att e-post och kontaktuppgifter känns lite förvirrande om man inte vet så mycket om er sedan tidigare. Inte heller jag har en aning om vad R24 är. Ni hänvisar till en yenit-epost på ett ställe och en kohsamui.org-adress (alltså ej .nu) på ett annat. Det kan kanske få en del mer försiktiga personer att tveka.
Bra input! Jag är mycket tacksam för detta! Jag skall ta det till mig tills nästa större uppdatering (förmodligen om en dryg månad. Jag måste på de andra sajterna också).
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-25, 17:16 #12
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Håller med om vad som sagts vad gäller epost etc.

Generellt tycker jag att webbplatsen är snygg, enkel och välfungerande på datorskärm (sämre på platta eller mobil). Jag håller med dig om att den inte känns 2013 men å andra sidan inte heller omodern, något som historien ringt och bett att få tillbaka. Är det viktigt att sidan känns som 2013? För mig som besökare är det inte det. En helt ny sida kan tvärtom väcka lite misstanke - att det är en sidan utan erfarenhet.

Några saker jag har lite svårt att köpa med hull och hår
- menyerna - för mig är de två raderna (orange & brun) utan ordning, Raden under känns också lite huller om buller. Här skulle jag önska lite upprensning/förenkling eller så
- Huvudbilden - vattenbrynet. Med sin gradiens känns den lite mossig - speciellt som resten av sidan är mycket striktare med raka linjer. Hänger inte riktigt ihop med sidfoten heller. Undrar om inte en mer modern huvudbild skulle göra att sidan känns ”modernare”
- Tilltalet - närhet/distans. Det finns ett ”vi - företaget” och ett ”du-besökare” trots det känns många texter som om de är information utan avsändare och mottagare/information utan hjärta och passion. Jag tror inte att det är så och undrar om de är skrivna ”tillbakahållna” och därför blir mindre intressanta.

Småsaker
”SPONSORS” som rubrik på svenska sidor?
”Först och Störst” i sidhuvudet - nej, vi har endast initialversaler på egennamn inne i meningar på svenska.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-25, 18:33 #13
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Du gör väldigt fina designer Kaptenen!

Jag kan inte komma på något som du skall ändra. Sidan ser fint ut och den är lättnavigerad.

Ibland blir det så med webblayouter att man tröttnar och tycker att designen blir gammal. Men i vissa fall är det inte så. Designen passar bra in till den målgrupp du har, speciellt med färgerna. Man känner lite att detta är rätt sida ;-)
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-25, 21:14 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Håller med om vad som sagts vad gäller epost etc.

Generellt tycker jag att webbplatsen är snygg, enkel och välfungerande på datorskärm (sämre på platta eller mobil). Jag håller med dig om att den inte känns 2013 men å andra sidan inte heller omodern, något som historien ringt och bett att få tillbaka. Är det viktigt att sidan känns som 2013? För mig som besökare är det inte det. En helt ny sida kan tvärtom väcka lite misstanke - att det är en sidan utan erfarenhet.

Några saker jag har lite svårt att köpa med hull och hår
- menyerna - för mig är de två raderna (orange & brun) utan ordning, Raden under känns också lite huller om buller. Här skulle jag önska lite upprensning/förenkling eller så
- Huvudbilden - vattenbrynet. Med sin gradiens känns den lite mossig - speciellt som resten av sidan är mycket striktare med raka linjer. Hänger inte riktigt ihop med sidfoten heller. Undrar om inte en mer modern huvudbild skulle göra att sidan känns ”modernare”
- Tilltalet - närhet/distans. Det finns ett ”vi - företaget” och ett ”du-besökare” trots det känns många texter som om de är information utan avsändare och mottagare/information utan hjärta och passion. Jag tror inte att det är så och undrar om de är skrivna ”tillbakahållna” och därför blir mindre intressanta.

Småsaker
”SPONSORS” som rubrik på svenska sidor?
”Först och Störst” i sidhuvudet - nej, vi har endast initialversaler på egennamn inne i meningar på svenska.
Tack för respons och för din tid att analysera!

Att sajten känns 2013 (eller inte), tycker jag inbegriper mer än just det utseendemässiga avseendet, dvs även funktionalitet och trovärdighet. Något jag/vi får jobba på.

2015 beräknar jag att alla mina sajter skall vara responsiva, dvs lira bra i mobiler.

Vissa av texterna måste ses över och förbättras. De är lite slarvigt och hastigt skrivna. Men de kommer bli bättre. ;-)

Menyn har jag lagt ganska mycket fokus på att få lättförståelig och tydlig. Tydligen har jag inte lyckats helt, pga ovan nämnda synpunkter.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-25, 21:30 #15
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Du gör väldigt fina designer Kaptenen!

Jag kan inte komma på något som du skall ändra. Sidan ser fint ut och den är lättnavigerad.

Ibland blir det så med webblayouter att man tröttnar och tycker att designen blir gammal. Men i vissa fall är det inte så. Designen passar bra in till den målgrupp du har, speciellt med färgerna. Man känner lite att detta är rätt sida ;-)
Tackar! Mycket snällt!

Jag ligger nog ett par år efter de verkliga designproffsen, så att säga och det får jag väl leva med. "Dessbättre" är nog normalbesökaren väldigt ointresserad av designtrender. De vill (i detta fallet) på ett enkelt sätt veta hur man tar sig från Bangkok till ön i fråga, osv.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-30, 20:58 #16
magnusmagnuss avatar
magnusmagnus magnusmagnus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 425
magnusmagnus magnusmagnus är inte uppkopplad
Flitig postare
magnusmagnuss avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 425
Såg väldigt bra ut!
magnusmagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-01, 06:44 #17
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
magnusmagnus,

Tackar! Sånt värmer hjärtat!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017