Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tarik Plakalo - Webbdesigner i Malmö söker feedback

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-12, 16:13 #1
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Standard Tarik Plakalo - Webbdesigner i Malmö söker feedback

Hej,

Jag har nyligen öppnat upp mitt företag i Malmö där jag erbjuder hemsidor och optimering.

Jag har gjort klart hemsidan men ni vet själva när man bygger något så blir man blind och ser inte små misstag som man gör/gjort. Jag önskar att få feedback av dig som läser detta.

Vill du inte kommentera här så kan du alltid mejla mig: [email protected]


Tack på förhand!
Tarik är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 16:38 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Och vart kan man se sajten du vill ha feedback på?

Gissar på sajten i sign.

En kommentar är att du skulle kunna tänka på att i din copy fokusera mer på kundvärdet. Var övertydlig. Vad ger du för värde, vad löser du för problem. Det går inte att bli för tydlig i detta.

Senast redigerad av Björn den 2013-05-12 klockan 16:41
Björn är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 16:43 #3
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Och vart kan man se sajten du vill ha feedback på?

Gissar på sajten i sign.

En kommentar är att du skulle kunna tänka på att i din copy fokusera mer på kundvärdet. Var övertydlig. Vad ger du för värde, vad löser du för problem. Det går inte att bli för tydlig i detta.

Sorry glömde att länka sidan men den ligger i sign.

Jag förstår vad du menar, ska försöka att förbättra den biten, tack för feedback Björn
Tarik är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 17:51 #4
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Den är väldigt långsam gentemot vad sidan faktiskt innehåller.

Ta denna sidan som ett exempel: http://tarikplakalo.com/info/
Den tar lite mer än 3 sekunder att ladda, och den består mestadels av text.

Du skriver att du erbjuder optimering, och jag antar då att du optimerar hemsidor, alltså deras prestanda. Men din egna sida är inte av bästa kvalité.

Nästan alla "nystartade" webbutvecklar företag påstår att de har "marknadens" bästa eller lägsta priser. Hur gör ni denna analysen?

Overall - sidan är snygg! Hade dock önskat att färgen på texterna inte är så mörka. Jag gillar #555 på brödtext.
jonssondesign är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 18:47 #5
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Du har tagit ett färdigt WP-tema (http://elegantica.premiumcoding.com) köpt 1000 facebook-likes, bytt ut lite text och vill ha feedback? Är du verkligen säker på det?
DanielN är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 19:03 #6
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Du har tagit ett färdigt WP-tema (http://elegantica.premiumcoding.com) köpt 1000 facebook-likes, bytt ut lite text och vill ha feedback? Är du verkligen säker på det?

Hej,

Något fel på det? Förövrigt så har jag tillsammans med Ales Krivec (gljivec) utvecklat en hel del på denna tema. Istället för att hoppa mig så kan du först fråga om jag har köpt något.

Gällande Facebook likes? köpt? kan man köpa facebook likes????

Har du något mer att komma med så får du gärna höra av dig via mail - [email protected]
Tarik är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 19:06 #7
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Den är väldigt långsam gentemot vad sidan faktiskt innehåller.

Ta denna sidan som ett exempel: http://tarikplakalo.com/info/
Den tar lite mer än 3 sekunder att ladda, och den består mestadels av text.

Du skriver att du erbjuder optimering, och jag antar då att du optimerar hemsidor, alltså deras prestanda. Men din egna sida är inte av bästa kvalité.

Nästan alla "nystartade" webbutvecklar företag påstår att de har "marknadens" bästa eller lägsta priser. Hur gör ni denna analysen?

Overall - sidan är snygg! Hade dock önskat att färgen på texterna inte är så mörka. Jag gillar #555 på brödtext.
Tack för att du tog tiden att besöka min hemsida och lämna lite feedback.

Jag håller på att undersöka vilka plugins/hjälpmedel jag skall använda för att snabba upp min hemsida. Har du något tips?

Jag har tagit fram alla webbdesigners och byråer i Malmö och tagit fram ett pris som är i särklass bäst. Jag kan mejla över analysen om du vill det.

Tack återigen!
Tarik är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 19:12 #8
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
Man får hoppas att dina kunder inte kan något om optimering och html/css iaf, jag är ganska allergisk mot webbutvecklare som påstår och går hårt på att dom optimerar kunders hemsidor samtidigt som deras egna hemsidor är dom i särklass minst optimerade på denna planeten.

Tex, du har typ 10 http request bara för dina CSS filer, du har typ 20-25 request för alla dina js filer (detta är nästan 8ggr så många requests som är rimligt), dessutom är dessa extremt tunga, så din egna hemsida vittnar absolut inte om att du kan något om optimering så som sagt, hoppas inte kunderna går på djupet på din egna site.

Dessutom ser hela sidan ut att vara ett färdigt WP tema, det riktigt skriker färdigt WP tema, i CSS:en finns det flera olika färgteman, varför skulle du ha gjort detta om du skapade temat själv? Så, den känns väldigt färdiggjord, något jag också är allergisk mot, det kryllar nämligen av personer som slänger upp en WP installation och aktiverar ett tema, sen helt plötsligt är dom "webbutvecklare", "webbdesigner", fullständigt överflöd av dessa personer finns det. Dessutom kryllar det av CSS som inte används alls på sidan, nästan 50% av CSS:en används inte, så om du gjort sidan själv, skulle inte då typ 100% av CSS:en användas till något?
Skulle inte bli förvånad om man skulle hitta temat på themeforest eller något.


Edit: Jaha, medans jag gick igenom din sida och skrev ovanstående så besannades mina farhågor. Seriöst, varför finns det så många som påstår sig vara webbdesigners men tydligen inte ens kan designa deras egna hemsida. Seriöst, det är helt sjukt att någon som kallar sig för webbdesignare använder sig av ett färdigt WP tema.......

Senast redigerad av JesperA den 2013-05-12 klockan 19:14
JesperA är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 19:13 #9
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
Man får hoppas att dina kunder inte kan något om optimering och html/css iaf, jag är ganska allergisk mot webbutvecklare som påstår och går hårt på att dom optimerar kunders hemsidor samtidigt som deras egna hemsidor är dom i särklass minst optimerade på denna planeten.

Tex, du har typ 10 http request bara för dina CSS filer, du har typ 20-25 request för alla dina js filer (detta är nästan 8ggr så många requests som är rimligt), dessutom är dessa extremt tunga, så din egna hemsida vittnar absolut inte om att du kan något om optimering så som sagt, hoppas inte kunderna går på djupet på din egna site.

Dessutom ser hela sidan ut att vara ett färdigt WP tema, det riktigt skriker färdigt WP tema, i CSS:en finns det flera olika färgteman, varför skulle du ha gjort detta om du skapade temat själv? Så, den känns väldigt färdiggjord, något jag också är allergisk mot, det kryllar nämligen av personer som slänger upp en WP installation och aktiverar ett tema, sen helt plötsligt är dom "webbutvecklare", "webbdesigner", fullständigt överflöd av dessa personer finns det. Dessutom kryllar det av CSS som inte används alls på sidan, nästan 50% av CSS:en används inte, så om du gjort sidan själv, skulle inte då typ 100% av CSS:en användas till något?
Skulle inte bli förvånad om man skulle hitta temat på themeforest eller något.
Tack för din feedback, tar åt mig och löser problemen omgående.

Läs föregående
Tarik är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-12, 21:28 #10
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Säger som de andra, otroligt oseriöst med en webbyrå som inte ens har designat och byggt sin egna sida.

Sidan har flertal stavfel och särskrivningar som du bör se över. Sedan blandas "du/vi/er/jag" hej vilt vilket gör det ganska rörigt. "Varför ska jag välja ER"? "Vad kan DU?" bara för att ta ett exempel. Det blandas fritt över hela siten.

Sedan lite off-topic, på din blogg och inlägget http://tarikplakalo.com/jobb-som-webbdesigner/ läser jag angående frilansande/anställda webbdesigners;

"Min personliga åsikt om dessa så kallade webbdesigners som jobbar på ett företag är fega. Jag har inte så stor respekt för dessa personer."

Ursäkta men va? Detta gör mig irriterad. Sen bör du nog tänka på hur kunder ser på att du skriver såhär? (Att du inte respekterar vissa yrken bör du hålla för dig själv på en sida där du försöker sälja)

Senast redigerad av StefanW den 2013-05-12 klockan 21:35
StefanW är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017