Kom ihåg mig?

Crystone - erfarenheter??

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-17, 20:29 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Angående Karlsson, om det nu råkar ha blivit något fel med just hans konto och det dröjt så pass länge vore det då inte betydligt bättre att bara skapa ett nytt konto till honom och flytta över allt till detta?

Håller med Fredrik om att själva driften varit mycket bra hos Crystone men alla problem är kopplade till kontrollpanelen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 20:42 #22
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Angående Karlsson, om det nu råkar ha blivit något fel med just hans konto och det dröjt så pass länge vore det då inte betydligt bättre att bara skapa ett nytt konto till honom och flytta över allt till detta?

Håller med Fredrik om att själva driften varit mycket bra hos Crystone men alla problem är kopplade till kontrollpanelen.
Problemet är lite för stort för att "bara" byta konto då det handlar om ex antal tusen domäner. Men som sagt, det är sedan Januari bollat till vår leverantör utav kontrollpanelen och jag har samt min kollega på supporten jagat och varit på dom ofantliga gånger om just detta kontot.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 00:14 #23
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jag har också ett vanligt webbhotell hos Crystone och jag måste säga att det har fungerat felfritt!
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 09:19 #24
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller med Fredrik om att själva driften varit mycket bra hos Crystone men alla problem är kopplade till kontrollpanelen.
Det är nästan det viktigaste, hellre så än tvärtom.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 10:19 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det är nästan det viktigaste, hellre så än tvärtom.
Naturligtvis men jag ser ju gärna att både drift och kontrollpanel håller hög standard
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-27, 16:36 #26
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Hade lite problem då jag flyttade över ett antal domäner till Crystone från Binero, vart utan mailen ett par dagar då Binero hade fuckat upp authkoderna och flytten fastnade under helgen och man stod bara och tuggade utan att kunna vara nåbar eller börja med hemsidorna ens.

Men som övriga säger så är det kontrollpanelen som är det största bekymret, men man kommer snabbt in i den ändå.
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-04, 14:02 #27
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Har ett 40-tal sajter hos Crystone och samtliga har legat nere sedan klockan 7-8 i morse. Dessutom låg de nere under stora delar igår också.

Fruktansvärt dåligt. Hoppas på någon form av kompensation nu, för det är inte första gången det här händer.

Tycker verkligen bara det är problem med Crystone - mycket sämre än sina konkurrenter, Binero, City Network, Oderland mm...
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-04, 17:03 #28
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Har ett 40-tal sajter hos Crystone och samtliga har legat nere sedan klockan 7-8 i morse. Dessutom låg de nere under stora delar igår också.

Fruktansvärt dåligt. Hoppas på någon form av kompensation nu, för det är inte första gången det här händer.

Tycker verkligen bara det är problem med Crystone - mycket sämre än sina konkurrenter, Binero, City Network, Oderland mm...
LegenZ, såvida du inte har en egen VPS av Crystone så blir de nog inte många kr som du får tillbaka. Det är underligt hur folk kan tro att man får pengar tillbaka om man betalar mindre en pizza i månaden ;(

För jag lovar att många här gärna går o köper en pizza utan att bry sig om vad de kostar mellan 75-90kr. Medan webbhotell man livnär sig på så tar man o lägger en budget på under 70 kr i månaden. Jag har inte riktigt förstått mig på logiken.

Den kompensationen du kan förvänta dig är nog att du kanske får 1 vecka gratis eller något. Det skulle jag i alla fall uppskatta som en rimlig kompensation.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-04, 17:45 #29
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Har ett 40-tal sajter hos Crystone och samtliga har legat nere sedan klockan 7-8 i morse. Dessutom låg de nere under stora delar igår också.

Fruktansvärt dåligt. Hoppas på någon form av kompensation nu, för det är inte första gången det här händer.

Tycker verkligen bara det är problem med Crystone - mycket sämre än sina konkurrenter, Binero, City Network, Oderland mm...
Hej Legenz,

Tyvärr ligger du på en server vi har upplevt mycket problem med denna vecka, ber verkligen om ursäkt för detta, allt ska dock sedan 13.30 med servern, så dina sidor bör vara uppe igen.

Om du kontaktar mig via PM eller på fredrik@crystone.com så ser jag till att du får en rimlig kompensation för detta, jag kan även se till så vi flyttar dig till vår senaste server som vi lanserade för 1 vecka sen. Kan garantera att du kommer uppleva att allt fungerar bättre där.

Åter igen, ledsen för det som inträffat dig, server problemet berodde på problem med diskarna.

Mvh
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-05, 13:07 #30
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hej Legenz,

Tyvärr ligger du på en server vi har upplevt mycket problem med denna vecka, ber verkligen om ursäkt för detta, allt ska dock sedan 13.30 med servern, så dina sidor bör vara uppe igen.

Om du kontaktar mig via PM eller på fredrik@crystone.com så ser jag till att du får en rimlig kompensation för detta, jag kan även se till så vi flyttar dig till vår senaste server som vi lanserade för 1 vecka sen. Kan garantera att du kommer uppleva att allt fungerar bättre där.

Åter igen, ledsen för det som inträffat dig, server problemet berodde på problem med diskarna.

Mvh
Fredrik
Har mailat dig nu.

Tackar för snabbt svar! Toppen!
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017