Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Metanet.ch vill ha mer betalt...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-17, 21:42 #21
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Ja du, att bara ha rättigheter men inga skyldigheter är tydligen något genetiskt fel som återfinns hos ganska många unga idag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 21:52 #22
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Jag är en smula tveksam till om felet är genetiskt.

Det tycks finnas en övertro på paragrafer och att hävda sin rätt...hellre fälla än fria. Hellre ta betalt till sista kronan än behandla en kund väl och på så sätt vinna tillbaka både kunden och få den goodwill det innebär. För mig är det faktiskt obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Ja du, att bara ha rättigheter men inga skyldigheter är tydligen något genetiskt fel som återfinns hos ganska många unga idag.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 21:57 #23
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av billion Visa inlägg
Jag är en smula tveksam till om felet är genetiskt.

Det tycks finnas en övertro på paragrafer och att hävda sin rätt...hellre fälla än fria. Hellre ta betalt till sista kronan än behandla en kund väl och på så sätt vinna tillbaka både kunden och få den goodwill det innebär. För mig är det faktiskt obegripligt.
Det ska jag komma ihåg om du någon gång framöver klagar på att någon av dina kunder inte vill betala som avtalat.

Vill du bli struken medhårs och få empati så är ämnet fritt i kvällens Karlavagnen (P4). På WN vet man aldrig om man får med- eller mothugg.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 22:00 #24
freakies avatar
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
freakies avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
Fan, lever karlavagnen fortfarande? Sist jag lyssnade på det var väl 15 år sedan när mormor satt uppe mitt i natten och stickade... Nostalgi.
freakie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 22:09 #25
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Jag vet inte vad du syftar på eftersom jag har betalat som avtalat och alltid gör det såvida det inte är omöjligt. Kanske är det så att du skulle behöva känna mig för att förstå vem jag är och var jag kommer ifrån.

Har inte varit ute efter empati eller bli struken medhårs men är förundrad över den mentalitet som verkar kompakt rådande.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det ska jag komma ihåg om du någon gång framöver klagar på att någon av dina kunder inte vill betala som avtalat.

Vill du bli struken medhårs och få empati så är ämnet fritt i kvällens Karlavagnen (P4). På WN vet man aldrig om man får med- eller mothugg.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 23:31 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Hur man än vänder på saker måste det gå ihop ekonomiskt, antingen har man ett högre pris på alla tjänster för alla kunder. Vilket då kan ge utökat service gratis eller till en lägre kostnad.

Men då får du även se att dom kunder som inte behöver någon hjälp får betala för andra kunder som skapar mer problem. Men det är typisk en jävla sosse stil att tycka alla andra ska betala för en.

Jag anser att en modulär prisbild är bäst där man betalar för det man behöver i tjänster och inte tvingas betala för andras tjänster.

Sedan har många svårt för att räkna, om du har en X kostnad för att behöva lösa en sak utanför kontorstid mot att kanske behöva betala flera hundra extra i månaden för att få det gratis. Då kan man räkna vad du har betalat extra per år mot att du kanske behövt akut hjälp enstaka gång.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 23:54 #27
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
om du har en X kostnad för att behöva lösa en sak utanför kontorstid mot att kanske behöva betala flera hundra extra i månaden för att få det gratis. Då kan man räkna vad du har betalat extra per år mot att du kanske behövt akut hjälp enstaka gång.
+1
Det gäller bara att ha en buffert så man klarar av plötsliga extrakostnader.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 03:10 #28
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
jag håller till viss del med vad vissa säger..
Men om företaget inte har förpliktelser på sin sida till följd av de tjänster de sålde till dig
då tycker jag man kan kapa det till 1 månad så man har en vettig tid att koppla ur osv.
I vissa fall så kan man rent av bara kapa rakt av när tiden är slut.

Jag tycker företaget ska få betalt för de tjänster som kostar dem något som till exempel arbetstid och diverse tjänster/leasing/linor som de behöver betala.
Om nu din server inte innebär att de måste avboka fiber, betala leasing (5 år gammal server är betald för...) då kan det kapas när det så önskas.

Stelheten och snålheten är vidasprid och så lär förbli.
Finns väldigt få leverantörer som inte försöker sko sig i onödan på sina kunder.
Speciellt de som lämnar.

Varför valde du att säga upp avtalet?
Många verkar bete sig ganska illa emot kunder som de tror dom förlorar.
Många glömmer att återfallen är många om man behandlat kunderna väl.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 07:45 #29
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Om man väljer säga upp avtalet 10 dagar innan så får man skylla sig själv, lite bättre koll bör man ju ha.

Skulle det vara ett större företag så skulle det tagit antal dagar bara för administration för uppsägningen ska gå igenom och att på 10 dagar lär nästan ändå en ny faktura i nästan varit på väg ut igen för ny period.

Skulle du missat uppsägningen med någon vecka så kunde man ansett att dom skulle acceptera den ändå men inte när man kommer 10 dagar innan avtalet slut.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 09:16 #30
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av freakie Visa inlägg
Fan, lever karlavagnen fortfarande? Sist jag lyssnade på det var väl 15 år sedan när mormor satt uppe mitt i natten och stickade... Nostalgi.
Jag lyssnade på det när jag var yngre Riktigt underhållande ibland var det då iaf.

Tillbaka till ämnet. Hela frågeställningen och diskussionen är ganska meningslös anser jag. Antingen gillar man inte företagets avtal och då skriver man självklart inte på något kontrakt eller så gör man som du gör men då får man också se till att ha koll på vad som gäller. Så länge ett kontrakt inte bryter mot lagen så kan det stå precis vad som helst där och bägge parter är skyldiga att leva upp till detta. Det gäller oavsett vad för avtal du ingår och det är givetvis också så det ska vara.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
hosting, metanet


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017