Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere igen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-26, 10:25 #11
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Vad finns det för fördelar att ha med Online Group att göra överhuvudtaget? Har det någonsin funnits det?
Online Group har man inte att göra med. Det är ett koncernbolag utan kunder. Kund är man hos ett av bolagen som ingår i koncernen. De bolag som ingår har dessutom helt egna profiler, tjänster och olika lösningar.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 10:30 #12
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Jag har nästan alla mina .se domäner hos binero. Men jag måste hålla med senaste halvåret har det gått utför. Det tar lång tid från att man betala en domän med kort tills den verkligen reggas. Även exempelvis nu har jag en överlåtese av en .se domän som laddades upp på morgonen 19/11 som inte är utförd nu 5 hela arbetsdagar efter. Sånt fixades på några timmar innan, det är rätt dåligt trend vilket är skitsynd.
Hej Thomas,

Överlåtelser har alltid varit målsättningen att de ska skötas på ca 5 arbetsdagar. Att en överlåtelse skulle gå på några timmar har alltid tillhört undantagen. Våra avtal med olika registryn kräver nämligen dokumentation utförd på specifika sätt och manuellt granskad. Vi gör vad vi kan för att förenkla och automatisera den processen, men visst har vi en bit kvar. Vi beklagar att du fått vänta.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 20:55 #13
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Online Group har man inte att göra med. Det är ett koncernbolag utan kunder. Kund är man hos ett av bolagen som ingår i koncernen. De bolag som ingår har dessutom helt egna profiler, tjänster och olika lösningar.
Jepp, än så länge. Tyvärr tror jag inte det varar för evigt utan med tanke på hur ONG skötts och siffrorna som visas upp så måste hostingverksamheten slås ihop på ett eller annat sätt. Jag skulle säga att de möjligen fortsätter att ha två-tre olika varumärken rullande på samma hårdvara med samma tekniker. Med de brakförlusterna och insideraffärerna som gjorts har de inget val om de ska ha någon chans att få tillbaka förtroendet på marknaden ("marknaden" innebär inte hostingmarknaden utan snarare börsen).

Men den som lever får se. Det är en spännande tid nu.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 21:27 #14
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Online Group har man inte att göra med. Det är ett koncernbolag utan kunder. Kund är man hos ett av bolagen som ingår i koncernen. De bolag som ingår har dessutom helt egna profiler, tjänster och olika lösningar.

MVH
Christer
Fast samma marknadsavdelning
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-27, 12:06 #15
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Det beror bara på att marknadsavdelningen är väldigt liten. Vi investerar hellre på tekniksidan (väldigt mycket just nu) än på annonsering och liknande.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-27, 12:15 #16
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jepp, än så länge. Tyvärr tror jag inte det varar för evigt utan med tanke på hur ONG skötts och siffrorna som visas upp så måste hostingverksamheten slås ihop på ett eller annat sätt. Jag skulle säga att de möjligen fortsätter att ha två-tre olika varumärken rullande på samma hårdvara med samma tekniker. Med de brakförlusterna och insideraffärerna som gjorts har de inget val om de ska ha någon chans att få tillbaka förtroendet på marknaden ("marknaden" innebär inte hostingmarknaden utan snarare börsen).

Men den som lever får se. Det är en spännande tid nu.
Fast om du läser siffrorna lite mer noggrannt ser du dels att trenden är uppåtgående och dels att koncernen avskrivit kundfordringar som släpat. Det är alltså en bokföringsteknisk engångskostnad som belastat resultatet (totalt ca 9 miljoner). Lönsamhet har vi, och hostingbolagen klarar sig bra. Samma hårdvara är det inte, vilket inte heller är helt möjligt.

MVH Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-27, 12:52 #17
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Överlåtelser har alltid varit målsättningen att de ska skötas på ca 5 arbetsdagar. Att en ... Vi beklagar att du fått vänta.
Fast jag fick detta i morse så det är 7 dagar tills man ens börjar och det är efter 3 påtryckningar från mej. Det uppladdade dokumentet "den vanliga vägen" han man inte ens agerat på.

X X (Support)

nov-27 08:36

Hej Thomas

Då ska vi behandla er blankett.

Vanligtvis tar en överlåtelser inte mer än 5 arbetsdagar.

Återkom gärna om ni har fler frågor eller funderingar.

Ha en trevlig dag.

Med vänlig hälsning
X X


Men men, nu blir det väl gjort då fast inom 13 arbetsdagar. Jag gillar Binero och hoppas man kan jobba sig in i matchen igen.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-27, 18:15 #18
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Fast om du läser siffrorna lite mer noggrannt ser du dels att trenden är uppåtgående och dels att koncernen avskrivit kundfordringar som släpat. Det är alltså en bokföringsteknisk engångskostnad som belastat resultatet (totalt ca 9 miljoner). Lönsamhet har vi, och hostingbolagen klarar sig bra. Samma hårdvara är det inte, vilket inte heller är helt möjligt.

MVH Christer
Klart det är möjligt att köra på samma hårdvara när ni alla går över till samma Atomia. Det handlar bara om viljan - ingenting annat.

"Bokföringstekniska engångskostnader?" - No shit när era storägare håller på med både den ena och andra olagliga insideraffären eller när ekonomichef blåser upp resultatet nåt hutlöst för att öka aktiens värde och därmed komma över hostingbolag billigt. Sen kommer det fram att man "råkade räkna fel" - jo fan...

Och sen har vi alla dessa ständigt återkommande nyemissioner som gör allt annat än höjer förtroendet för bolaget. Har man inte råd att köpa nåt så kan det vara lämpligt att avvakta...
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-27, 23:25 #19
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Vad är det egentligen ni vill få fram från Binero?
Att de ska lägga sig platt och säga att allt är så katastrofalt som ni framställer det eller har ni en önskan om att diskutera förbättringar?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017