Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny kundzon, feedback önskas av Loopiakunder

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-20, 20:54 #11
H S Consulting H S Consulting är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 29
H S Consulting H S Consulting är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 29
Herregud vad rörigt!
Jag har många domännamn som börjar med samma 4-5 bokstäver och kunna hitta dem listan över domännamn är ju nästan omöjligt. Varför visas inte hela domännamnet?
Nej Loopia, gör om och gör rätt!
H S Consulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 21:10 #12
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Gillar inte popuplösningen, varför inte bara ladda innehåller utan popup.
Bättre gruppering av tjänster eller något, tex för att ta mig till mysql krävdes fler klick än tidigare.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 23:26 #13
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Money back guaranteed eller money back guarantee - stor skillnad som ni bör titta på. ;-) En bokstav ändrar hela innebörden.

Kör hårt!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-21, 09:00 #14
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Tack för feedbacken hittills.

Utveckla gärna er feedback. Vilka funktioner och arbetsmoment är de ni tycker är viktigast och hur ni önskar arbeta med dem?
De stora problemen är kopplade till det helt galna rutnätet, och att det är väldigt mycket döyta som inte används effektivt. Tyvärr verkar fokus ha legat på att bygga ett "modernt och snyggt" gränssnitt, och ingen fokus alls legat på att göra det praktiskt användarvänligt för kanske de lite mer avancerade användarna som har många domäner och jobbar i sitt Loopia-konto 5-10ggr/dag åt både sig själv och kunder genom åf-konto. Det ser modernare ut, ja, men det har också tappat en del struktur, överskådlighet, och hastighet.
  • 1/4 av övre delen tas upp av "ingenting", d.v.s. stora fluffiga knappar för att skapa e-post, köpa domäner osv.
  • 1/4 av ytan i sidled tas upp av en stor kolumn för support och "behöver du mer", helt värdelöst nyttjande som användes betydligt bättre av gamla sidomenyn så att man faktiskt kunde navigera sitt konto överskådligt
  • Att "tjänsterna" dyker upp som något slags rutnät är vansinne. Detta kan se bra ut på ett konto som har ett hostingpaket, 2-3 domäner och några e-postkonton. Men på mitt konto med 150+ domäner och allt möjligt så blir det 100% värdelöst. 2/3 av min skärmyta tas upp av blå ikoner som inte säger något alls, den enda nyttiga informationen i denna sektion är de små små domännamnen under de helt massiva blå ikonerna, och detta bör således presenteras som en lista och inte ett tokigt rutnät. Detta är ett praktexempel på när någon designer försöker krysta fram något nytänkande och kreativt, men den enkla lösningen att visa saker i en lista är ändå den bästa. Man försöker lösa ett problem som inte fanns.
  • Att ALLT blandas huller om buller är för mig väldigt irriterande. Jag vill klicka på domäner för att se domäner, konto för att ändra saker relaterat till mitt konto, e-post för attt.... ja ni förstår. Att bara slänga in allt i denna lista är ohanterligt och opedagogiskt. Det är helt olika produkter/tjänster/syften/ärenden och de bör separeras. Detta blir avsevärt mycket bättre när man byter till listvyn, att denna inte är standard är vansinne.
  • För de med många domäner på kontot så räcker inte ens nya listvyn till, då man måste hålla på och klicka fram "visa fler" hela tiden. Det är EXTREMT mycket krångligare nu att hitta ett domännamn bland 150+. Och ja jag vet att det finns en sökruta, men det finns också ett gränssnitt, och det gränssnittet är dåligt och det är detta jag diskuterar. Så svaret på dessa frågor får inte blir "men använd sökrutan" för då borde ni istället gjort hela kontrollpanelen som en stor jäkla sökruta.

Jag tror att det går att rädda detta gränssnitt, men då krävs några saker:
  • Gör något vettigt av sidofältet
  • Gör listvy till default, så fort man har mer än 2 olika produkter eller 5 olika aktiva "tjänster" så blir rutnätet det sämsta någonsin
  • Ge oss en enklare och tydlig vy för domännamn där vi kan se alla samtidigt, att hålla på och dutta fram "visa fler" är inte hanterbart
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-21, 09:02 #15
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Gillar inte popuplösningen, varför inte bara ladda innehåller utan popup.
Bättre gruppering av tjänster eller något, tex för att ta mig till mysql krävdes fler klick än tidigare.
+1

Begriper inte heller varför man ska köra popuprutor istället för att ladda innehåll som en sida.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-21, 09:32 #16
Simulo Simulo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 8
Simulo Simulo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 8
Hej Loopia,

Lite av mina spontana tankar som kund och arbetsskadad



jag tycker Spontant att nya designen är intressant även om det skär sig med er totala grafiska (kanske gamla) profil. Problemet som jag ser det är att det blir för mycket blått. Jag känner mig inte styrd till något då allt har samma färg. Tycker ändå det är på rätt väg och att ni har något på gång med större och tydligare ingångar och ikoner. jag gillar som Fredrik-S också helhetsvyn över mina projekt, sajter, e-postadresser m.m. när jag klickar ut den.


Tar även med lite annat som jag känner att jag vill förmedla.

Supporten:

Jag reagerade en del på det onödigt svåra med att klicka på supporten (dagens i-landsproblem). På Startsidan så är det den beiga länken ”supersupport” som är klickbar där jag spontant vill kunna klicka på antingen killen/loggan eller pratbubblan ”behöver du hjälp”. Som inloggad så är det istället 4 små länkar under loggan. Mitt tips är att göra både loggan och pratbubblan klickbara som då kan leda besökare eller kund in på undersidan https://www.loopia.se/supersupport/

Startsidan:

jag vill delge en tanke för startsidan utan att veta om det är aktuellt. Jag tror ni skulle kunna göra det bra mycket enklare för nya besökare genom att byta ut text på den nedre delen mot bilder, göra en större och tydligare meny samt styra besökaren bättre med färgval. jag googlade fram http://www.webhostingpad.com/ innan. Det är långt ifrån en webb i framkant men de har en tydlig struktur och talar mycket med bilder istället för text.

Det var vad jag hade för nu..

__________________________

Christoffer - Simulo
Simulo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-22, 16:53 #17
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Tack för den feedback vi fått hittills.

Vi har gjort ett antal förbättringar för att göra det lättare att snabbt få en översikt över innehållet i ett konto:

- Listläget är nu förvalt läge vilket innebär att innehåll i konton visas i en lista med mer information istället för som enbart ikoner. Ikonläget finns kvar och man kan själv byta läge om man föredrar ikonläge.

- Vi har ändrat hur sökresultat visas när man gör en fritextsökning eller använder någon av de fördefinerade sökningarna som ”domännamn” och ”e-postadresser” vilka med ett klick från förstasidan visar alla tjänster av vald typ. Notera också att det är möjligt att skapa egna sökknappar i fältet ”Vanliga sökningar”, söker du exempelvis upprepade gånger efter ”MySQL” eller ”databaser” kommer det bli av knapp av den sökningen.

- Knappen "Visa fler" har ersatts med ”Visa alla” för att minska antalet nödvändiga klick när man har många tjänster i kontot.


På den första sidan som visas när man loggat in visas de tjänster som används mest i kontot. Listan skapas dynamiskt efter vad som används i kontot. För att det inte ska vara tomt visar vi ett urval av tjänster där första gångerna du loggar in. Ni som skrivit att ni upplevt att det varit rörigt, är det den blandningen av ikoner ni upplevt rörig eller något annat?

För att göra kundzonen mer lättarbetad på touch-skärmar är layouten överlag luftig. Det har i sin tur inneburit att sidorna tar mer utrymme och på stora skärmar kan det upplevas som innehållet tar för mycket utrymme. Vi kommer göra anpassningar av layouten för att få en mer kompakt och lättöverskådlig layout på stora skärmar.

//Tobias E, Loopia AB
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-23, 12:09 #18
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Intrycket ni ger nu vid inloggning är att ni inte har några funktioner alls som ingår i era webbhotellspaket. Dvs ungefär som dåliga budgetalternativet one.com.

- Varför måste jag söka för att hitta t.ex. Cron? Jag vill navigera mig fram utan att behöva skriva in sökningar för att hitta det jag vill.

- Hela menyn Kontoadministration bör visas i högerfältet hela tiden. Inte som nu när man måste trycka visa allt för att få en bra översikt på startsidan.

- Det är bra att aktuella fakturor visas på startsidan!
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 15:49 #19
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Nu har det gått en månad sedan vi släppte vår nya kundzon som beta. Vi har lyssnat noga på er feedback, och har även gjort tester där användare med olika kunskapsnivå har fått uppgifter att lösa medan vi tittat dem över axeln.

Baserat på er feedback och testerna har vi sedan gjort en rad förändringar och förbättringar. Bland annat följande:

* En mer slimmad design för datoranvändare
De som använder mus behöver inte lika stora “klickytor” som den som använder en touch-enhet. Därför utnyttjar vi skärmytan till att visa mer information utan att skrollning behövs om du använder en dator.

* Bättre översikt på startsidan
Vi har gjort list-läget till default istället för ikon-läget, och vi har ersatt “Dina mest använda tjänster” med en lista som visar alla dina tjänster uppdelat i kategorier.

* Visa alla
Under respektive kategori i listan på startsidan finns nu en “Visa alla”-knapp som listar resten av objekten i den kategorin.

* Enklare att lägga till och skapa alla typer av objekt
I högerspalten finns nu en meny där du enkelt kan lägga till alla typer av tjänster vi erbjuder.

* Tydligare kontoinformation och enklare att nå kontoinställningar
I högerspalten ser du även information om din kontotyp, samt hittar en snabb väg till kontoinställningar och prepaid.

Vi har också försökt att förtydliga hur den smarta sökfunktionen i kundzonen fungerar. Läs gärna mer om det här:
http://blogg.loopia.se/2013/12/20/de...t-ge-feedback/

Logga gärna in och prova kundzonen igen, och återkom med era tankar.

Stort tack för all feedback som inkommit!

//Daniel Loopia AB
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017