Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


JX.se bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-10, 23:11 #21
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by mellow@Apr 10 2006, 21:47
Jag har använt JX.se nu i någon månad och det har fungerat bra. Men nu ikväll ligger alla mina siter nere, inklusive jx.se. Någon som vet vad som har hänt?

Kan dock logga in på "kontrollpanelen" och där står det:
"137 MB used out of -1 MB in unlimited files " så något verkar vara vajsing...
Vi har slagit av quotabegränsningen, därav ser det konstigt ut, det påverkar inte ditt konto på något sätt.

Driftstoppet ikväll rör bl.a vår egen sajt och övriga sajter på Web1, som redan sagts så arbetas det på saken.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-10, 23:16 #22
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Har du någon hum om hur lång tid det tar Håkan?


Edit: lite slö
Edit igen: sidorna igång igen såg jag
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-10, 23:41 #23
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by mellow@Apr 10 2006, 21:47
Men nu ikväll ligger alla mina siter nere, inklusive jx.se. Någon som vet vad som har hänt?
Det stämmer att vi ikväll tyvärr haft ett oplanerat driftstopp på en av våra servrar.

Problemen startade vid 20:00 och till och från var driften instabil pga hårdvaru trubbel. (Hårddiskarna).

Under delar av kvällen var hela tjänsten nere när vi bytte diskarna till backup-hårdvaran.

Vi ber om ursäkt för detta och hoppas det inte skapat för stora problem för de kunder som drabbats.

Mailservicen för respektive domän har fungerat obehindrat.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 12:43 #24
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har lite blandade åsikter om JX.

För oss "vanliga" kunder funkar det inte lika bra. Jag har haft konto på jx i ca 6 månader och jag har behövt ringa supporten drygt 10 gånger för att saker inte fungerat. Det är mycket problem och det är ofta problem.

Dels har servrarna varit nere då och då och dessutom har det varit mycket problem med kontrollpanelen och funktioner som inte fungerat som utlovat.

Supporten kan stundtals vara svår att få tag på. Antagligen funkar inte telefonerna alls eller så är det ingen som svarar. På hemsidan anges öppettiderna till 10-18. När man ringer anges öppetttiderna till 11-18 men det har hänt att jag ringt vid 12 och det har varit stängt. När man kommer fram ska man ange sitt kundnummer men mitt kundnummer innehåller 2 bokstäver, hur göra?

Som positivt kan jag säga att jx försöker åtgärda problemen så fort som möjligt. Man får ofta mail med information vad som händer och varför det händer. När man kommer man fram på telefon får man svar snabbt och hjälpt direkt.

Vid senaste samtalet idag fick jag besked att det faktist finns en adress med driftinformation, trots att jag letat på hemsida har jag inte hittat nån länk till den sidan, varför inte lägga länken ut så kunderna får se driftinformationen?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 13:55 #25
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Kan också lägga mig i skaran av folk med lite delade åsikter.

Jag hoppade över till JX för någon månad sedan efter att ha legat på ett annat webbhotell
vilket hade mer problemtimmar än timmar med icke problem... Alltid några småsaker som strulade.

I början funkade JX klockrent, de hjälpte till att flytta domäner lägga upp konton m.m. och allt
gick i en ransande fart. Jag hoppade på när de första gången körd kampanj i början av detta år.
Sidorna har rullat på i rasande fart och har alltid varit tillgängliga(frånsett mindre driftstörningar).

Men,men, sedan de körde deras 1 års jubileum så har allt bara gått nerför. Även antalet
besökare av min sida(då ej p.g.a. folk slutat besöka min sida för dåligt innehålle). Min sida
har till och från varit helt omöjlig att nå. Och detta har vi fåt förklarat över mail, att de haft
problem med överbelastning och att nya servrar installerats. Vilket jag ger ett stort tummen upp på
detta visar att de gör allt för att få upp kapacitet och göra att sidorna blir lika snabba. Även det att
de ofta är snabba att gå ut med info om detta.

Enda problemet är ju att detta uppdaterande inte verkar hjälpa. Min sida är fortfarande väääääldigt seg.
Mailade senast i går kväll JX om detta och strax efteråt kom det ett mail om att de skulle lägga upp nya servrar.
Tänkte att jag ger det några timmar i dag för att se vad det ger, men tyvärr inget verkar hjälpa sida
är fortfarande väldigt seg, och tidvis omöjlig att nå. Men vi får väl se vad som händer. Jag hoppas
på att det blir bättre för snart börjar man känna att snälla jag försvinner och övergår till surhet....

Som sagt det är ett bra Webbhotell vilket funkar klockrent och erbjuder väldigt mycket för
pengarna man betalar per månad. ... Bara de kommer över denna tröskel av kapacitetbrist som
de verkar lidit av nu en tid.

Jag saknar också länk på sidan till driftinfo, men jag skulle tippa på att det är:
http://www.jx.se/driftinfo/ som gäller...
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 14:09 #26
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Jag har inte märkt av problemen som har tagits upp här. JX har fungerat riktigt bra för mig. Till skillnad emot många andra webbhotell är de grymt flexibla och ger verkligen valuta över förväntan. De har gjort en hel del för mig utöver det jag har betalat för. Dessutom är (åtminstone email-)supporten super, jag har aldrig behövt ringa dem.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 14:54 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Har också delade åsikter men det är väl ett företag med begränsat kapital och växtvärk fortfarande så då får man nog tolerera en del tillfälliga brister.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 15:12 #28
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 334
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 334
Efter 6h nedtid kanske man skulle få tanken: "Vi kanske ska ringa nån som kan det här"...
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 15:16 #29
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 229
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 229
Jag har tyvärr också haft stora problem senaste veckorna med sidor på JX. Sidor som laddar långsamt eller inte alls.

Svaren från supporten är knapphändiga och ibland på gränsen till goddag yxskaft, troligen pga stress från deras sida, men det hjälper ju inte mig. Det ska enligt mail skett uppgraderingar av servrar, men hittills har inget hjälpt och mina sidor är fortfarande obrukbara.
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 15:26 #30
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Ska tilläggas att jag har enbart domäner hos JX, inget webbhotell och kommer antagligen inte skaffa heller. Som jämförelse kan jag nämna att webbhotellet jag använder svarar i regel på mail inom en timme oavsett dag och tid på dygnet men det är ju rejäl skillnad vad gäller resurser.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017