Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


JX.se bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-14, 23:27 #11
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Även jag har varit kund hos JX ett tag och har fått intrycket av att de arbetar väldigt "nära" sina kunder. De har varit mycket snabba med att svara på supportmail och är grymt flexibla vad gäller speciallösningar (förslag som de ofta kommer med själva om man har något problem/behöver något).
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 00:14 #12
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
Sluta kidnappa min tråd era gnällspikar.

Efter några dagar så är min åsikt att JX är bra som fasen.

Det är snabba responstider och för en stund sen (01:00 på natten!!!) svarade dom på ett supportmail jag just skickat.

Sov gott!
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 00:35 #13
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Är inte det här med återbetalnig rätt vanligt i den branschen? Jag råkade ut för exakt samma sak innan jag gick över till loopia, det var då web10 eller va de nu hette. Jag köpte ett paket och betalade för hela året, det var bara lite över 2000 kr allt som allt, men efter att under första 2 dagarna var sidorna nere 90% av tiden blev jag ilsken.

Efter ca 20 mail med supprten gick de med på att betala tillbaka allt och bad om ursäkt. Nu har det gått över 3 år och tror ni jag fick några kronor? Nej, och det värsta är det som Decibel skriver, de sa exakt samma sak, minnet sviker, vi ber om ursäkt, bla bla... Undrar om mitt minne får svika om jag får en faktura... (nu säger jag inte att Decibel ljuger, men om det inte är så, så bör någon med bättre minne ansvara för in och utbetalningar kanske?)

Jag fick inga pengar tillbaka och orkade inte mer med deras ursäkter så jag bjöd på det.

Vi får se hur bra loopia är på det nu, då jag fått betala 2 ggr för samma domän, utlovat återbetalning enligt samtal med tjejen på faktura avdelningen.. Vi får se hur de löser den biten...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 01:50 #14
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by Davve@Mar 21 2006, 01:35
Är inte det här med återbetalnig rätt vanligt i den branschen? Jag råkade ut för exakt samma sak innan jag gick över till loopia, det var då web10 eller va de nu hette. Jag köpte ett paket och betalade för hela året, det var bara lite över 2000 kr allt som allt, men efter att under första 2 dagarna var sidorna nere 90% av tiden blev jag ilsken.

Efter ca 20 mail med supprten gick de med på att betala tillbaka allt och bad om ursäkt. Nu har det gått över 3 år och tror ni jag fick några kronor? Nej, och det värsta är det som Decibel skriver, de sa exakt samma sak, minnet sviker, vi ber om ursäkt, bla bla... Undrar om mitt minne får svika om jag får en faktura... (nu säger jag inte att Decibel ljuger, men om det inte är så, så bör någon med bättre minne ansvara för in och utbetalningar kanske?)

Jag fick inga pengar tillbaka och orkade inte mer med deras ursäkter så jag bjöd på det.

Vi får se hur bra loopia är på det nu, då jag fått betala 2 ggr för samma domän, utlovat återbetalning enligt samtal med tjejen på faktura avdelningen.. Vi får se hur de löser den biten...
Därför ska man välja tjänster där man betalar med kort.
Betalar du med visa & ni kommer överens om att de ska återbetala och gör inte det... går du bara till banken och skriver under ett papper så får du automatiskt dina pengar tillbaks.

I loveeeeeeeeeeeee creditcards.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 11:57 #15
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by Decibel@Mar 14 2006, 19:50
Stämmer, vi bor i en lägenhet med två våningar och hade kontoret på nedervåningen och bodde uppe tidigare, men vattenläckan på övervåningen som dränkte servern för telefonväxeln och golvet så fick vi flytta upp en våning, när vi sedan drog igång en ny växel fungerade den inte som den skulle vilket gjorde att när jag inte var anträffbar skulle samtalet gå vidare till person2, vilket falerade, felet har funnits i sedan i torsdags men först idag det var märkbart med totalstopp då jag inte fanns tillgänglig.
Problem är till för att lösas och det är gjort nu med ytterligare en växel i serverhallen att slå om till vid problem här och även fler personer i jourlistan om de första inte kan svara.

Har en person som har försökt ringa och maila er hela förmiddagen.
Går XX antal signaler och sedan möts man utav en upptaget ton.
Samt inget svar på mail.

Sådant är ju trevligt att märka.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 13:04 #16
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Jonas@Mar 21 2006, 12:57
Har en person som har försökt ringa och maila er hela förmiddagen.
Japp, tror Håkan sover jobbade hela natten oplanerat.

Du kan ringa mej eller säga till din kompis att konton som är avaktiverade pga bristande betalning aktiveras när pengarna är på vårt konto. Om han betalade idag så har vi nog pengarna imorgon, var det inte det det gällde så slå en pling.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 14:30 #17
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Sov gjorde jag dock inte, men varit borta från kontoret en sväng.

Konstigt dedär, bara vårt 0200/060 slutade fungera medan vårt tredje telefonnummer (som står i signaturen på alla mail från supporten) har fungerat hela dagen och tagit emot samtal vilket gjorde att jag inte reagerade på uteblivna samtal.
Enligt vår telefonioperatör har dom delvis haft störningar neråt i sverige som delvis påverkat deras telefoni, då 0200-numret är vidarekopplat verkar något ha falerat i vidarekopplingen. Det tåls att undersökas.
Ja, vi kör ip-telefonibaserade växelsystem om någon undrar.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-22, 12:40 #18
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Originally posted by Mats@Mar 21 2006, 20:07
Känns som om det är en hel del obefogad (och befogad) kritik mot JX här, var är alla nöjda kunder?
Jag vet att det finns en hel massa kunder som är jättenöjda med vad JX och Håkan i synnerhet håller på att bygga upp.
Givetvis finns vi också.
Men känns nästan som om det blir ren reklam när man visar tummen upp i varje tråd där det skriks i
Men åter igen, är hel nöjd med JX och kommer inte ha något emot att betala en tusing för deras större paket framöver.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-10, 21:47 #19
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
Jag har använt JX.se nu i någon månad och det har fungerat bra. Men nu ikväll ligger alla mina siter nere, inklusive jx.se. Någon som vet vad som har hänt?

Kan dock logga in på "kontrollpanelen" och där står det:
"137 MB used out of -1 MB in unlimited files " så något verkar vara vajsing...
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-10, 21:55 #20
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Japp, nere här med.. rätt dåligt tycker man.

EDIT: Fick reda på att dem har diskfel, snart uppe förmodligen *22.08.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017