Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


De senaste händelserna i Sverige

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-26, 16:00 #1
Pkkzs avatar
Pkkz Pkkz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 112
Pkkz Pkkz är inte uppkopplad
Medlem
Pkkzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 112
Standard De senaste händelserna i Sverige

Hej!

Med de senaste händelserna som hänt i Sverige är jag lite nyfiken på ifall någon här har känt av någon märkbar förändring i affärerna eller hur det påverkat era bolag hemsidor egendom osv.

Själv bor jag ute på Landet och har bara sett det i tidningarna.
Pkkz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-27, 17:58 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag har inte märkt av detta det minsta (jag bor i Vallentuna), på något sätt. En bekant har dock jobbat lite mer övertid (han jobbar i kollektivtrafiken).

Jag har väl åkt runt lite i förorter som Bromma (Åkte förbi Kista/Rinkeby/Rissne på vägen dit), Hässelby och Upplands Väsby och har haft en del möten inne i Stockholm City under senaste veckan och inte sett något där heller.

Får väl se hur de kommer skärpa till bevakningen under Princessbröllopet 8 Juni, det borde vara upplagt för lite provokativa aktioner från de som driver på upploppen i förorterna. Så jag räknar kallt med skärpt bevakning av Polis, Livvaktsstyrkan från Säpo och kanske lite mer folk i Högvakten kring slottet. Hoppas det inte händer något otrevligt, det känns så fullkomligt onödigt.

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-05-27 klockan 18:03
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-27, 18:02 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det är väl inte särskilt mycket kommersiell egendom som skadats? Det enda jag hört var en bilhandlare i någon av Stockholms förorter. Såg en siffra på 150 bilar i Stockholm och det är ju ändå en ganska liten del av stor-Stockholms befolkning
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-27, 18:09 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är väl inte särskilt mycket kommersiell egendom som skadats? Det enda jag hört var en bilhandlare i någon av Stockholms förorter. Såg en siffra på 150 bilar i Stockholm och det är ju ändå en ganska liten del av stor-Stockholms befolkning
Det sker i ganska små koncentrerade områden, tror det var runt 15 platser men om det brinner 10 bilar på vart ställe och en del förskolor som satts i brand. Många fönsterrutor krossade och människorna som bor i områdena som förlorar sin trygghet, det är illa nog och helt främmande för det Sverige jag växt upp i.

Bilarna som satts i brand är i de flesta fall helt oskyldiga privatpersoner/företagare som inte representerar myndigheter/polisen så det är svårt att förstå logiken i alla dessa attacker mot oskyldiga. Varför sätter man eld på förskolor? Vad är logiken? Vad protesterar man mot? av valet av mål så får man ju intrycket att det är vanliga kriminella sabotörer som är ute och roar sig på vanliga människors bekostnad, sen får de se sina dåd i tidningen och kan skryta för kompisarna!!! Sanslöst lågt!

När man läser tidningen får man känslan av att vi bor i Libanon, Bagdad eller Damaskus....

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-05-27 klockan 18:14
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017