Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vart köpa Horoskop-databas?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-11, 02:40 #11
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
fan...såg precis en post på ett annat forum..engelsk nån kille som va ute efter samma sak som du och han blev tipsad och hittade det han sökte.
ska titta om jag hittar den posten.
eller är det endast svenska som du är intresserad av?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 16:02 #12
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 119
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 119
blixtsystem>> Men tjena... Jag kanske bara missar att du är grymt ironisk, men jag tror inte för fem öre på någonting av det du skriver i ditt inlägg.

Vilket franskt "universitet" skulle det vara där man kan utbilda sig inom astrologi? Det finns f.ö. gott om vetenskapliga undersökningar som har bevisat att horoskop inte fungerar (som om det ens skulle behövas en vetenskaplig undersökning för att fatta det)
mersault är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 16:38 #13
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
(Tidpunkt då mamma inte orkade hålla ihop knäna något mer) < (Socialt arv + darwinism).
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 18:00 #14
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
@mersault
Vad tror du inte på...att solens position påverkar levande organismer på jorden?
Eller att månens position påverkar djur och växter på en mängd sätt...du är väl åtminstone medveten om att månen styr fortplantingcykeln för många organismer, däribland oss männsikor?

Tror jag säkert att det finns vetenskapliga studier som visar att horoskop inte fungerar...men inom vilket ämne finns det inte olika studier som motsäger varandra?
Det är väl inte ett ämne som överhuvudtaget granskas speciellt mycket av den etablerade vetenskapen, men det finns även ett flertal studier som påvisar att födelsehoroskop är relevanta.
Min inställning är att det är ett rätt hopplöst ämne att försöka testa med vetenskapliga metoder. Dels så är horoskop en komplex karta av attribut där t.ex. vissa kan ta ut varandra, och gränserna mellan de olika attributen flyter in i varandra.
Att bara göra en bra tolking av alla aspekter är därför inte lätt, och sedan försöka avgöra om något förhållandevis subjektivt som en människas personlighetsdrag överrensstämmer med den tolkingen blir nog svårt att fastslå genom en vetenskaplig undersökning.

@Robert...jag tror inte heller att den tidpunkt du fötts påverkar mer än socialt arv eller genetiska förutsättningar. Men jag anser det är en av de faktorer som påverkar hur du utvecklas som individ.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 19:11 #15
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
Känns som tråden börjar spåra ur, den stora frågan är om någon har känningar i astrologi-branschen vilket kan leda till köp av en "databas".

Personligen kan jag tycka att horoskop är en "rolig grej" i rätt samanhang, men jag lägger inte någon större vikt vid det.
t1ger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 20:49 #16
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Jag ber om ursäkt för urspårningen.
Det jag egentligen ville belysa var att det inte är så svårt att avgöra om ett horoskop är fejk. Varde sig man tror på att planeter i olika positioner faktiskt har inflytande i praktiken så förväntas det att olika aspekter har olika innebörd.
Den biten är väl fastslagen, även om man inte tror att det stämmer att det faktiskt har ett inflytande.

Nu tjafsar jag inte med dig, då du från början verkar vilja göra det seriöst.
Tyvärr har jag bara sett engelska tjänster, så jag kan inte hjälpa till med att svara på din fråga.
Det är dock inte en databas du letar efter skulle jag tro, utan en webbtjänst som kör kör en mjukvara för att generera resultat. Självfallet kan man generera många år i förväg och lägga in det i en databas, men det verkar inte vara ett praktisk tillvägagångsätt.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017