Kom ihåg mig?

Vart köpa Horoskop-databas?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-09, 14:33 #1
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
Har letat i flera veckor efter någon som kan leverera/sälja en seriös horoskop-tjänst utan något resultat.

Söker något i stil med www.ditthoroskop.nu/se/ men ingen av de som har sådana tjänster på nätet verkar kolla mailen och telefonnummer finns inte publicerade.

Det finns en hyfsad budget (beroende på hur bra "innehållet" är).

Jag är inte intresserad av någon ful-lösning (typ sno ett par horoskop från någon annan hemsida som man slumpar ut).

Svar som leder till "köp" kommer att belönas.
t1ger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-09, 20:33 #2
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Jag kan tänka mig att det är lite klurigt att hitta en sådan databas, dem som utvecklar databaserna vil väl ge intrycket av att svaren är noggrannant genomtänkta och ändras beroende på planeternas banor och allt möjligt annat. En illusion som nog i många fall skulle krossas av att slutkunderna kunde se vart databaserna finns att få tag på.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-10, 12:31 #3
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Om du inte "tror" på horoskop och egentligen inte bryr dig om vad du skickar ut på skärmen är väl problemet ganska lätt. Horoskop verkar skrivas på 1 sätt och jag antar att det finns kanske 30-50 olika generaliserande fraser, thats it. Köp således 20 ex av Aftonbladet eller Expressen och börja leta efter röda trådar... du får knacka lite själv på tangentbordet men det är ju en engångsprestation.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-10, 13:01 #4
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Det är rätt lätt att skilja på slumpmässigt genererad text och riktiga horskop om man bara är lite insatt i astrologi.
Nu är väl de som är aningen kunniga i astrologi inte så sannolika att kolla in eller bry sig om dagshoroskop, men man måste vara bra oseriös om man faktisk lägger upp något man kallar horoskop på en sida men iställer serverar slumpmässigt genererad text.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-10, 18:39 #5
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Har du pratat med en astrolog?
Eller tror du att den enda vägen till stjärnornas visdom går via en fånig databas?

Astrologer hos Eniro
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-10, 22:24 #6
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by blixtsystems@Mar 10 2007, 14:01
Det är rätt lätt att skilja på slumpmässigt genererad text och riktiga horskop om man bara är lite insatt i astrologi.
Nu är väl de som är aningen kunniga i astrologi inte så sannolika att kolla in eller bry sig om dagshoroskop, men man måste vara bra oseriös om man faktisk lägger upp något man kallar horoskop på en sida men iställer serverar slumpmässigt genererad text.
Kan man verkligen vara insatt i astrologi? Vem bestämmer reglerna för vad som är sannt eller ej? Det finns ju lika många skolor som det finns dagar i året, de kan ju inte ens enas om vilka datum som tillhör ett speciellt stjärntecken.
Jag tycker det är en motsägelse att vara insatt i astrologi och samtidigt tro på det.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-10, 23:44 #7
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Om du vill studera astrologi så kan du göra det på t.ex. franska universitet..det är den längsta universitetskursen som finns där. Det är definitiv en hel vetenskap och det finns oändliga mängder med litteratur om ämnet.

Visst finns det som inom alla områden delade meningar om hur saker skall tolkas, men principerna är väl fastslagna och i stort sett desamma inom de flesta kulturer på planeten sedan urminnes tider.
Det finns mängder med mjukvara du kan ladda ner för att skapa ett horoskop, och de kommer alla att visa samma sak, endast med mindre skillnader i hur man tolkar olika aspekter, så visst finns det tydliga och väl fastslagna regler.

Börja med att titta på de två största, och inom astrologin mest inflyteslerika himlakropparna, solen och månen.
Deras position har en mycket kraftig och obestidbar inverkan på organismer på jorden.
Exempelvis när växter blommar, kvinnor menstruerar och växters groddning eller rotslagning är alla påverkade av deras cykler.
De har olika egenskaper, solen ger värme och ljus medans månen drar till sig vatten och därmed orsakar tidsvatten och påverkar de organismer som huvudsakligen består av vatten.
Visst kan jag hålla med om att Pluto kanske inte har ett speciellt uppenbart inflytande, men det tror inte heller astrologer även om man oftast även räknar med den som en mindre faktor.

Jag har själv träffat flera personer som med extremt hög säkerhet kan se på en person vilket tecken de är födda i, och är inte allt för dålig på att gissa själv.
Men det är väl iofs inte så konstigt att t.ex. en person som är född in december kan bli lite annorlunda än en person född i juni?

Då det gäller den typen av horoskop vi talar om här, dags- och veckohoroskop, så är det svårt att få dem speciellt relevanta generaliserat till ett tecken. De är betyligt mer komplicerade att ställa än en födelsehoroskop och med endast en grov indikation av solens ställning som utgångspunkt så är de inte mycket att ha.
Astrologi handlar om vad man har för förutsättningar, inte att kunna förutsäga framtiden och det är en viktig skillnad.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 00:11 #8
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
Citat:
Originally posted by Robert@Mar 10 2007, 13:31
Om du inte "tror" på horoskop och egentligen inte bryr dig om vad du skickar ut på skärmen är väl problemet ganska lätt. Horoskop verkar skrivas på 1 sätt och jag antar att det finns kanske 30-50 olika generaliserande fraser, thats it. Köp således 20 ex av Aftonbladet eller Expressen och börja leta efter röda trådar... du får knacka lite själv på tangentbordet men det är ju en engångsprestation.
Tjänsten ska användas "hyfsat seriöst" så att knappa ihop något eget utan koll är uteslutet.

Undrar vart Aftonbladet, Expressen, Spray och alla andra tidningar/sajter köper sin info?
t1ger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 00:36 #9
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Alla de du nämnde har sina egna astrologer.
Jag skulle tippa på att de kör med olika mjukvara för att komma fram till sina resultat, men en svensk webtjänst som serverar den datan undrar jag om det finns.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 01:10 #10
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
t1ger t1ger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 22
Citat:
Originally posted by blixtsystems@Mar 11 2007, 01:36
Alla de du nämnde har sina egna astrologer.
Jag skulle tippa på att de kör med olika mjukvara för att komma fram till sina resultat, men en svensk webtjänst som serverar den datan undrar jag om det finns.
Har fått tag i en svensk webbtjänst som kan leverera en hel del av det jag önskar, samt att det ska finnas möjlighet att köpa loss "allt". Så nog finns det.

Tyvärr verkar det som de saknar en viktig del för mig, så jag letar vidare medans jag väntar på mer detaljer och pris.
t1ger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017