Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


JX.se bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-14, 13:35 #1
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
Jag ska byta webbhotell och valde då JX eftersom som dom var prisvärda och figurerar här på wn ibland.

Jag beställde ett konto för några timmar sedan och då sa deras sida att dom skulle granska beställningen manuellt eller något sånt. Det borde väl inte ta mycket längre än ett par timmar?

Då jag har lite halvbrådis och oroar mig för att det skulle dra ut på tiden så beslutade jag mig för att ringa och bara höra med dem. Problemet är bara att dom inte svarar på varken 0200 eller 060-numret. Är det bara deras växel som krånglar eller ska jag dra mig ur?
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 13:42 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag läste att de hade problem med sin växel för några veckor sedan, men att det skulle vara löst.

Prova att maila och se om de svarar på mail.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 14:24 #3
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Hade samma problem när jag köpte en server där för snart ett år sedan. Började med växelproblem och fortsatte med...

att de inte fick upp servern i tid så att jag fick flytta mina sidor till ett annat alternativ (med viss nertid).

Jag vill då häva köpet (eftersom de var sena), men det vill då ha ersättning för utlägg trots att de varken enligt min mening finns stöd i deras avtal eller i lagen.

Det accepterade jag efter min ilska lagt sig (för att få några pengar över huvudtaget tillbaka).

Nu försöker jag fortfarande få tillbaka mina pengar. Har skickat många mail och ringt många gånger (sedan i höstas). Faktiskt kommit fram några gånger och fått löfte om utbetalning tre gånger, men inget händer...
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 15:43 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Japp, el grande växel som jäklades, har nu installerat en till redundant sådan så jag hoppas vi hoppas problemet är borta nu.

Till Hjalmar:
Tyvärr fungerande inte vår dedikerad-tjänst som den skulle med leveranser och liknande så vi slutade med den strax efter problemen med din burk, som jag skrev per PM till dig är mitt minne pinsamt dåligt och jag tar på mig allt ansvar för att jag missat detta, du hörde av dig och jag kollade upp saken och sen blev det tyst och då svek minnet igen.
Redan i mailboxen tidigare imorse ifrån dig kom jag på mig själv och fixade överföringen.

Att det inte fanns stöd i lagen på detta är inte sant, vi skickade dig utdrag ifrån flera paragrafer som stödde detta, vi erbjöd också en tolkning av vårt förslag av utomstående tvistelösare, men du accepterade ändå.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 15:58 #5
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Min uppfattning att jag borde få häva avtalet om ni ej levererar i tid. Jag ser ingen stöd för att skylla på levrantörer (speciellt inte när man är medveten att de är i spanien och säger att man ska köpa sakerna på stan m.m.).

Det stämmer att ni erbjöd mig skilje man, men var också tydliga med att jag får ta på mig alla kostnader för detta. Jag vill ha tillbaka pengar inte betala mera...

Hoppas att pengarna verkligen kommer tillbaka denna gång!
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 16:33 #6
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by Hjalmar@Mar 14 2006, 16:58
Min uppfattning att jag borde få häva avtalet om ni ej levererar i tid. Jag ser ingen stöd för att skylla på levrantörer (speciellt inte när man är medveten att de är i spanien och säger att man ska köpa sakerna på stan m.m.).

Det stämmer att ni erbjöd mig skilje man, men var också tydliga med att jag får ta på mig alla kostnader för detta. Jag vill ha tillbaka pengar inte betala mera...

Hoppas att pengarna verkligen kommer tillbaka denna gång!
Vi skyller inte på vår leverantör, en kunde inte leverera så vi valde en annan, 29;e meddelade vi att beställningen var gjord, 2;a att han inte kunde leverera p.g.a semester och att vi körde via dustin istället, 4;e meddelades att server skulle bli klar inom någon dag samt kompensation på ett kvartal gratis samt fråga om ni behövde temp-plats, strax efteråt ville du häva avtalet, 6;e eller 7;e har jag för mig
Notera även att det är en helg imellan.

Vi gjorde allt i vår makt att få fram er server, vi gjorde t.o.m. mer än vad vi egentligen lovar genom att ge plats på annan server några dagar, vi missföstog dock varandra i den punkten, dessutom bjöd vi på ett kvartal helt gratis för förseningen.

Detta kan vi diskutera till världens ände känns det som, jag har inget ytterligare att tillägga då jag anser ärendet som avslutat numera.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 16:45 #7
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Vår minnes bild av det hela skiljer sig. Orkar dock inte argumentera med dig mer. Har lagt för mycket tid på detta redan.

Nu har i alla fall fått en printscreen på en återbetalning (via PM). Tack för det.
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 18:33 #8
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Originally posted by saflund@Mar 14 2006, 14:35
Jag ska byta webbhotell och valde då JX eftersom som dom var prisvärda och figurerar här på wn ibland.

Jag beställde ett konto för några timmar sedan och då sa deras sida att dom skulle granska beställningen manuellt eller något sånt. Det borde väl inte ta mycket längre än ett par timmar?

Då jag har lite halvbrådis och oroar mig för att det skulle dra ut på tiden så beslutade jag mig för att ringa och bara höra med dem. Problemet är bara att dom inte svarar på varken 0200 eller 060-numret. Är det bara deras växel som krånglar eller ska jag dra mig ur?
Är kund hos JX sedan 6månader tillbaka.
Har inte krävt några speciella stöd gällande support, så kan inte svara hur ofta de svarar fort.
Men vet att de nyligen hade en vatten-läcka på kontoret (?)

Anyways. är nöjd och har fått svar de gånger jag bett om hjälp.
Tillbehor punkt se är hostad där om du vill klicka runt en kortis för att se laddning.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 18:50 #9
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by Mattias@Mar 14 2006, 19:33
Är kund hos JX sedan 6månader tillbaka.
Har inte krävt några speciella stöd gällande support, så kan inte svara hur ofta de svarar fort.
Men vet att de nyligen hade en vatten-läcka på kontoret (?)

Anyways. är nöjd och har fått svar de gånger jag bett om nöjd. Tillbehor punkt se är hostad där om du vill klicka runt en kortis för att se laddning.
Stämmer, vi bor i en lägenhet med två våningar och hade kontoret på nedervåningen och bodde uppe tidigare, men vattenläckan på övervåningen som dränkte servern för telefonväxeln och golvet så fick vi flytta upp en våning, när vi sedan drog igång en ny växel fungerade den inte som den skulle vilket gjorde att när jag inte var anträffbar skulle samtalet gå vidare till person2, vilket falerade, felet har funnits i sedan i torsdags men först idag det var märkbart med totalstopp då jag inte fanns tillgänglig.

Problem är till för att lösas och det är gjort nu med ytterligare en växel i serverhallen att slå om till vid problem här och även fler personer i jourlistan om de första inte kan svara.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 20:46 #10
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
Jag har hittills bara goda erfarenheter av JX. Skickade ett mail (iofs. bara en enkel fråga) till supporten 04.50 igår och fick svar 04.51, gissa om jag blev förvånad - trodde först det var ett auto-reply. Det verkar som det finns några nattugglor på supporten eller några väldigt morgonpigga själar.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017