Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AllaWebbhotell - Sök och jämförelse av webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-10, 21:02 #21
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Förstår hur det tänker Bjorne, men eftersom för de flesta normalanvändare så behövs inte mysql databas så ingår inte detta i baskontot som är gratis så din idé faller där. Samt den där tråden handlar ju om inaktiva konton som vi tar betalt för att återaktivera innan vi definitivt raderar dom. Man kan sammafatta det som att vi är gratis för de som sköter sig men vi är inte gratis intill dumhet och det är inte gratis att utnyttja oss. Det har tom i vissa fall gått så långt att många som har gratis reklamfria konton begär support gratis både via telefon, email och ticket och när dom inte får detta så blir dom så upprörda att dom säger upp sitt konto, när vi säger att för detta måste man ha köpt ett supportpaket.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 21:06
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 14:30 #22
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Nu är jag med på listan och ser redan direkt grava fel och något som gör att listan blir både obalanserad och rättvis och definitivt inte objektiv, för det måste väl ändå vara ditt mål?

Det är en användare som har givit dålig feedback på vår tjänst, det är en kund vi har haft stora problem med och alla hans inlägg i vårt supportforum måste godkännas innan de kommer upp. I gratis kontona inte ingår support, ändå klagar han på support !?

Vi måste ju ges möjlighet liksom på ebay, freelancer att kunna svara på dålig feedback, för detta ingår väl ju i web 2.0 applikationer!?
Om än med mkt begränsade teckenmängder med någonting åtminstone som. "Support ingår inte, samt upptid har nästan varit 100% enligt pingdom"

Det är inte det enda problemet, han klickade fel när han vill ge 1 på support och klickade istället på 1 när det gäller vår enormt höga uppetid, han kan ju nu inte ändra sitt felaktigt lagda betyg.

Ett tredje problem är att trots 2 andra mycket goda omdömen kommer vi dåligt till i listan, känns ju inte speciellt seriöst.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-13 klockan 14:38
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 18:07 #23
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
AllaWebbhotell.com är ingen färdig tjänst, vilket nämns i första inlägget. Jag har däremot glömt att nämna att tillsammans med möjlighet att lägga till och redigera webbhotell även kunna kommentera recensioner. Men jag har inte kommit så långt ännu...

- Om du inte erbjuder någon support, hur kan han då vara nöjd med supporten?
- Om ditt webbhotell har 33% missnöjda kunder, ska ditt webbhotell då listas bättre än de med mindre missnöjda kunder? Eller du kanske vill vara klistrad överst med ett påhittat omdömme?
- Ditt webbhotell har ett gratiskonto, du uppmanar dem att skriva recension, och sen är det mitt problem om de är missnöjda med din produkt?

Mitt betygsystem betygsätter webbhotell, inte paketen i sig. Sen att jag inte vill ha paket som är gratis inlagt är en annan femma.

Jag tror inte han klickade fel, jag tror han förväxlade Kundsupport och Tillgänglighet. Men ja, det borde kanske finnas möjlighet att ändra, eller skicka in en ny som skriver över den gamla. Men som sagt, detta är ingen färdig tjänst och heller inget som blir klart imorgon eller nästa vecka.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 18:13 #24
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
AllaWebbhotell.com är ingen färdig tjänst, vilket nämns i första inlägget. Jag har däremot glömt att nämna att tillsammans med möjlighet att lägga till och redigera webbhotell även kunna kommentera recensioner. Men jag har inte kommit så långt ännu...
Jaha, men det låter kanon, vad det lider isf kan din tjänst bli den bästa!

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-13 klockan 19:01
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 19:02 #25
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
- Om du inte erbjuder någon support, hur kan han då vara nöjd med supporten?
Bra fråga, men han tänker säkert inte på support via supportsystemet, telefon, ticket eller email som man har rätt till när man köper till paket, utan han tänker på det allmänna supportforumet vi har där man inte har rätt till support, men där vi för det mesta försöker hjälpa till.

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
- Ditt webbhotell har ett gratiskonto, du uppmanar dem att skriva recension, och sen är det mitt problem om de är missnöjda med din produkt?
Nej, men så är det ju inte, självklart ska man skriva en riktig och sann recension, det är inte detta jag vänder mig emot, och min uppmaning är ju att skriva en recension de som har normalkonton och proffskonton, inte de som kanske har gratiskonto

Han klickade fel på upptid och support, vilket ser illa ut. Han ville ge supporten dåligt betyg, en etta, men han är ju i såfall missnöjd med en produkt han inte har eller har köpt? Det känns ju helt kalle anka anser jag, man ska ju bedöma den tjänst man har, inte tjänster man inte har eller som inte ingår. Eftersom denna person har gett betyg på ett gratiskonton, som ju inte är med i din jämförelsetjänst, så blir ju detta galet. Och av den anledningen borde du ta bort recensionen, eller hur? Det måste ju vara de som har mina normalpaket och proffspaket som rimligen ger recension, eller hur?

Så det rimligaste måste vara att du tar med mitt gratispaket eller raderar den som recenserar gratispaket. Men som jag har sagt innan, jag skulle helst se att du inte raderar recensioner utan att du tar med gratispaketet för att det ska bli rimligt. Eftersom minga gratiskunder är aktiva kommer ju mitt gratispaket säkerligen snedvrida hela tanken du har med att erbjuda en objektiv och riktig jämförelsetjänst där kunderna påverkar mycket. 95% kommer bedömma ett paket hos dig som inte ens finns med på din sida. Jag hoppas du ser problematiken.

Jag har en liten fråga dock, om något webbhotell av någon anledning inte vill vara med på din lista, tar du bort det hotellet då?

Visst ligger jag på som en igel, och du tänker säkert: Inte den där danielos igen! Men jag vill ändå påpeka att din tjänst är den enklaste, snyggaste och mest attraktivaste jämförelsetjänsten och jag tycker det ska bli mycket intressant och se tjänsten utvecklas, min förhoppning är att du tar något från min kritik och förbättrar åtminstone något

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-13 klockan 19:11
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 20:28 #26
Pekz0r Pekz0r är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 16
Pekz0r Pekz0r är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 16
Är det meningen att topplistan ska lista alla webbhotell, men rangordnade?
Det står att ni har 21 hotell inlagda men topplistan visar bara 20.

Sedan sakar jag någon funktion för att söka efter ett specifikt webbhotell. Antingen att man kan fritextsökning eller leta upp det i en lista med hotellen i bokstavsordning. Man vill ju kunna hitta och kolla upp recensioner m.m. på ett specifikt webbhotell.
Pekz0r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 23:26 #27
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
AllaWebbhotell.com är ingen färdig tjänst, vilket nämns i första inlägget. Jag har däremot glömt att nämna att tillsammans med möjlighet att lägga till och redigera webbhotell även kunna kommentera recensioner. Men jag har inte kommit så långt ännu...
Helt sant, men jag vänder mig emot din uppenbarliga partiskhet som du har så här långt, jag inser att du säkert inte tänker på det själv men vill med följande rader upplysa dig om det.

Om eHoster skrev du bla. : Det är ett webbhotell som jobbar på att hålla en hög kvalitet men samtidigt till ett väldigt lågt pris. - (helt subjektiv bedömning)
Om Manufrog Webbhotell: syfte att erbjuda en stabil och driftsäkert webbhotell - (helt subjektiv bedömning)

Jag förslog denna presentation för EgenSajt:

EgenSajt.se är en utveckling utifrån tjänsten EgetForum.se som startades 2005,
även om EgenSajt.se idag är en tjänst och ett webbhotell helt skilt från EgetForum.se
Företaget bakom heter Web 2.0 AB och registrerades 2007 och vår serverhall finns i Linköping.

Vi har sedan länge arbetat hårt på skapa bästa möjliga tekniska plattform samtidigt som vi erbjuder marknadens bästa priser.
Målgrupper är privatpersoner och små- och medelstora företag, eftersom vi både erbjuder attraktiva priser samt
konton med hög kvalitet och prestanda.

och det blev:

Webbhotellet Egensajt drivs av företaget Web 2.0 AB som grundades 2007.
Webbhotellet erbjuder tre olika webbhotellspaket där det ena är gratis och de andra två är betalpaket. Servrarna är placerade i ett datacenter i Linköping.


Dvs du kapade bl. a. följande text för mig:

Vi har sedan länge arbetat hårt på skapa bästa möjliga tekniska plattform samtidigt som vi erbjuder marknadens bästa priser.


Och detta trots att EgenSajt verkligen har en av världens mest annorlunda och extrema klustrade lösning, och ovanpå den mest extrema prissättningen.


Är jag generellt hård, nej, de man älskar agar man, och jag gillar verkligen din tjänst.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-13 klockan 23:50
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-14, 08:05 #28
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Hmm, varför redigeras den texten öht? Som jag ser det så blir den texten något som Alla Webbhotell står för till skillnad mot om den är helt oredigerad så är det det aktuella webbhotellet som står för innehållet i texten. Vill man vara riktigt petig så skulle man kunna kalla det för minirecension.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-14, 09:15 #29
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Det verkar som ditt system har en bugg, jag gjorde en recension på Surftown och den gav totalt 60% och ändå har Surftown 100% och företagsfliken är tom.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-14, 10:36 #30
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av Pekz0r Visa inlägg
Är det meningen att topplistan ska lista alla webbhotell, men rangordnade?
Det står att ni har 21 hotell inlagda men topplistan visar bara 20.

Sedan sakar jag någon funktion för att söka efter ett specifikt webbhotell. Antingen att man kan fritextsökning eller leta upp det i en lista med hotellen i bokstavsordning. Man vill ju kunna hitta och kolla upp recensioner m.m. på ett specifikt webbhotell.
Ja den listar alla webbhotell med inlagda webbhotellspaket. Tyvärr har jag jag lagt in ett webbhotell men saknar för mycket information om deras paket för att kunna lägga till det.

Ja, jag kommer nog lägga till en Google-sökruta på webbplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Hmm, varför redigeras den texten öht? Som jag ser det så blir den texten något som Alla Webbhotell står för till skillnad mot om den är helt oredigerad så är det det aktuella webbhotellet som står för innehållet i texten. Vill man vara riktigt petig så skulle man kunna kalla det för minirecension.
Det är en text som jag inte vill att webbhotellen ska ha kontroll över. Jag vill att texten ska vara kort och ta upp nyttig fakta om företaget och dess historia. Jag vill inte riskera att webbhotellen själv ordbajsar reklam i texten så det låter som en propaganda-text för att köpa deas webbhotell


Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Det verkar som ditt system har en bugg, jag gjorde en recension på Surftown och den gav totalt 60% och ändå har Surftown 100% och företagsfliken är tom.
Det är för att de måste godkännas manuellt av mig och tur är det.

Du betygsätter Surftown för att du hade en hemsida där 2005 och blev utslängd och det känns inte riktigt aktuellt längre. Dessutom är recensionen inskickad som representant för ditt företag, som inte grundades förrän 2007.


Edit: Jag uppskattar feedback och ni får gärna fortsätta ge det men låt det vara konstruktivt. Jag är dock mer än nöjd för tillfället och har tillräckligt på "att-göra-listan" för ett bra tag fram över.

Senast redigerad av FredrikMH den 2010-05-14 klockan 17:02
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017