Kom ihåg mig?

AllaWebbhotell - Sök och jämförelse av webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-06, 13:48 #1
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Standard AllaWebbhotell - Sök och jämförelse av webbhotell

Jag har i ett par års tid velat utveckla en komplett tjänst för att söka och jämföra webbhotell. Alla Webbhotell är starten på de tankar och idéer jag haft och skulle gärna uppskatta lite feedback på det jag gjort hittills.

Adressen till webbplatsen: http://www.allawebbhotell.com

Från er WN-medlemmar önskar jag all möjlig feedback som ni kan tänkas ge. Berätta gärna vad ni tycker om följande:
  • Första intrycket
  • Designen och upplägget på sidorna
  • Färger, text och typsnitt
  • Funktionerna på webbplatsen

Jag har en del framtidsplaner för projektet vilket närmast inkluderar:
  • Lägga till fler webbhotell och paket
  • Registrering och redigering av sitt egna webbhotell
  • Utförligare specifikationer för paketen
  • Bättre sökfunktion i samband med att fler specifikationer läggs till.
  • Jämförelse av utvalda paket från olika webbhotell
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-06, 14:21 #2
nelsta nelsta är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 21
nelsta nelsta är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 21
Snygg sida, hittar dock ingen funktion om vart man kan tipsa om webbhotell?
nelsta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-06, 16:08 #3
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Här kommer min feedback:
F: Första intrycket:
S: äntligen något man kan tycka om och som inte känns meningslöst syfte.

F: Designen och upplägget på sidorna
S: Designen känns tyvär lite stel lägg till lite bättre fäger samt en bg som passar, själva upplägget är helt okej.

F: Färger, text och typsnitt
S: Fägerna är dåliga, texterna måste bli bättre samt hitta något tysnitt som ser bättre ut och mer fastare

F: Funktionerna på webbplatsen
S: Lite för lite se om du hittar lite olika funktioner på liknande sidor och gör dom din egna.

övrigt önskar jag att du för in funktion som att lägga in hotell ifrån andra länder, kanske till och med göra en engelsk version av din sida.

EDIT: jag glömde påpeka loggan på sidan verkligen inte passar eller ser snygg ut!
bör kanske ändras till något mer klarare och passande

Lycka till med ditt projekt.

Senast redigerad av mynameisfredrik den 2010-05-06 klockan 16:18
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-06, 17:05 #4
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Snyggt med Twitter- och WN-rutorna. Lite stelt med samma blåa och svarta färg överallt kanske.
Sedan undrar jag varför det är så komplicerat att recenseras ett webbhotell, eller rättare sagt varför man inte bara kan betygsätta det utan ett ge namn, epost och en kommentar?
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-06, 17:50 #5
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Tack för feedback!

@nelsta: Det finns ingen sådan funktion, däremot kan du maila in och på så sätt tipsa om ett webbhotell. Jag kommer dock så snart som möjligt ta fram en funktion för företag att lägga in sitt egna webbhotell. Det finns för många där ute för att kunna administrera alla.


mynameisfredrik: Ja det är nog för få färger, jag får kanske på sikt jobba med ett bättre gränssnit. Eller rättare sagt, någon som är bättre än mig får göra det

Jag har fastnat för Arial, men kanske är Verdana bättre?

Ja det kommer tillkomma funktioner och tjänster på webbplatsen. Detta är vad jag tagit fram att börja med. Har några tips på fler funktioner än de jag nämner i mitt första inlägg så tar jag gärna emot det

Internetionella marknaden är så stor. Jag har tittat på det men det är ingen lätt marknad att ge sig in på. Kanske när jag känner att den svenska tjänsten utvecklats längre än vad det har idag.


@Santos: Ja jag håller med, lite mer färger hade inte skadat. Jag får nog ta in en designer och göra en ansiktslyftning med tiden.

Anledningen varför det är så "komplicerat" att recensera ett webbhotell är för att jag vill undvika en stor del fusk och smutskastning mellan konkurrenter.

Vid recensionen så antar jag att du menar att utlåtandet är jobbigt att skriva. Jag ser det som en recension utan utlåtande inte är värt speciellt mycket för en blivande kund. Därför tycker jag man ska kunna argumentera varför man ger betyget som man ger. Sen tar det ungefär 2 minuter att skriva och skicka in en recension. Det ser inte jag som "komplicerat". Det är så jag tänker men jag förstår vad du menar
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-07, 09:39 #6
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Hittade en bugg på sidan.

Jag kör: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bugg.jpg (77.1 KB, 33 visningar)
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-07, 10:13 #7
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Förövrigt så är sidan helt okey tycker jag. En fin bg på sidan vore inte fel, utöver det så var det en fin struktur och en lätt navigerad design.
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-07, 11:19 #8
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bra sida! Smart idé att lägga in kommentarer från twitter. Får man fråga hur du implementerat den kopplingen och varför du lagt tweetsen i databasen istället för att använda en twitter-widget? Också smart att du listar de senaste recensionerna på framsidan det borde ju göra folk mer benägna att recensera.

Designen tycker jag inte är helt 100%. Vissa boxar har rundade hörn och andra fyrkantiga. Plus att färgerna i färgschemat känns fel. Footern ser amatörmässig ut. Länken "Mer om Surftown på Twitter..." på alla sidor länkar dessutom alltid till Loopia.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-07, 11:54 #9
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Hittade en bugg på sidan.
Är det löst? Har tyvärr ingen möjlighet att kolla med Windows XP Borde helt klart fixa det.

Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Förövrigt så är sidan helt okey tycker jag. En fin bg på sidan vore inte fel, utöver det så var det en fin struktur och en lätt navigerad design.
En fin bakgrund hade inte skadat. Synd bara att jag inte lyckats ta fram något som såg bra ut, därför blev det som det blev

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Bra sida! Smart idé att lägga in kommentarer från twitter. Får man fråga hur du implementerat den kopplingen och varför du lagt tweetsen i databasen istället för att använda en twitter-widget? Också smart att du listar de senaste recensionerna på framsidan det borde ju göra folk mer benägna att recensera.

Designen tycker jag inte är helt 100%. Vissa boxar har rundade hörn och andra fyrkantiga. Plus att färgerna i färgschemat känns fel. Footern ser amatörmässig ut. Länken "Mer om Surftown på Twitter..." på alla sidor länkar dessutom alltid till Loopia.
Satt först och lekte med twitter widget men det blev inte bra så jag tyckte det var enklare att använda deras RSS-feed för sökningar och uppdatera var 30min (vilket jag tror jag gör).

Tack, ska ha det i åtanke när jag ser över designen sen. En snyggare footer hade helt klart inte varit fel, det håller jag med om Länken till twitter fungerar nu korrekt.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-07, 12:05 #10
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Nej det är inte löst.
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Är det löst? Har tyvärr ingen möjlighet att kolla med Windows XP Borde helt klart fixa det.

Om du behöver hjälp så kan jag ställa upp.
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
En fin bakgrund hade inte skadat. Synd bara att jag inte lyckats ta fram något som såg bra ut, därför blev det som det blev
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017