Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Posten - DPD Företagpaket 16:00

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-03, 17:51 #51
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av KPK Visa inlägg
Jag tänkte bara dela mig av en upplevelse jag hade idag. Kl. 11.00 gick jag ut från kontoret för ett uppdrag. På vägen ut ser jag hur postbilen stannar till vid fastigheten. Eftersom jag väntade på en leverans, vänder jag och tänker gå in till kontoret när jag plötsligt ser hur föraren inte ens bryr sig att kliva ur bilen. Han ser att det finns en porttelefon och kör sedan iväg. När jag sedan kollar upp kollit ser jag följande statusuppdatering: "Stockholm City, Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå". Ren och skär lögn således. Han iddes alltså inte ens gå ur bilen och ringa på porttelefonen...

Har de ingen kvalitetsuppföljning eller koll på sina anställda/underleverantörer? De gånger jag har ringt har ord ställts ord: "Jo, men föraren säger..."

Om du skulle haft vittnen skulle du drivit mål mot posten för bedrägeri vilket det i detta fallet är. I avtalsfråga är det även fråga om grov vårdlöshet.

Stora problemet i Sverige är att företag får ta kostnaden och man inte kan lägga skadeståndet på den anställde. Men med vittnen så hade du kanske lyckas få företaget kunnat säga upp föraren direkt, även om facket hade säkert drivit mål.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017