Kom ihåg mig?

MediaAnalys seriöst och bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-25, 08:37 #11
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Klein, det där är lite väl generaliserande. Rätt utfört är SEO extremt lönsamt, det problem du hänvisar till gäller främst när någon försöker manipulera/använda genvägar.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-25, 14:12 #12
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Jag har haft en kontakt med Mediaanalys, och det var spammailet de skickade.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-25, 16:16 #13
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by xpat@Aug 25 2006, 08:37
Klein, det där är lite väl generaliserande. Rätt utfört är SEO extremt lönsamt, det problem du hänvisar till gäller främst när någon försöker manipulera/använda genvägar.
Kanske det. Jag menar att SEO Branschen är förnärvande en skojarbransch. Man lurar folk och tro att deras sajter "säljer" bättre, om före X får komma in och inkassera lite skatt på trafiken.

Den optimeringen man kan göra, så att t.e.x google indexera en hemsida bättre, skall göra redan av webdesginen. Att hyra en SEO konsult som skall in och peta i en färdig design fungera inte.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-25, 16:26 #14
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
klein... så det du faktiskt påstår med ditt generaliserande inlägg är att

- du känner till alla SEO-företag i hela världen
- du vet in i minsta detalj exakt vad de tekniskt gör
- det finns inga SEO-lösningar på en existerande hemsida som gett dem bättre placeringar
- det finns inga SEO-lösningar som någonsin gett ett företag fler kunder

nejdå.. inte alls generaliserande. Du får gärna ha en uppfattning om saker och ting byggt på din egna erfarenhet men min rekommendation är att spara på sådana påståenden för att bli tagen 100% seriöst.

p.s jag är inte på något sätt ute efter att attackera dig personligen, men tycker att det är viktigt att diskussionen hålls saklig och relevant. Om du istället vill diskutera enskilda fall du varit med om så gör det istället.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-26, 11:32 #15
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Jag kan hålla med klein i att det är riktigt dåligt av alla webbyrårer som professionellt bygger hemsidor att inte optimera dem mot sökmotrerna. Blir en dyr affärs för kunden att beställa denna tjänst från annan part som ska försöka sätta sig in i strukturen ännu en gång.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-26, 11:59 #16
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av xpat
Klein, det där är lite väl generaliserande. Rätt utfört är SEO extremt lönsamt, det problem du hänvisar till gäller främst när någon försöker manipulera/använda genvägar.
Kanske det. Jag menar att SEO Branschen är förnärvande en skojarbransch. Man lurar folk och tro att deras sajter säljer bättre, om före X får komma in och inkassera lite skatt på trafiken.
Den optimeringen man kan göra, så att t.e.x google indexera en hemsida bättre, skall göra redan av webdesginen. Att hyra en SEO konsult som skall in och peta i en färdig design fungera inte.
Jo då att peta i designen är ofta just det som SEO-konsulten skall göra, de ytliga och enklare åtgärderna inom SEO kan vem som helst göra. Men när det gäller att börja titta på contentstrategier, länkstrukturer, shoppingsystem, rekonstruera CMS etc. Så krävs det lite djupare kunskaper.

En annan viktig funktion som en SEO-konsult har är att råda sina kunder till att inte göra fel saker som riskerar deras placeringar i serpsen.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-07, 15:06 #17
Polzer Polzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 7
Polzer Polzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 7
Citat:
Originally posted by Polzer@Aug 22 2006, 12:58
Okej, när jag tittar på era svar dyker det upp saker som cloaking, trixig title samt en del andra saker som gör att jag "drar öronen åt mig".

Jag ber nog min kund att titta på andra alternativ!
Efter mitt förra inlägg har jag varit i kontakt med MediaAnalys och de har haft vänligheten att låta mig testa deras tjänst och det har givit ett mycket gott resultat. Det tar ju tid att förbättra sin position i de olika sökmotorerna men nu, efter 3-4 månader så ser jag tydliga resultat och trenden är mkt positiv.

Exakt hur de gjort för att förbättra min posionering vet jag inte, men resultatet är jag som sagt mkt nöjd med!
Skulle någon vilja prova dem så ser jag inga skäl till att inte göra det. De är trevliga, snabba och uppenbarligen duktiga.

//A
Polzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-07, 19:59 #18
agaton agaton är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 155
agaton agaton är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 155
http://www.lindqvist.com/b/hot-om-st...an-mediaanalys
agaton är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-09, 18:21 #19
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by agaton@Feb 7 2007, 20:59
http://www.lindqvist.com/b/hot-om-st...an-mediaanalys
Helt underbart inlägg måste jag tillstå, hög underhållningsfaktor och stort allmännyttig info.

Apropå det Niklas skrev om att han inte kunde få det bekräftat att han inte kunde kontrollera hos Google om att han/de var GAP licenserad så vill jag bara säga att Google förbjuder användandet av deras GAP logga i mail oavsett om man har klarat provet eller ej och det BÖR man veta om man nu har gjort provet hos Google.

Och detta om att bryta mot Svensk lagstiftning så vet jag att vi har fått 2 eller 3 erbjudanden om gratis webbanalys från dem via mail och vi har då inte anmällt oss hos dem att vi vill ha det och då vi ju är i samma bransch så kan man ju också vara säker på att vi inte har en affärsmässig relation med varandra heller. Om inte jag är helt fel ute så kallas det för SPAM och är förbjudet.

Men om man då betraktar vad de kommer från så kanske det inte är så konstigt att de kör med hot om stämningar mot Niklas, detta gjorde ju Altus flitigt mot både utomstående samt fd. anställda
http://www.marcuswestberg.se/blogg.p...toroptimering/
http://www.sr.se/cgi-bin/isidorpub/P...2&ProgramID=86
Mvh
Johan
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-13, 09:45 #20
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Jag har sökordoptimerat min sajt själv, google har leverat ca 8440 besökare i FEB, fördelar på ca 4000 söksträngar. Vad är det man skall betala 7000 kr om året? Låter som skojeri.

Fördelen är när jag SEO:ar själv, är att jag har 100% kontroll på vad som görs. Det där låter som skitsnack rakt i genom, inte värt att slänga pengarna på detta.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017