Kom ihåg mig?

Sveriges bästa VPS?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-04, 09:47 #31
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasA Visa inlägg
Möjligtvis lite OT men har för mig att Hertzner bygger sina servrar på COTS prylar (Consumer Of The Shelf) - med andra ord komponenter som inte alltid är tillverkade att snurra 24/7. Behöver inte alls påverka prestandan men _kan_ möjligtvis påverka tillgängligheten.
Mja, det funkar lika bra som allt annat. Google kör med samma koncept i sina datorhallar.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-04, 12:51 #32
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Mja, det funkar lika bra som allt annat. Google kör med samma koncept i sina datorhallar.
Japp det stämmer, dock (troligen) med aningen mer redundans.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-04, 19:00 #33
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Mja, det funkar lika bra som allt annat. Google kör med samma koncept i sina datorhallar.
Google kör med det för att det för dom blir billigare då de redan har ett system där kraschande hårdvara är normalitet och inte undantag. Så har man ett fullkomligt distribuerat system utan single point of failure i någon del ... och en kritisk massa servers för alla delar; då kan man bättre tillgänglighet genom att välja billigare komponenter för vissa delar. Dock misstänker jag att Googles komponent-val är lite mer förfinat än Hertzners också.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-04, 20:50 #34
NiclasAs avatar
NiclasA NiclasA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 54
NiclasA NiclasA är inte uppkopplad
Medlem
NiclasAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Google kör med det för att det för dom blir billigare då de redan har ett system där kraschande hårdvara är normalitet och inte undantag. Så har man ett fullkomligt distribuerat system utan single point of failure i någon del ... och en kritisk massa servers för alla delar; då kan man bättre tillgänglighet genom att välja billigare komponenter för vissa delar. Dock misstänker jag att Googles komponent-val är lite mer förfinat än Hertzners också.
Precis så.. Finns ju en anledning till att termen MTBF finns
NiclasA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-05, 12:27 #35
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Set där med IP adress i SEO syfte är väldigt överskattat och AFAIK så används inte det av sökmotorerna i rankningssyfte överhuvudtaget
IP adressen används endast (väldigt lite) om webbplatsen är ny och Google inte kan identifiera vilket land man riktar sig mot överhuvudtaget på något annat sätt.
D.v.s. språk i content, html lang, Search Console osv.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-05, 13:18 #36
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av aram Visa inlägg
IP adressen används endast (väldigt lite) om webbplatsen är ny och Google inte kan identifiera vilket land man riktar sig mot överhuvudtaget på något annat sätt.
D.v.s. språk i content, html lang, Search Console osv.
Personligen tror jag att IP-adressen inte spelar någon roll alls. Det skulle vara om samma adress tidigare har används för att hosta malware eller liknande.

Tänk er själva... Varför skulle jag straffas för att jag väljer att hosta min svenska webbplats hos Amazon (eller i Google Cloud för den delen) istället för hos Glesys, Orderland, CityNetwork osv osv... ? Finns ingen rimlig logik i det.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-05, 14:48 #37
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Personligen tror jag att IP-adressen inte spelar någon roll alls. Det skulle vara om samma adress tidigare har används för att hosta malware eller liknande.

Tänk er själva... Varför skulle jag straffas för att jag väljer att hosta min svenska webbplats hos Amazon (eller i Google Cloud för den delen) istället för hos Glesys, Orderland, CityNetwork osv osv... ? Finns ingen rimlig logik i det.
Läste du ens det jag skrev?

"For search, specifically for geotargeting, the server's location plays a very small role, in many cases it's irrelevant. If you use a ccTLD or a gTLD together with Webmaster Tools, then we'll mainly use the geotargeting from there, regardless of where your server is located. You definitely don't need to host your website in any specific geographic location -- use what works best for you, and give us that information via a ccTLD or Webmaster Tools."

Källa: https://productforums.google.com/for...I8c/discussion
Källa2: https://sites.google.com/site/webmas...onalisation#q9

M.a.o. precis det jag skrev tidigare.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017