Kom ihåg mig?

Loopia rätt eller fel?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-30, 12:36 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Jag tycker vi är mycket tydliga med hur och när både i avtal och på fakturan. Hur många företag informerar sina kunder om hur man säger upp avtalet på fakturan?
De flesta kanske inte behöver göra det eftersom branschen i övrigt börjat gå åt att vara så "kundvänliga" som möjligt och inte försöker tvinga kvar kunder som inte vill vara kunder.

Rent juridiskt kanske Loopias tillvägagångssätt fungerar; men om det är etiskt korrekt är en helt annan fråga.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 13:09 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
De flesta kanske inte behöver göra det eftersom branschen i övrigt börjat gå åt att vara så "kundvänliga" som möjligt och inte försöker tvinga kvar kunder som inte vill vara kunder.

Rent juridiskt kanske Loopias tillvägagångssätt fungerar; men om det är etiskt korrekt är en helt annan fråga.
Jo, och det var ju exakt det som Loopias svar bestod i som kritiserades... Sedan lockar ju alltid sådana där kampanjer till sig en hel del oseriösa "kunder" som blir förbannade när de gör bort sig och Loopia vägrar ge med sig. Hur man ska hantera dessa är väl en smaksak men kort och gott kan man väl säga att de här kampanjerna går ut över de "riktiga" kunderna hur man än gör.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 16:56 #13
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Varför sa du inte bara upp det i tid för?
Du borde haft vetskap om att det förlängdes efter ett år. Standard hos de flesta. Jag hoppade även på detta erbjudande och fick en faktura för ett nytt år i Januari.

När jag fick den mailade jag direkt och sade upp, inga problem eftersom den första perioden inte än hade löpt ut.

Inga konstigheter.

Edit
Förstår givetvis din frustration och jag hade ett liknande problem hos Binero förut, men de makulerade fakturan utan problem ändå.

Senast redigerad av WeaZear den 2011-05-30 klockan 17:02
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 19:52 #14
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear Visa inlägg
Du borde haft vetskap om att det förlängdes efter ett år. Standard hos de flesta. Jag hoppade även på detta erbjudande och fick en faktura för ett nytt år i Januari.

När jag fick den mailade jag direkt och sade upp, inga problem eftersom den första perioden inte än hade löpt ut.

Inga konstigheter.

Edit
Förstår givetvis din frustration och jag hade ett liknande problem hos Binero förut, men de makulerade fakturan utan problem ändå.
Mig veterligen så fick jag ingen påminnelse innan avtalsperioden var över. Därav avbeställde jag det den omedelbart den dagen jag fick påminnelsen för nästa faktura (1 månad in på en ny period)

Hur som helst så löste loopia det väl ändå någorlunda bra ändå, fick betala för ca 1/3 av avtalstiden istället. Är inte helt missnöjd iaf.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 22:34 #15
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis Visa inlägg
Mig veterligen så fick jag ingen påminnelse innan avtalsperioden var över. Därav avbeställde jag det den omedelbart den dagen jag fick påminnelsen för nästa faktura (1 månad in på en ny period)

Hur som helst så löste loopia det väl ändå någorlunda bra ändå, fick betala för ca 1/3 av avtalstiden istället. Är inte helt missnöjd iaf.
Hur kan du ens vara missnöjd när det är du som är klantig och dum?
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-05, 00:21 #16
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Schysst gjort av Loopia i så fall

De hade ju rätten på sin sida och att du bara behöver 1/3 av avtalsperioden är ju en schysst deal. Du fick ju ändå webbhotell i ett helt år innan för 1 kr så då kan man ju inte riktigt klaga när de går med på att kompromissa.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
loopia


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017