Kom ihåg mig?

Hur lång tid tar det att bli PHP-expert?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-26, 21:20 #41
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Naturligtvis finns sanningen någonstans mellan våra åsikter men det skulle vara intressant att undersöka vi som har jobbat några år på nätet och se vilken egenskap som är viktigast skript-kids eller entreprenörers egenskapen.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-18, 16:02 #42
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 78
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 78
Så dåligt att de flesta distansutbildningar mest handlar om Java.

Tror ni det finns någon utomlandsutbildning som fokuserar på PHP?
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-18, 18:39 #43
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Citat:
Ursprungligen postat av yellowdog101 Visa inlägg
Så dåligt att de flesta distansutbildningar mest handlar om Java.

Tror ni det finns någon utomlandsutbildning som fokuserar på PHP?
Jag tycker du hänger upp dig lite mycket på PHP. Om du vill fokusera på att bli en bra programmerare eller utvecklare så bör du lära dig programmeringsspråk vid sidan om och läsa utbildningar inom utvecklingsmetoder, mjukvaruarkitektur mm. Vilket jag iofs skrev i en liknande tråd. Det tycker jag är den absolut bästa mixen.
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-18, 22:26 #44
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Om man saknar kunskaper och försöker skaffa sig dem själv så finns det ingenting som säger att du inte lyckas. Problemet, eller risken är att din kunskap kan bli bristande. Med det menar jag att det är väldigt enkelt när man jobbar själv att komma in i dåliga vanor, jobba på samma sätt och möta samma problem gång på gång.

Fördelen med en utbildning (i alla fall en bra utb.) är att de ofta försöker spegla av sig lite på marknaden. Du kommer få lära dig mycket som man gärna hoppar över, glömmer eller inte känner till när man försöker lära sig själv.

Jag skulle gärna se att en anställd hos mig hade en utbildning, intresset och några års erfarenhet. I annat fall så måste denne verkligen ge mig bra vibbar och övertyga mig.

För att bli en bra utvecklare så krävs det mer än bara kunskaper i PHP. Det räcker inte med att du känner till alla tusen inbyggda funktioner och att du kan lösa alla problem rent kodmässigt.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-19, 09:30 #45
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Som student på systemvetenskapliga programmet med 10+ års erfarenhet av att ändra i befintlig kod och göra hemsidor kan jag med bestämdhet säga att utbildning ger betydligt mer än man kan tro.

Läser du på egen hand det som finns på internet så kan du snabbt lära dig mycket, men du får inte grunderna på samma sätt och absolut inte lika snabbt som om du läser en utbildning först. Vi läste Java förra året och det gav en bra grund att stå på och sedan läste jag introduktion till PHP i sommras vilket gav en del ahaupplevelser det också.

Jag håller med om att det finns mycket mer än bara syntax man måste kunna för att bli en bra programmerare och ska du bli riktigt duktig så behöver du mycket mer än bara syntaxen i bakfickan
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-21, 20:58 #46
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av mellow Visa inlägg
yellowdog -> Jag kan rekommendera boken "PHP Objects, Patterns and Practice" om du vill lära dig objektorienterad PHP-programmering.
Japp, den här boken kan jag rekommendera med, även för nån som mig med ett par års PHP bakom mig var det en mycket intressant läsning(mest andra halvan dock) =)

För någon som vill lära sig PHP från scratch sätter den verkligen bra "tummregler" som man som utvecklare bör följa, den är väldig bred(inte fysiskt :P) och kan även påpeka smågrejer som även den erfarne utvecklaren inte tänkt på
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017