Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sajt för uppdrag av kunder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2018-05-20, 21:42 #1
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Standard Sajt för uppdrag av kunder

Hej!

Jag har lanserat en ny design på vår sajt för att ta emot uppdrag av kunder:
https://bit.ly/2rZ3p6j

Tar gärna feedback på användarvänligheten, om ni tycker något saknas eller bör läggas till och åsikter.

Tack på förhand!
extra-c är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-05-30, 17:58 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Webbsidan fokuserar på kundens budget, i första bilden, vilket jag anser vara att fokusera fullkomligt fel!

Du måste fokusera på kunden, inte på dig som leverantör.

Exempel på kundfokus kan vara att du visar upp några välkända (dvs lätt igenkänningsbara) visioner eller målsättningar som en kund kan ha. Alternativt att man visar några välkända (lätt igenkänningsbara problem som kunden kan ha) och som du kan lösa med ditt företags produkter (tjänst eller vara).

Du har bara någon sekund på dig att få kundens förtroende och din webbsida är direkt motsatsen till det, den ger intrycket att du kommer skinna kunden på pengar det första du gör.

Du måste ägna 180% av ditt fokus på att skapa ett förtroende hos kunden för din verksamhet och du har bara någon sekund på dig att göra det, ta tillvara tillfället och FOKUSERA PÅ KUNDEN.

Att du ska få betalt det är din belöning för att ha gjort kunden supernöjd, men det måste komma i slutskedet.

FOKUSERA PÅ RÄTT SAK FRÅN BÖRJAN, DVS KUNDEN OCH KUNDENS KUND!!!!
ALLT ANNAT ÄR OINTRESSANT FÖR KUNDEN!!!!

Men den guide som finns idag har helt fel fokus som gör att du kommer tappa MINST 90% av möjliga kunder så fort de går in på din webbsida. De går aldrig vidare till sidan 2...


När man väl ska fylla i kontaktuppgiftrena så går det bara att fylla i uppgifter för en privatperson! Det normala när man ska driva ehandelär att det är företag som gör det. Det krävs för det mesta av skatteskäl om inte annat, så det borde vara ett ifyllnadsforumulär där man kan fylla i företagsuppgifter.

Senast redigerad av Conny Westh den 2018-05-30 klockan 18:07
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-06-01, 08:13 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Webbsidan fokuserar på kundens budget, i första bilden, vilket jag anser vara att fokusera fullkomligt fel!

Du måste fokusera på kunden, inte på dig som leverantör.

Exempel på kundfokus kan vara att du visar upp några välkända (dvs lätt igenkänningsbara) visioner eller målsättningar som en kund kan ha. Alternativt att man visar några välkända (lätt igenkänningsbara problem som kunden kan ha) och som du kan lösa med ditt företags produkter (tjänst eller vara).

Du har bara någon sekund på dig att få kundens förtroende och din webbsida är direkt motsatsen till det, den ger intrycket att du kommer skinna kunden på pengar det första du gör.

Du måste ägna 180% av ditt fokus på att skapa ett förtroende hos kunden för din verksamhet och du har bara någon sekund på dig att göra det, ta tillvara tillfället och FOKUSERA PÅ KUNDEN.

Att du ska få betalt det är din belöning för att ha gjort kunden supernöjd, men det måste komma i slutskedet.

FOKUSERA PÅ RÄTT SAK FRÅN BÖRJAN, DVS KUNDEN OCH KUNDENS KUND!!!!
ALLT ANNAT ÄR OINTRESSANT FÖR KUNDEN!!!!

Men den guide som finns idag har helt fel fokus som gör att du kommer tappa MINST 90% av möjliga kunder så fort de går in på din webbsida. De går aldrig vidare till sidan 2...


När man väl ska fylla i kontaktuppgiftrena så går det bara att fylla i uppgifter för en privatperson! Det normala när man ska driva ehandelär att det är företag som gör det. Det krävs för det mesta av skatteskäl om inte annat, så det borde vara ett ifyllnadsforumulär där man kan fylla i företagsuppgifter.
Konstruktivt! Jag håller med till hundra procent.

När vi nyligen sökte byggare till vårat nya hus valde jag bort en byggfirma som direkt och enbart fokuserade på om vi kunde höja vår initiala budget. Självfallet måste man betala för det man får och kvalitet kostar, men jag tror att det är kontraproduktivt av ett företag lägger (all) fokus på det i startskedet.

Diverse "snåljåpar" elimineras ändå snabbt, när man skickar ut kostnadsförslaget.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-06-01, 09:12 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Håller helt med ovanstående. Budgeten är ju ganska irrelevant då priset helt beror på vad kunden är ute efter. Nu känns det mer som att priset för samma produkt helt beror på kundens budget. Då hade jag i alla fall blivit ganska sur som kund
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-06-01, 09:44 #5
cvnu cvnu är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 348
cvnu cvnu är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 348
Citat:
Ursprungligen postat av extra-c Visa inlägg
Hej!

Jag har lanserat en ny design på vår sajt för att ta emot uppdrag av kunder:
https://bit.ly/2rZ3p6j

Tar gärna feedback på användarvänligheten, om ni tycker något saknas eller bör läggas till och åsikter.

Tack på förhand!
Jag som kund skulle först vilja se vad ni gjort för tidigare jobb innan jag anlitar er.
cvnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017