Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbsida i Brasilien med gmaps

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-13, 02:29 #1
NiklasRos avatar
NiklasRo NiklasRo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 3
NiklasRo NiklasRo är inte uppkopplad
Nykomling
NiklasRos avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 3
Standard Webbsida i Brasilien med gmaps

Hej jag har med Google App Engine (python + javascript) gjort en webbsida i Brasilien där användare får annonsera. Adressen är www.montao.com.br/ai

Nytänkandet är man annnonserar sin grej per longitud och latitud och gärna även flera longituder och latituder om det t.ex. är ett evanemang som finns på flera ställen.

All konstruktiv kritik är mycket välkommen ovh gärna om användaren dvs sidan är ful tycker jag men användare tenderar att använda mera om sidan är gul vad jag vet. Det finns väl mycket man kan kommentera snarare än designen, gärna om man kan anmärka på detaljer snarare än övergripande säga att min sida är ful och att man inte kan förstå hur den ska tjäna pengar när den tjänar pengar.

Tack för alla kommentarer, ris och ros
Niklas
NiklasRo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 07:08 #2
Haren Haren är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 56
Haren Haren är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 56
Om jag skulle annonsera ut något så skulle inte jag vilja att folk kan se exakt vart jag bor.. eftersom folk inte kan skilja på ditt och mitt.
Haren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 13:08 #3
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Traceback (most recent call last):
File "/base/python_runtime/python_lib/versions/1/google/appengine/ext/webapp/__init__.py", line 636, in __call__
handler.post(*groups)
File "/base/data/home/apps/classifiedsmarket/refresh.349678949270839229/main.py", line 1136, in post
msg = _("Added %s.") % str(ad.title)
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode character u'\xe4' in position 1: ordinal not in range(128)
Hur ska du kunna lansera en sida i Brasilien som inte tar utf8?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 13:31 #4
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasRo Visa inlägg
All konstruktiv kritik är mycket välkommen ovh gärna om användaren dvs sidan är ful tycker jag men användare tenderar att använda mera om sidan är gul vad jag vet. Det finns väl mycket man kan kommentera snarare än designen, gärna om man kan anmärka på detaljer snarare än övergripande säga att min sida är ful och att man inte kan förstå hur den ska tjäna pengar när den tjänar pengar.
Förstår knappt vad du pratar om här men du behöver ju inte hugga ifrån dig innan folk börjat kommentera?
Känns på något sätt som du själv tycker att din sida är ful?

Två grejor funderar jag på.

Vad ska man skriva i rutan "Fyll i ett giltigt värde." som följs av "R$". Är det pris/summa?
Borde det inte vara praktiskt om man kunde flytta markören? Jag behöver ju faktiskt inte
sitta på den plats som automarkeras på kartan. Exempelvis om jag surfar via proxy eller liknande
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 13:54 #5
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Borde det inte vara praktiskt om man kunde flytta markören?
Man kan flytta markören. Men inte genom att dra den utan genom att klicka på en en ny plats
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 14:08 #6
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Citat:
Ursprungligen postat av haljan Visa inlägg
Man kan flytta markören. Men inte genom att dra den utan genom att klicka på en en ny plats
Ah, my bad :P

Då vill jag ha dra-släpp funktion på den också
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-16, 06:33 #7
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Haren Visa inlägg
Om jag skulle annonsera ut något så skulle inte jag vilja att folk kan se exakt vart jag bor.. eftersom folk inte kan skilja på ditt och mitt.
Tack för mycket bra kommentar precis som en sådan jag ville ha. Jag ska anpassa systemet till att man annonserar helt enkelt per stad om man vill. Longituder och latituder har den fördelen att man inte gör ett eget id för en egen geografi. Kanske behöver man i alla fall göra ett eget id för varje stad själv vilket naturligtvis blir en massa jobb man hellre vill komma runt.

Filen som ska kunna öppnas i Google Earth vill ha longitud och latitud per element dumt nog.

MVH
Niklas R
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-16, 06:38 #8
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Ah, my bad :P

Då vill jag ha dra-släpp funktion på den också
Tack för mycket bra feedback! När man har koordinater till artiklarna kan man öppna filen i google earth där man kanske har dra-släpp redan t.ex. för att göra vägbeskrivningar mellan 2 punkter. Filen som ska kunna öppnas i google earth är www.montao.com.br/montaolist.kml med koordinater i KML till varje listad artikel. Filen ska vara snabb då den är cachad. Jag har inte mätt med yslow eller validerat output med w3c på ett tag, ska göra de granskningarna och välkomnar mera konstruktiv kritik.
MVH
Niklas R
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-18, 10:22 #9
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Förstår knappt vad du pratar om här men du behöver ju inte hugga ifrån dig innan folk börjat kommentera?
Känns på något sätt som du själv tycker att din sida är ful?

Två grejor funderar jag på.

Vad ska man skriva i rutan "Fyll i ett giltigt värde." som följs av "R$". Är det pris/summa?
Borde det inte vara praktiskt om man kunde flytta markören? Jag behöver ju faktiskt inte
sitta på den plats som automarkeras på kartan. Exempelvis om jag surfar via proxy eller liknande
Tack för feedback anledningen att jag ville säga konstruktiv kritik är att det inte är konstruktivt att bara tycka eller bara konstatera eller säga att någonting är fult t.ex. att säga "gult är fult" är inte konstruktivt. Och det ser lite speciellt ut beroende på parametrarna användaren har. Är t.ex. HTTP ACCEPT_LANGUAGE headern på svenska bli sidan svensk. Vi ska nog "låsa" språket så att bara portugisiska syns även om webbläsaren stödjer svenska och användaren är svensk.
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-18, 22:45 #10
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Jag gillar att kunna söka med ganska stor nogranhet på platsen. Så att begränsa per stad kanske är för grovt för vissa. Det kan ju få vara ett alternativ som annonsören väljer hur exakt han vill synas.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
google app engine, webbsida


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017