Kom ihåg mig?

Nya problem hos city

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-07, 15:50 #11
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Nej varför skulle han göra det?

Tråkigt att du förlorade en kund men samtidigt så måste jag nog säga att din kund har dålig förståelse för systemdrift och såna vill iallafall jag helst vara utan.

"Shared hosting" betyder i praktiken "extended risk" och därmed också "more problems" tillsammans med "shared costs". Det måste man alltid ha med i beräkningarna. Det kan du upplysa dina kunder om.
Kan inte mer en att hålla med. Den här kunden verkar något speciell och verkar inte alls förstå sig på hur drift i server miljöer fungerar.

Men men det är alltid tråkigt att tappa en kund.. Men i de här fallet gör de nog inte så mycket.
ZynX är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 16:34 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Kan inte mer en att hålla med. Den här kunden verkar något speciell och verkar inte alls förstå sig på hur drift i server miljöer fungerar.

Men men det är alltid tråkigt att tappa en kund.. Men i de här fallet gör de nog inte så mycket.
Håller med. Det gäller ju att kunna förklara för kunden hur saker och ting fungerar också. En del personer vägrar tyvärr ta in ny kunskap, då kan man inte göra så mycket annat än att bita i det sura äpplet och gå vidare med vetskapen att man slipper en krångelkund framöver.

Såna bekymmer råkar man ju annars ut för hos alla webbhotell. Större företag och myndigheter råkar också ut för haverier trots att de betalar en hel del för sin drift. Det enda man kan vara säker på är att teknik kommer alltid att krångla förr eller senare Personligen tycker jag dock det är mycket bättre med ett stort totalhaveri än att det är många små, korta avbrott över en längre period.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 16:37 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Personligen tycker jag dock det är mycket bättre med ett stort totalhaveri än att det är många små, korta avbrott över en längre period.
Hehe, så kan man också se på det, ska hålla det i åtanke
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 16:44 #14
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Våra kunder är vanliga småföretagare. Klart som fan att de inte vet ngt om drift i servermiljöer. Men det spelar ingen roll. På något sätt så har det blivit allmänt praxis att shared hosting krånglar. Jag tycker att om man inte kan garantera att något fungerar så ska man inte erbjuda det som tjänst överhuvudtaget. Strunt samma om det blir dyrare för alla.
DanielN är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 17:02 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Våra kunder är vanliga småföretagare. Klart som fan att de inte vet ngt om drift i servermiljöer. Men det spelar ingen roll. På något sätt så har det blivit allmänt praxis att shared hosting krånglar. Jag tycker att om man inte kan garantera att något fungerar så ska man inte erbjuda det som tjänst överhuvudtaget. Strunt samma om det blir dyrare för alla.
Desto viktigare att man då förklarar för kunderna hur saker och ting fungerar utan att bli alltför teknisk.

Inget företag kan garantera att saker och ting fungerar hela tiden. I så fall skulle man inte kunna sälja några tjänster eller produkter alls Du som företagare borde också inse att det inte är så enkelt att man bara kan höja priserna för att öka kvaliteten på produkten. City Network gör garanterat sitt yttersta för att undvika att sådana här saker inträffar precis som de flesta andra webbhotell.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 17:43 #16
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Våra kunder är vanliga småföretagare. Klart som fan att de inte vet ngt om drift i servermiljöer. Men det spelar ingen roll. På något sätt så har det blivit allmänt praxis att shared hosting krånglar. Jag tycker att om man inte kan garantera att något fungerar så ska man inte erbjuda det som tjänst överhuvudtaget. Strunt samma om det blir dyrare för alla.
Nej det förstår jag men inte fasen är deras egna verksamheter helt utan fel men många ställer vansinniga krav som de själva aldrig skulle kunna leva efter. Man kan faktiskt begära att kunden har förståelse för två saker:
- kvalitet kostar pengar
- ibland går även den dyraste produkten sönder och behöver lagas.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 21:39 #17
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Alla hosting företag fungerar inte lika dåligt eller lika bra i förhållande till priset, men eftersom det är just shared hosting så blir det ofta sämre kvalitet ju större webbhotellet är, det tycker jag ändå man kan se, ju större hosting, ju större och mer komplicerade lösningar på SAN osv. som introducerar mer sannolikhet för fel. Mitt råd till webbyråer är därför att välja lite mindre webbhotell som man känner förtroende för och som har fått gott omdöme av andra.
Absolut! Ett litet webbhotell med näst intill personlig kontakt är vad en webbyrå behöver! Det spelar ingen roll om det då kostar lite extra då man vet att man alltid får den hjälp och trygghet som kunden behöver och då brukar oftast inte pengar spela så stor roll.
ZynX är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 21:52 #18
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Absolut! Ett litet webbhotell med näst intill personlig kontakt är vad en webbyrå behöver! Det spelar ingen roll om det då kostar lite extra då man vet att man alltid får den hjälp och trygghet som kunden behöver och då brukar oftast inte pengar spela så stor roll.
Kan inte annat än att hålla med Calle!
Rvn är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 22:52 #19
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
ZynX:
Jepp. Du har helt rätt.

Personlig kontakt med sina leverantörer är extremt viktigt. Man ska komma till den nivån där man faktiskt kan gå ut och ha trevligt utan att det måste presenteras en offert varje gång. När man nåt dit då har man en bra leverantör-kund-relation som snarare kan kallas partners. Man drar nytta av varandra helt enkelt.

Några hundralappar hit-eller-dit blir helt ointressant i sammanhanget. Man vet vad man får och betalar gärna för detta.
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-08, 00:05 #20
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 129
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 129
de 5-6 gångerna jag ringt supporten har jag väntat lätt 15 till 25 minuter och fått nya besked vi varje samtal. Snart inne på tredje veckan för att få några IP-nummer kopplade till en vanlig VPS - håll tummarna för mig

Mvh Anders
zooloo är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017