Kom ihåg mig?

Är det kört om sidan straffas av Google?!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-03, 14:50 #11
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Jag vill gärna tro dig, men jag är 99% säker på att det har något att göra med att jag använde Scrapebox dagen innan. Sidan hade innan dess _endast_ gått stadigt uppåt, men när jag använde SB så blev sidan dagen efter skickad till plats 99-100 och den ligger fortfarande där, så det måste vara det.

Du har säkert rätt i att Google indexerar länkar segt när man väl vill att de indexerar dem snabbt, men jag tycker att det låter helt realistiskt om Google faktiskt kunde märka spamlänkar och sådana försök rätt så direkt, jag menar varför skulle det inte gå
Tala istället om vilken site det handlar om, för jag är 99.9% säker på att det INTE har att göra med Scrapebox, xRumer eller vilket program du nu använder.

Vet svenskar som kör STENHÅRT med xRumer och pumpar ut tusentals länkar varje månad, utan "dessa problem" ... ja, fortfarande efter Panda-uppdateringen ;-)

Det skulle lika gäran kunna vara detta:

1) ny site
2) för ivrig med länkbyggandet

Som gjort för att först gå spikrakt upp, för att helt plötsligt bli nedskickad till "de sälla jaktmarkerna" ;-P

Det med Scrapebox användandet var nog bara en slump, inget annat ...

Senast redigerad av MrWize den 2012-02-03 klockan 14:53
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-03, 16:20 #12
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
Tror knappast att det har med ScrapeBox att göra, om du fick in 300 länkar via ScrapeBox och sidan dagen efter dalade i ranking är jag rätt säker på att det inte är länkarna som är felet, snarare att sidan är ny och då är det naturligt att den hoppar i rankingen, eller att det är något annat som gjort att sidan plötsligt droppar. Svårt att säga utan att veta vilken sajt det rör sig om etc.

Rent generellt tycker jag dock att folk stressar upp sig lite för fort. Vi jobbade med en sajt för något år sedan som då var nystartad, på några veckor hoppade vi upp på top 10 för att sedan rasa ner till typ plats 30-40-50 eller liknande. Ett par veckor senare var vi tillbaka i top 10 och har sedan dess stadigt klättrat, PR gick från 0 till 4 vid senaste PR-uppdateringen och dess DA etc fortsätter också att öka.

Visserligen använde vi oss inte av ScrapeBox eller liknande metoder, utan har kört på kvalitativt länkbygge från dag 1, men att en nystartad sida hoppar är fullt naturligt och behöver inte ha något att göra med suspekta länkar.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 03:10 #13
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Då får jag hoppas på det bästa! Det var en relativt ny hemsida, då den gamla blev 301:redirected till denna. Det måste i så fall, som någon skrev, ha skett ett ganska märkligt sammanträffande, men jag antar att allt är möjligt.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 10:21 #14
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 63
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Då får jag hoppas på det bästa! Det var en relativt ny hemsida, då den gamla blev 301:redirected till denna. Det måste i så fall, som någon skrev, ha skett ett ganska märkligt sammanträffande, men jag antar att allt är möjligt.
Du berättade inte om 301-an förren nu, allting kan ha en påverkan...finns en sannolikhet att sidan du har 301-at till sin site har en penalty som du får med dig.

Testa att ta bort redirecten så kan det potentiellt lösa sig inom 2 veckor baserat på hur ofta du crawlas av sökrobotarna
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-07, 01:57 #15
A.Os avatar
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
A.Os avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
Kan ju dela med mig att det inte behver vara kört om man blir straffad. hade en sajt som låg topp 6 i minst ett år, sedan efter hårt länkande så ramla jag ner till typ plats 300 eller något.

Det jag gjorde var att ändra meta-data, title mm. det tog en vecka så fick jag vara med i leken igen.
A.O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017