Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nu ger jag upp Crystone! Vilka andra alternativ finns det?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-20, 19:14 #1
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Exclamation Nu ger jag upp Crystone! Vilka andra alternativ finns det?

Allt började med att jag hade alla siter hos Binero, men då deras nätverk gav upp helt under 2 veckors tid och jag inte kunde nå mina företagsmail eller sidor så valde jag att flytta över allt till Crystone. Vilket jag idag djupt ångrar att jag gjorde... Redan från dag ett så har det klatrat hos Crystone, och de problem som man har haft har genast följts med nya utan att man får någon som helst återkoppling från dem!

Har flertalet supportärenden igång, varav ena startades i början av maj och där får man hela tiden ligga på för att man ska få något som helst svar... :/ Det är fortfarande öppet och berör laddtider och mailen ens, men någon hjälp får man då inte!

Igår var det olidligt, och flertalet gånger så gick det inte ens att nå sidorna, och då man testade med pingdom så gav deras mätverktyg upp efter 60 sekunders test. Idag var det exakt samma visa med laddtiderna, och vi avslutar kvällen med att inte alls komma åt mailen sin!

Så, vad finns det för alternativ till Crystone och Binero? Finns ju en uppsjö, men referenser och tips mottages tack då jag måste akut flytta från Crystone då detta är ohållbart!
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-20, 19:23 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Måste du ha webbhotell då? Har du inte funderat på att tex. skaffa en managed server eller vps eftersom du kanske även har kunder?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-20, 19:40 #3
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarök Media Visa inlägg
Allt började med att jag hade alla siter hos Binero, men då deras nätverk gav upp helt under 2 veckors tid och jag inte kunde nå mina företagsmail eller sidor så valde jag att flytta över allt till Crystone. Vilket jag idag djupt ångrar att jag gjorde... Redan från dag ett så har det klatrat hos Crystone, och de problem som man har haft har genast följts med nya utan att man får någon som helst återkoppling från dem!

Har flertalet supportärenden igång, varav ena startades i början av maj och där får man hela tiden ligga på för att man ska få något som helst svar... :/ Det är fortfarande öppet och berör laddtider och mailen ens, men någon hjälp får man då inte!

Igår var det olidligt, och flertalet gånger så gick det inte ens att nå sidorna, och då man testade med pingdom så gav deras mätverktyg upp efter 60 sekunders test. Idag var det exakt samma visa med laddtiderna, och vi avslutar kvällen med att inte alls komma åt mailen sin!

Så, vad finns det för alternativ till Crystone och Binero? Finns ju en uppsjö, men referenser och tips mottages tack då jag måste akut flytta från Crystone då detta är ohållbart!
Hejsan!

Vill till en början be om ursäkt för det som har hänt dig. Som du vet har vi talats vid ett flertal gånger både via forum och e-post, vi har återkopplat flertalet gånger och flyttat samtliga av dina sidor till vår senaste server.

Anledningen till nertiden i dag och igår beror på stora DDOS-attacker mot vårt nätverk, detta som ni alla vet händer inte bara oss utan alla Sveriges webbhotell då och då.

Vi har pga den senaste tidens stora tunga DDOS-attacker köpt in hårdvara till ett högt pris från DELL och kommer nu under sommaren att byta ut samtliga routrar och switchar i våra datacenter i STHLM. Detta som ni alla förstår är inget som man bara gör över en natt (då det handlar om att bygga helt nytt nät) utan tar tid. Vi räknar med att allt ska vara klart och åtgärdat under sommaren, vi siktar i dagsläget på Juli.

Här är våra nya DELL E1200i som kom till kontoret i går:



Som även Danielos skrev kanske du ska titta på en större lösning, jag kan kontakta dig omgående (via mail) för att diskutera en större lösning, vi kan självfallet erbjuda ett bra pris på detta som kompensation för den nertiden du har upplevt hos oss.

Mvh,
Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2013-06-20 klockan 19:52
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-20, 20:08 #4
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Ja, det låter definitivt som att trådskaparen vuxit ur webbhotell. Eller så förväntar han sig kanske för mycket för nån pizza i månaden? Om man driver en affärsverksamhet med ansvar gentemot kund så måste man verkligen ställa sig frågan om webbhotell är rätt väg att gå.

Detta är bara en undran då Danielos nämnde att han troligen har sina kunder på webbhotell.

Är det bara hans egna siter och mail skulle jag rekommendera att mailen läggs ut på antingen Hosted Exchange eller Office 365 och webbsiterna på någon virtuell server.

Frebjo: Fina routrar de där.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-20, 20:10 #5
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Ja, det låter definitivt som att trådskaparen vuxit ur webbhotell. Eller så förväntar han sig kanske för mycket för nån pizza i månaden? Om man driver en affärsverksamhet med ansvar gentemot kund så måste man verkligen ställa sig frågan om webbhotell är rätt väg att gå.

Detta är bara en undran då Danielos nämnde att han troligen har sina kunder på webbhotell.

Är det bara hans egna siter och mail skulle jag rekommendera att mailen läggs ut på antingen Hosted Exchange eller Office 365 och webbsiterna på någon virtuell server.

Frebjo: Fina routrar de där.
Lite stor bild bara han inte dra ner sizen innan 15 minuter hade gått.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-21, 12:46 #6
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Som även Danielos skrev kanske du ska titta på en större lösning, jag kan kontakta dig omgående (via mail) för att diskutera en större lösning, vi kan självfallet erbjuda ett bra pris på detta som kompensation för den nertiden du har upplevt hos oss.

Mvh,
Fredrik
Hejsan Fredrik!

Kom hem nyss och då jag sitter och försöker fixa med min nya hemsida så möts man av detta:



Som jag har skrivit tidigare så har jag våndats om jag ska uppgradera mitt paket hos er till något större, men har inväntat på att få klartecken på mina supportärenden hos er först innan jag tar ett beslut. Återkoppla till mig efter helgen så får vi se hur vi kan lösa detta på ett smidigt sätt.

/P
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-21, 17:17 #7
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarök Media Visa inlägg
Hejsan Fredrik!

Kom hem nyss och då jag sitter och försöker fixa med min nya hemsida så möts man av detta:



Som jag har skrivit tidigare så har jag våndats om jag ska uppgradera mitt paket hos er till något större, men har inväntat på att få klartecken på mina supportärenden hos er först innan jag tar ett beslut. Återkoppla till mig efter helgen så får vi se hur vi kan lösa detta på ett smidigt sätt.

/P
Hej Pontus, jag ringer dig på måndag så pratar vi då och fixar en bra deal åt dig!
.
Mvh,
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-22, 09:47 #8
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Vad är det som får dig att fundera på ett större paket? Har du 100k besökare om dagen? Bygger sidan på egensnickrad kod eller Cms typ wordpress?
Konstig lösning att man måste köpa ett större paket för att ens sida ska ladda på under 60 sekunder?
Är det samma support för de större paketen som detta? Isåfall kommer du ju att få ligga på lila mycket i framtiden också för att få svar från dem.
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-22, 19:54 #9
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Vad är det som får dig att fundera på ett större paket? Har du 100k besökare om dagen? Bygger sidan på egensnickrad kod eller Cms typ wordpress?
Konstig lösning att man måste köpa ett större paket för att ens sida ska ladda på under 60 sekunder?
Är det samma support för de större paketen som detta? Isåfall kommer du ju att få ligga på lila mycket i framtiden också för att få svar från dem.
Känns som relevanta frågor och funderingar. Har man inte MASSIV trafik eller 'speciella behov' skall väl ett vanligt webbhotell-konto räcka gott för att driva en webbplats utan frekventa störningar. Det är trots allt 2013. ;-)

Utanför ämnet: De flesta av mina sajter ligger hos en billig och stor amerikanskt host. Jag upplever inga problem alls med nertid / seghet / e-post eller f-n och hans moster. Och ja, jag vet att utländska aktörer inte är idealiska för den svenska marknaden. Det var inte menat som en direkt rekommendation.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2013-06-22 klockan 19:57
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-09, 23:20 #10
ah-berg ah-berg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 47
ah-berg ah-berg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 47
Den uppfattning jag har om det stora Svenska webbhotellen(Lopia,Binero,Crystone ) är billiga hotell där man helt enkelt får räkna med strul då och då.

Vi kör Oderland åt vår kunder och hittills inte haft några problem med driften.
ah-berg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017