Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vill använda VPS men kan inget om servrar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-05-04, 22:44 #21
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Du känns inte en aningen sponsrad ? inte fan ger någon dig en kurs på kontoret? Det där kan du lura dig i någon annan
De jag kan gå med på är möjligen per telefon du fått hjälp
Varför skulle vi inte bjuda upp våra kunder till vårt kontor om dom inte vet hur dom hanterar sina tjänster och behöver hjälp med att komma igång? Vi ser mer än gärna att våra kunder kommer upp på kontoret om dom skulle behöva hjälp med någon av sina tjänster dom hyr hos oss.

Senast redigerad av Frebjo den 2015-05-04 klockan 22:48
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-04, 22:49 #22
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vad skulle vara för fel med att vi bjuder upp våra kunder på kontoret om dom inte vet hur dom hanterar sina tjänster och behöver hjälp med att få igång dom?

Vi ser mer än gärna att våra kunder kommer upp på kontoret om dom skulle behöva hjälp med någon av sina tjänster dom hyr hos oss.
För att de antagligen inte är värt de pengar kunden betalar per månad, men ni får gärna gulli gulla med kunderna på plats och instruera hur dom ska göra det är inte mig emot men de är era pengar ni gör vad ni vill med dom. I och med att du även svarar nu direkt efter du såg den posten så innebär de med garanti att han är sponsrad för att han har sagt till dig om vad jag svarade.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-04, 22:53 #23
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
För att de antagligen inte är värt de pengar kunden betalar per månad, men ni får gärna gulli gulla med kunderna på plats och instruera hur dom ska göra det är inte mig emot men de är era pengar ni gör vad ni vill med dom. I och med att du även svarar nu direkt efter du såg den posten så innebär de med garanti att han är sponsrad för att han har sagt till dig om vad jag svarade.
Eller så besvara jag posten då jag såg att du skriver att vi inte kan ta upp våra kunder till kontoret? Precis som jag skrev så välkomnar vi alla våra kunder till kontoret om dom vill samtala eller behöver hjälp med våra tjänster, oavsett om dom köper en Server eller ett Domännamn.

Vi på Miss Hosting / Miss Domain har ingen kund vi sponsrar i dagsläget, Erebos betalar samma pris för sina tjänster som alla våra andra kunder betalar.

Senast redigerad av Frebjo den 2015-05-04 klockan 23:04
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-04, 22:58 #24
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Eller så besvara jag ärendet då jag såg att du skriver att vi inte kan ta upp våra kunder till kontoret? Precis som jag skrev så välkomnar vi alla våra kunder till kontoret om dom vill samtala eller behöver hjälp med våra tjänster, oavsett om dom köper en Server eller köper ett Domännamn.

Vi på Miss Hosting / Miss Domain har ingen vi sponsrar i dagsläget, Erebos betalar för sina tjänster precis samma pris som alla andra kunder betalar.

Eftersom jag sett att Erebos under en tid hela tiden promotat er tjänst så känns de som att jag har rätt och att han har dig kring lillfingret.

Som jag sa ni får gärna ta upp alla era kunder på en kopp kaffe som betalar 20 kr eller om dom har VPS för 495 det är de inte mig emot det är era pengar det är eran arbetstid som går bort till något som kan få kunderna att stanna men som i slutänden istället kunde lagts på merförsäljning istället.

Ni får även ha föreläsningar för era kunder hur man använder DNS/VPS i flera timmar det är riktigt snällt och sjysst av er men de är fortfarande er tid "Tid är pengar"

Det är lite kring hur man resonerar kring det här ...

Jag tycker de verkar helt ologiskt med det är samtidigt erat val

Senast redigerad av ZynX den 2015-05-04 klockan 23:05
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-04, 23:01 #25
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
Jag håller med om vad SvanteH svarade tidigare i tråden: Skaffa en managed VPS och börja lära dig saker själv. Det är väldigt nyttigt, även om du inte planerar att bli server admin. Jag är heller ingen server guru, men vill gärna veta hur det fungerar om något skulle hända. Jag har länge använt, och gillar cPanel....så när jag skaffade min första VPS så såg jag till att det var hos en leverantör som erbjöd managed VPS med cPanel. Lycka till!
amagab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-05, 05:14 #26
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Du känns inte en aningen sponsrad ? inte fan ger någon dig en kurs på kontoret? Det där kan du lura dig i någon annan!
De jag kan gå med på är möjligen per telefon du fått hjälp
Haha, konspirationsteorier i hostingvärlden
Zynx kan få åka till min bokförare och kolla att jag betalat fakturorna till Misshosting lika väl som att jag har ett antal webbhotell hos många andra som jag också betalar normalt pris för.
Om jag är nöjd med en service skriver jag det helt enkelt.

När det gäller bra service som ingår utan extra avgifter så är Binero och Misshosting i en klass för sej.
Oderland är också jättebra och mycket proffsiga men där är det en prislapp som tillkommer för oss amatörer när vi vill ha hjälp utöver normalt.
Alla andra som jag provat erbjuder långa epostdiskussioner om man behöver hjälp.
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-05, 09:07 #27
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Haha, konspirationsteorier i hostingvärlden
Zynx kan få åka till min bokförare och kolla att jag betalat fakturorna till Misshosting lika väl som att jag har ett antal webbhotell hos många andra som jag också betalar normalt pris för.
Om jag är nöjd med en service skriver jag det helt enkelt.

När det gäller bra service som ingår utan extra avgifter så är Binero och Misshosting i en klass för sej.
Oderland är också jättebra och mycket proffsiga men där är det en prislapp som tillkommer för oss amatörer när vi vill ha hjälp utöver normalt.
Alla andra som jag provat erbjuder långa epostdiskussioner om man behöver hjälp.
Det blir säkert jättebra, noterade dock att misshostings domän bara funnits i cirka 10 månader så det är riktigt nytt företag och förstår då att man måste locka med kurser på kontoret i timmar för att behålla kunderna.
Oderland är det jag oftast rekommenderar själv men misshosting är en klass för sig som du säger vilket jag håller med om.

Tack för redogörelsen och lycka till med misshosting.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-05, 09:30 #28
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Det blir säkert jättebra, noterade dock att misshostings domän bara funnits i cirka 10 månader så det är riktigt nytt företag och förstår då att man måste locka med kurser på kontoret i timmar för att behålla kunderna.
Oderland är det jag oftast rekommenderar själv men misshosting är en klass för sig som du säger vilket jag håller med om.

Tack för redogörelsen och lycka till med misshosting.
Ja det stämmer bra att MissHosting är nytt, det är en vidareutveckling på MissDomain som funnits sedan 2007.

Givetvis utbildar vi våra kunder i cPanel för att underlätta för våra kunder, men det underlättar även för oss själva då det skapar mindre framtida supportärenden, så det är win win.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-05, 16:44 #29
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
cyrres avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Serverpilot.io sköter servern åt dig, kan inte heller ett skit och det fungerar utmärkt. Slipper betala dyrt för det där det inte är värt att ha managed. Kör VPS hos Citycloud och är nöjd, utomlands kör jag Digital Ocean och är måttligt nöjd.
Serverpilot.io funkar tyvärr inte hos Loopia då de kör OpenVZ som kör nå gamm-kernel (typ 2.6.x). Serverpilot.io kräver kernel >= 3.2
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017