Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Servermonitorering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-28, 18:26 #1
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Standard Servermonitorering

Hej,

Jag undersöker efter en bra tjänst för att övervaka ett gäng hemsidor. Just nu kör jag Cityclouds tjänst, upp till 5 st gratis och överväger att köpa deras tjänst, om det inte vore för alla "falska alarm", två av deras testpunkter rapporterar ofta laddtider som är rätt höga, sedan de släppte sin tjänst har jag manuellt nästan varje gång varningarna kommit testat själv både hemifrån, mobilen och olika servrar utspritt i sverige och europa men alltid fått acceptabel svarstid, så varför citycloud inte lyckas kan man undra.

Pingdom är lite väl dyrt, 149kr/månad för 5 sidor, skulle gärna ha upp till 20 för det priset till att börja med.

Tips på bra tjänster! Att hosta någon sådan lösning själv är inte aktuellt i dagsläget.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-28, 20:24 #2
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
http://uptimerobot.com/

https://www.google.se/webhp?sourceid...%20alternative
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-29, 09:53 #3
pabqvist pabqvist är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 5
pabqvist pabqvist är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 5
Bytte från Pingdom till Panopta för ett halvår sedan, och upplever en enorm skillnad (i princip inga falsklarm, smidigt GUI osv).

Ganska likartad prisbild dock.
pabqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-29, 09:54 #4
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Kör Uptimerobot och kan rekommendera den!
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-29, 10:12 #5
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av zenda Visa inlägg
Kör Uptimerobot och kan rekommendera den!
Gratis är gott Kör ett test och ser hur det fungerar, tack för tipset!
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-29, 10:22 #6
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Hej,

Jag undersöker efter en bra tjänst för att övervaka ett gäng hemsidor. Just nu kör jag Cityclouds tjänst, upp till 5 st gratis och överväger att köpa deras tjänst, om det inte vore för alla "falska alarm", två av deras testpunkter rapporterar ofta laddtider som är rätt höga, sedan de släppte sin tjänst har jag manuellt nästan varje gång varningarna kommit testat själv både hemifrån, mobilen och olika servrar utspritt i sverige och europa men alltid fått acceptabel svarstid, så varför citycloud inte lyckas kan man undra.

Pingdom är lite väl dyrt, 149kr/månad för 5 sidor, skulle gärna ha upp till 20 för det priset till att börja med.

Tips på bra tjänster! Att hosta någon sådan lösning själv är inte aktuellt i dagsläget.
Hej,

Om du upplever problem med vår övervakningstjänst så får du mer än gärna kontakta oss om det så att vi kan undersöka det. Jag bad våra utvecklare kika efter generella problem i tjänsten och de kan inte se några generella problem.

Skicka gärna ett PM till mig med ditt användarnamn och vilket schema det gäller så kikar vi närmare på just det.

Jag kan också nämna att vi mäter tiden det tar rakt av och att det går snabbt för dig när du testar behöver ju inte betyda att det gick snabbt när vårt test kördes. Exempelvis har ju WordPress inbyggd cron-funktionalitet som kan göra att anrop som råkar trigga detta tar längre tid.

Du kan också ställa in känsligheten i kontrollpanelen, om du t.ex. vill att ett fel ska synas på en högre andel av våra noder innan ett meddelande går ut till dig, eller att högre laddningstider ska tillåtas.

//Johan Hedberg, City Network
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017