Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tröttnat, webbhotell utan problem?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-21, 10:18 #11
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Skulle nog be dig testa digitalocean och https://serverpilot.io/
De konfar brandvägg och håller din installation uppdaterad. Enkelt, smidigt och bra
Ser mycket intressant ut, ska testas.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-22, 07:11 #12
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Håller själv på att testa nu och tycker det funkar döbra hittils. Jag kör london datacenter och tycker att hastigheten är fantastisk. Kör minsta, kör några hemsidor på det nu och ligger på en tredjedel av paketets storlek.
serverpilot och digitalocean är nog vägen att gå
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-22, 21:54 #13
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Jag själv har börjat använda virtualcenter.se lite privat för en del saker och är mycket nöjd.

Det är dessutom billigt snabbt och absolut inget atomia skit.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-24, 09:50 #14
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Har också testkört digitalocean (london) + serverpilot i ett par dagar nu och hittills är jag väldigt nöjd. Dokumentationen är väldigt bra. Är helt galet vad mycket man får för pengarna. Kan bara hålla med spajk.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-24, 10:09 #15
Tempus Tempus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 67
Tempus Tempus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 67
Hetzner.de är enormt bra. Vi har testat många olika, däribland många svenska och tyskarna är överlägset bäst. Nu har vi förvisso dedikerad server så vi sköter det mesta själva men 100% av all nedtid vi har och det är inte mycket, beror på oss, inte Hetzner.
Tempus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-25, 08:36 #16
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Tempus och andra - vill bara förtydliga här. Skulle vilja ge ett förslag och försöka skilja lite på vad som är fel och fel. Tycker vi jämför äpplen och päron hej vilt och anger det som anledningar till att agera på ett eller annat sätt.

Vi har driftat dedikerade servrar i åratal utan den minsta nertiden. Likaså VPS:er i City Cloud har vi väldigt goda upptider. I vår delade miljö har vi även där goda svarstider och upptider. Problemen vi har haft handlar om kontrollpanelen - inte driften av sajter.

Extra nämner i denna tråden ett par sajter som han anser har varit sega eller kanske gått ner. Det gäller vår delade miljö. Vi har satt övervakning på den och enligt vår övervakning har den varken varit nere eller varit seg. Det kan vara så enkelt att något kodmässigt gjordes eller "hände" som fått den att agera segare. Något ändrades kanske och den flyter på bra igen - efter det att han skrev här. En delad miljö har heller oftast inte samma tillgång till resurser och annat som en VPS eller dedikerade servrar.

I vår delade miljö driftar vi tiotusentals sajter och domäner. Väldigt ofta hittar vi enklare orsaker varför en sajt är seg eller till och med slutar svara då och då. Räcker med ett plugin som felar i en WP sajt för att det skall hända. Som ni vet kan dålig kod alltid ta ner den bästa av servrar. Säger inte så att det är fallet här men i det generella fallet har vi en hel del av det som ni kan tänka er. De flesta som driftar sajter i en delad miljö gör det för den grymma effektivitet det ger i form av att jag inte behöver mecka med saker eller för den delen kunna så mycket. Det intressanta är att man kan tro de bara är mindre företag och privatpersoner - men även stora företag och stat och kommun använder det frekvent.

För er som någongång har en sajt som inte är så responsiv som ni önskar - rekommenderar jag en snabb körning med "Firebug" för att se var det strular. Ofta hos oss hittar vi allt från tredjeparts-innehåll (som tar tid att läsa in) till att man lägger in en cookie (kanske en plugin man har installerat) som gör att våra cachesystem inte längre cachar sajten eller tex en plugin som på något sätt har kod som får det att gå segare.

Vad jag vill säga är att just när det gäller laddningstid så får man ha lite nyans i den diskussionen samt gärna jämföra liknande tjänster. En bilhandlare behöver inte vara den bästa motorcykelhandlaren även om båda har hjul och kan köras framåt.

Extra - jag hoppas du är nöjd med laddningstiderna som de varit. Vi har inte rört sajten men övervakat och segaste sedan detta skrevs är en laddning på 800 ms - det skedde vid en DDoS häromdagen. Annars under 200 ms tills kod är exekverat och sidan börjar laddas. I mina ögong är allt under en sekund mer än acceptabelt.

Tempus - igen så är en dedikerad server det enklaste att drifta och blir en svår jämförelse med webbhotell. Det är på så många sätt det är helt olika produkter och det finns en anledning varför vi har åratal i upptid - som säkert många andra också har - när det gäller just dedikerade servrar. Sedan är det säkert så att Hetzner är jättebra ändå - men ville bara peka på skillnaderna.

Hoppas ni alla får en härlig vecka!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-25, 10:17 #17
Tempus Tempus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 67
Tempus Tempus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 67
Vi har även haft Hetzners webbhotell också. Om jag jämför dem med de otal svenska alternativ vi haft och Hetzner är mycket bättre och ja det blir som att jämföra äpplen och päron när man gör en jämförelse på kvaliteten

Fast många föredrar nog support på svenska och där är det ju en fördel att ha en svensk hosting.
Tempus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-25, 10:43 #18
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
cyrres avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
Citat:
Ursprungligen postat av Tobab Visa inlägg
Har de kvar sin egna kontrollpanel eller har de också gått över till Atomia som övriga Online Group.
Än så länge har de kvar sin egna kontrollpanel
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-25, 10:44 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Tempus Visa inlägg
Vi har även haft Hetzners webbhotell också. Om jag jämför dem med de otal svenska alternativ vi haft och Hetzner är mycket bättre och ja det blir som att jämföra äpplen och päron när man gör en jämförelse på kvaliteten

Fast många föredrar nog support på svenska och där är det ju en fördel att ha en svensk hosting.
Precis som du säger så blir det ju inte särskilt rättvist eller meningsfullt att jämföra hosting i två olika länder.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-25, 14:30 #20
fredrick fredrick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 87
fredrick fredrick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 87
Efter att ha läst denna tråden så testade jag DigitalOcean + ServerPilot och är mycket nöjd! Jag har ytterst begränsade kunskaper inom Linux sedan tidigare, men installation och konfiguration gick ändå hur smidigt som helst. Jag kör minsta paketet på min "droplet" och det räcker långt.

Ska snart flytta över mina sajter från MediaTemples GridServer som jag kör för tillfället och är fruktansvärt trött och besviken på.
fredrick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017