Kom ihåg mig?

Går ej att vitlista avsändare hos CN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-06, 20:08 #21
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
gotserved - bara nyfiken - du har bara sagt illa saker om oss - vare sig vi ha haft problem eller ej. Varför denna ilska mot oss?
Tycker inte ni behöver ta det personligt. Gotserved har varit snabb tidigare och döma ut företag med vad han kallar bristande resurser men visat sig ganska snabbt att man kanske bör ha koll på sina egna grejer först.

Önskar er all lycka till med de ev problem ni har just nu (tyvärr ej insatt exakt vad det gäller). Bara att ni tar er tid och svara i forumet visar att ni gör ert yttersta. Alla leverantörer har/kommer att ha sina problem.
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-06, 21:31 #22
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Atomia är inte perfekt, men har definitivt blivit bättre det senaste halvåret. Om webbhotellet i fråga dessutom har ett riktigt bra spamfilter och grym support är Atomias kontrollpanel inte ett dåligt alternativ.

MVH
Christer
Har man samma spamfilter, men inte Atomia borde man ligga på plus då?
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-06, 23:45 #23
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av zenda Visa inlägg
Tycker inte ni behöver ta det personligt. Gotserved har varit snabb tidigare och döma ut företag med vad han kallar bristande resurser men visat sig ganska snabbt att man kanske bör ha koll på sina egna grejer först.

Önskar er all lycka till med de ev problem ni har just nu (tyvärr ej insatt exakt vad det gäller). Bara att ni tar er tid och svara i forumet visar att ni gör ert yttersta. Alla leverantörer har/kommer att ha sina problem.
Är du fortfarande arg för jag sa att er uptime på 80% inte var bra?
Jag tror nog dom flesta tycker detta.
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 00:14 #24
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Är du fortfarande arg för jag sa att er uptime på 80% inte var bra?
Jag tror nog dom flesta tycker detta.
Nej verkligen inte - Det var fakta vilket vi tagit åt oss och gjort något åt. Om du läser den tråden så ser du liksom här hur besviken jag var på oss själva i den stunden. Sen att din egen site gick ner en vecka några dagar senare kanske fick dig en tänkare att oavsett uptime på din laptop så kan alla drabbas av problem vilket jag försöker säga med mitt föregående inlägg.
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 00:22 #25
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
gotserved - bara nyfiken - du har bara sagt illa saker om oss - vare sig vi ha haft problem eller ej. Varför denna ilska mot oss?
Tack.
Äh, ta det med en nypa salt. Den killen har betett sig så sedan många år tillbaka. Minns hur han klagade på alla föreningar, förmodligen för han driver egen själv.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 16:02 #26
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av zenda Visa inlägg
Nej verkligen inte - Det var fakta vilket vi tagit åt oss och gjort något åt. Om du läser den tråden så ser du liksom här hur besviken jag var på oss själva i den stunden. Sen att din egen site gick ner en vecka några dagar senare kanske fick dig en tänkare att oavsett uptime på din laptop så kan alla drabbas av problem vilket jag försöker säga med mitt föregående inlägg.
Vi behöver inte hålla någon specifik upptid på vår ideella spelföreningshemsida som ett företag med kunder behöver, lite som att jämföra äpplen med päron.
Men sånt förstår du nog inte

Hade vi behövt göra det så hade vi haft redundant där, inte precis så att vi inte har kapaciteten.
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 20:13 #27
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
AndersN - nej absolut inte ok. Önskar jag kan säga något mer än att problemen vi har haft har skapat extra långa köer i mailen under Juli och jag hoppas att vi betar av det här nu när vi är större styrka igen.

gotserved - bara nyfiken - du har bara sagt illa saker om oss - vare sig vi ha haft problem eller ej. Varför denna ilska mot oss?

När det gäller Atomia så går det åt rätt håll. Jag förstår att det låter väldigt motsägande med tanke på senaste månadens problem vi har haft. Men det är, i mina ögon, en isolerad uppgradering som gått väldigt fel. Generellt sett tror jag vi kommer få så både bättre funktionalitet och bättre kvalitet. Onekligen har vi lite att tänka på innan nästa uppgradering för denna kan man bara klassa som katastrofal. Även om vi har fler saker att rätta så har vi kommit långt och jag räknar med att det mesta är löst här i augusti.

Säger tack för det tålamodet de flesta har visat när vi har gått igenom denna uppgraderingen.

Tack.
Johan har en liten fråga utan att försöka klanka ner på er men också som jag tror många andra frågar sig. Har ni ingen utvecklings/test miljö där ni testar updates innan ni tar ut dom i produktion ?

Menar ni är ett av de större webbhotellen i Sverige och då borde man väl testa updates noggrant innan man patchar ut det i produktionen för att inte skapa dessa diskussioner som uppstått om er panel på sistone ?

Binero har i vart fall ändrat sitt rykte rejält från incidenten med mailen som jag tror många kommer att tänka på länge till. Så där vill jag ge er en eloge.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 23:47 #28
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Johan har en liten fråga utan att försöka klanka ner på er men också som jag tror många andra frågar sig. Har ni ingen utvecklings/test miljö där ni testar updates innan ni tar ut dom i produktion ?

Menar ni är ett av de större webbhotellen i Sverige och då borde man väl testa updates noggrant innan man patchar ut det i produktionen för att inte skapa dessa diskussioner som uppstått om er panel på sistone ?

Binero har i vart fall ändrat sitt rykte rejält från incidenten med mailen som jag tror många kommer att tänka på länge till. Så där vill jag ge er en eloge.
Vi har givetvis en fullskalig testmiljö just för detta syfte, att testa saker innan de tas i produktion. Det har gjort att vi har upptäckt saker som behöver åtgärdas innan livemiljön kan uppdateras vid ett flertal tillfällen. Det kan dock, som i det här fallet hända saker med livemiljön även om uppdateringen testats framgångsrikt i testmiljön.

Exakt varför felen uppträdde i livemiljön, men inte i testmiljön kan jag tyvärr inte svara på. Men det är ju något vi kommer titta på när väl allt är åtgärdat.

//Johan Hedberg, City Network
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017