Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Eastpoint slutför förvärv av franska OptiWORDS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-22, 10:49 #1
princips avatar
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 178
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
princips avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 178
Eastpoint AB (publ) dotterbolag Getupdated slutför förvärvet av det franska SEM-företaget OptiWORDS. OptiWORDS arbetar mot den franska marknaden och omsättningen för den kommande 12-månaders perioden beräknas uppgå till 15 MSEK. Tillträde är den 22/5-2007.


Källa: http://www.eastpoint.se/Eastpoint-gruppen/...nska-OptiWORDS/
princip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 11:45 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Är det bara jag som undrar när Eastpoint ska sluta shoppa? Känner att dessa "nyheter" inte direkt tillför något i min värld.

Visst är det kul att se företag växa, men av trådar i forumet här verkar de inte vara intresserade av att vårda befintliga kunder.

Om någon är av annan uppfattning, ventilera gärna.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 12:10 #3
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Jag är av samma uppfattning. Eastpoint köper det och Eastpoint köper det...
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 13:21 #4
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Det krävs engagemang för att vårda kunder.

Det krävs inte mer än några ekonomer med karriärambitioner för att shoppa företag och betala med aktier, som ökar i värde för varje uppköp.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 13:46 #5
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by koala@May 22 2007, 12:21
Det krävs engagemang för att vårda kunder.

Det krävs inte mer än några ekonomer med karriärambitioner för att shoppa företag och betala med aktier, som ökar i värde för varje uppköp.
Japp, jag håller med.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 13:50 #6
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Vi vårdar våra kunder på Eastpoint, annars hade vi inte haft över 60 000 kunder. Många har varit kunder i 2-3 år eller mer, inte sällan är dem kunder i mer än ett företag inom koncernen. På företaget jag jobbar, GetUpdated, så kontaktas kunderna minst en gång i månaden för att diskutera optimeringsmetoder, ventilera tankar och förslag på förbättringar som vi kan göra! För övrigt så besvaras nästan alltid e-post inom några timmar, annars finns det ju också telefon.

Men med en så stort företagsgrupp, ibland med ganska tekniska produkter, så blir det självklart så att det alltid finns några missnöjda kunder. Det kan t. ex bli missförstånd, ibland beroende på att vi inte varit tillräckligt tydliga kanske. Men det är något vi jobbar med hela tiden, att förbättra våra tjänster, produkter och kundvården så att kunderna inte kan missförstå vad vi säljer.

Är någon kund missnöjd så ser vi alltid till att åtgärda det och få kunden nöjd igen! Går det inte så brukar dem få pengarna tillbaka, vi vill inte ha missnöjda kunder.

Skulle det mot förmodan vara något problem ändå, så är ni välkomna att kontakta mig så ska jag göra mitt bästa för att lösa det.

Tillväxtplaner
Eastpoint-gruppen har som mål att bli ett av de ledande företagen på Internetmarkandsföring i Europa. Så vi kommer med stor sannolikhet fortsätta köpa företag, ifall de passar in i vår företagskultur och kan tillföra något/några delar som kan förbättra för hela koncernen. Det krävs mer än ett ekonomiskt sinne ifall man skall "shoppa rätt företag" Koala. Vi går noga igenom alla tänkbara fördelar och potentiella nackdelar innan något nytt företag köps upp. Det krävs också en bred kunskap om var vi står idag, hur branschen fungerar och vart den är på väg för att lyckas med uppköpen, något som Eastpoint-gruppen verkligen har.

Till de personer som tycks klaga varje gång det skrivs något om Eastpoint: Tycker ni inte att det är intressant att läsa om så får ni väl läsa någon annan tråd istället? Hur orkar ni slösa Er tid. Varför inte göra något vettigt och läsa det ni tycker är spännande istället i så fall?
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 14:04 #7
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
En nyhetsavdelning är väl ändå tänkt att tillföra nyheter inom vårt område, som om jag inte missförstått allt ändå är inom IT?

Att Eastpoint shoppar runt kanske inte påverkar mig nämnvärt men jag skulle aboslut inte säga att det går mig förbi, jag försöker ändå hålla bra koll i branschen

Min röst är ändå att alla nyheter inom just IT är vettiga att posta, oavsett vem de kommer ifrån.. däremot har jag lite åsikter om nyhetstrådar som tex Eurovision Song Contest....?
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 14:44 #8
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Originally posted by Maccke@May 22 2007, 13:50
Till de personer som tycks klaga varje gång det skrivs något om Eastpoint: Tycker ni inte att det är intressant att läsa om så får ni väl läsa någon annan tråd istället? Hur orkar ni slösa Er tid. Varför inte göra något vettigt och läsa det ni tycker är spännande istället i så fall?
Jag brukar inte gnälla, ville bara reflektera över den flod av nyheter om just Eastpoint som dräller in i nyhetsspalten.

Vanligtvis brukar jag gå vidare till mer spännande saker, precis som du önskar Maccke. Detta är min första kommentar kring Eastpoint (vad jag vet). Det bör finnas utrymme för åsikter av det inte alltid så positiva slaget, även om det kanske inte alltid är så roligt som måltavla.

Jag tyckte att du bemötte kritiken eller "gnället" bra, synd bara att du avslutade med ovanstående.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 15:28 #9
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Till de personer som tycks klaga varje gång det skrivs något om Eastpoint: Tycker ni inte att det är intressant att läsa om så får ni väl läsa någon annan tråd istället? Hur orkar ni slösa Er tid. Varför inte göra något vettigt och läsa det ni tycker är spännande istället i så fall?
Jag brukar inte gnälla, ville bara reflektera över den flod av nyheter om just Eastpoint som dräller in i nyhetsspalten.

Vanligtvis brukar jag gå vidare till mer spännande saker, precis som du önskar Maccke. Detta är min första kommentar kring Eastpoint (vad jag vet). Det bör finnas utrymme för åsikter av det inte alltid så positiva slaget, även om det kanske inte alltid är så roligt som måltavla.

Jag tyckte att du bemötte kritiken eller "gnället" bra, synd bara att du avslutade med ovanstående.
Digiart, jag menade inte just dig, menade dem som klagar varje gång det kommer någon nyhet om Eastpoint. Självklart får man ventilera vad man vill. Ville bara bemöta kritiken. Ofta på WN tycks det vara samma personer som är negativt inställda. Gäller det Google eller YouTube, då är det minsann ingen som är negativ
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 16:44 #10
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Maccke, du som har koll på Eastpoint. Hur kommer det sig att ni går ner så kraftigt på börsen? De senaste två månaderna har värdet på Eastpoint nästan halverats. Detta trots att ni köper upp en massa företag och allt. Borde inte dessa uppköp tas emot bättre av marknaden?

Jag är personligen en novis när det gäller börsen, men jag följer intresserat er utveckling. Därav min fråga, ingenting annat (läs: ingen kritik).
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017