Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Telefonsäljare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-13, 15:15 #51
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
jag vet inte om den redan postats men jag hörde precis denna för första gången och vill gärna dela med mig till alla telefonsäljar-frustrerade-wn-medlemmar

ännu ett tips på hur man kan handskas med teleförsäljare

http://www.youtube.com/watch?v=zkQgXLYZQr8
(försök inte läsa texten, lyssna på ljudet istället)
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-13, 16:46 #52
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Pinsamt att läsa om företagare som inte klarar av att bemöta en säljare. Glöm inte bort att ni alla säljer något till någon annars är ni just inte företagare. De metoder ni använder kanske inte heller gillas av alla.

Har haft företag i 20 år och det ringer högst ett par gånger i veckan till mig. Tack och lov är jag inte så viktig och upptagen att det stör mig. Inte heller har jag så taskig självkänsla att jag har något behov av att håna eller driva med andra yrkesgrupper.

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-14, 00:46 #53
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av robaino Visa inlägg
Pinsamt att läsa om företagare som inte klarar av att bemöta en säljare. Glöm inte bort att ni alla säljer något till någon annars är ni just inte företagare. De metoder ni använder kanske inte heller gillas av alla.

Har haft företag i 20 år och det ringer högst ett par gånger i veckan till mig. Tack och lov är jag inte så viktig och upptagen att det stör mig. Inte heller har jag så taskig självkänsla att jag har något behov av att håna eller driva med andra yrkesgrupper.
Jag håller med om att man ska bemöta säljarna med respekt och inte vara otrevligt i onödan. Bara säga nej tack vänligt men bestämt. Det är oseriöst och tramsigt att djävlas med dem. De flesta sitter där för att de inte kan hitta något annat jobb och skulle gärna byta.

Jag brukar nästan alltid säga att jag aldrig gör affärer över telefon så de får skicka information till mig om vill. Jag måste ha all information framför mig på papper eller på datorn innan jag ens kan överväga något. Då ser man oftast att det är skit och man har tid på sig att googla lite och kolla reco.se m.m. för att se om det verkar seriöst om det verkar vara något vettigt.
Det är ju inte ovanligt att det dimper ned en faktura efter någon vecka om man inte bestämt säger nej.

Jag har funderat på om man skulle börja spela in alla samtal så att man kan ha det som motbevisning om de skulle hävda att jag tackade ja. Det finns en del appar för det till Android har jag sett, någon som testat?

Jag blir dock ganska irriterad när det är säljare som säljer uppenbara skitprodukter eller tjänster. Det har varit flera som ringt och sålt en plats i deras katalogtjänst som jag aldrig någonsin ens hört talas om. De kan inte ens svara på hur många sökningar de har eller hur många leads/klick man brukar kunna få och för detta ska man betala tusentals kronor.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-14, 06:53 #54
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Hej!

Det där med skitprodukter sitter lite i betraktarens ögon. Gula sidorna och hitta.se tex (som ju är seriösa) är otroligt dåliga men folk köper inte alltid av logiska skäl. Varför köper man en BMW när en Toyota är bättre och billigare? Är BMW en bluff?

Att mormor inte kan ha koll på alla saker som dimper ner i brevlådan eller alla produkter som säljs över telefonen är ju en sak men som företagare tycker jag allt att man får acceptera och leva med att även andra företag vill omsätta sina produkter precis som vi vill göra.

Klarar man inte av det är det bara att avregistrera sin F-skatt, ta ett jobb och anmäla sig till NIX.

Privatpersoner har ångerrätt och som jag skrev innan en möjlighet att anmäla sig till NIX. En företagare anses nog kunna klara detta utan att myndigheterna ska behöva rädda och skydda dom från allt och alla.

Bluff-företag finns i alla branscher och att per automatik tro att det är SÄLJAREN som lurar er är ju att göra saken lite för enkel. Många gånger matas säljarna med helt fel information från företagsägaren. En del av er sitter säkert här inne och gömmer er bakom era säljare som får ta skit för att ni inte alltid är ärliga.

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-14, 08:32 #55
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag är oxå djävligt trött på alla säljare som ringer. Framförallt dom som drar sin livs historia om en produkt man är helt ointresserad av. Så man får sitta och vänta 4 minuter innan man förklarar att man är ointresserad. Jag brukar ändå försöka vara någorlunda trevlig även om man inte vill köpa nått.

Däremot så går jag i taket när det ringer bluffsäljare, som "Stockholmsdelen" som ringde igår och snabbt skulle "bekräfta" vår annons. Dessa människor borde fan avrättas offentligt på sergels torg.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-22, 10:33 #56
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 595
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 595
Ett tips, besök alltid www. sc cf .se före affär. Är företaget med där så är dom nästan alltid seriösa...
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-22, 11:18 #57
Kim247 Kim247 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 91
Kim247 Kim247 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 91
Jag arbetade i inom den här branschen i 3-4 månader. Arbetade på ett callcenter och sålde Telia-produkter (bredband & digital-tv). Var hur enkelt som helst att sälja och kunderna var aldrig otrevliga och bad mig dra åt skogen. Kanske var för att varumärket Telia är starkt.
Kim247 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-22, 11:51 #58
Lukas Lukas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 100
Lukas Lukas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 100
Standard iBlacklist

Enklast är väl att installera iBlacklist om man har iPhone (den som finns på Cydia, inte kalle anka-versionen på AppStore), så bygger man upp en lista över irriterande säljare, utan att man behöver blockera de som faktiskt säljer intressanta varor och tjänster.
Lukas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-22, 13:20 #59
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Jag blockera nummren, finns spärr funktion inbyggd i androiden. Alltså har inte emot säljare som sådan, men när de är de här rent av hjärndöda sakerna som ringer och inte förstår när man säger åt dem, att jag kontakta dem och inte de kontaktar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lukas Visa inlägg
Enklast är väl att installera iBlacklist om man har iPhone (den som finns på Cydia, inte kalle anka-versionen på AppStore), så bygger man upp en lista över irriterande säljare, utan att man behöver blockera de som faktiskt säljer intressanta varor och tjänster.

Senast redigerad av klein den 2011-09-22 klockan 13:23
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-22, 18:44 #60
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Har inte läst hela tråden nu men jag jobbade faktiskt som telefonförsäljare i somras. När det var 25 C och strålande sol så satt jag inne och försökte sälja. Det gick bra ibland och mindre bra lite för ofta.

Fick många otacksamma "kunder" (har aldrig förstått varför man ska kalla alla kunder när dem egentligen inte är kunder hela högen). Vissa kläckte ur sig ganska fula ord och ja, smällar får man ta, i vilken bransch man än är. Så moralkärringar behöver ju inte kommentera den saken.

Det var ytterst få som var trevliga även om dem inte köpte just det jag försökte sälja. Så jag hoppas att ni bemöter dem på ett fint sätt, ni behöver inte alls vara elaka. Istället har jag fått mycket motivation till att sälja på nästa samtal när jag hört: "Hej, ja..bla bla bla. Tack för informationen men jag är faktiskt inte intresserad. Jag vet dock att du bara gör ditt jobb, men du kanske kan sälja på nästa samtal? Ha det så bra hej."

Så precis som robaino skrev så sljer ju nästan alla företagare, genom olika metoder. Dessa är ju kanske inte heller respekterade av alla andra.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017