Kom ihåg mig?

City Network registerar ej domäner som är BETALDA

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-10, 06:16 #11
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Självfallet är det så, kunde inte sagt det bättre själv.
Om domänen inte är värd 220 kr så kanske man inte ska regga den från början. Mer kostar det inte hos t.ex. SE Direkt.

Men detta är ju inget nytt. Varje j-la månad kommer det upp en ny klagotråd i detta forum och de gäller nästan uteslutande följande tre domänregistrarer:
Binero
City Network
Loopia

Binero höjer nu priserna (precis som jag skrivit att det kommer hända, flera ggr sedan ONG köpte dem) och vi kan förvänta oss att även Loopia höjer sina. City Network kommer troligtvis fortsätta med sin förlustförsäljning.

Om folk är så missnöjda med dessa registrarer... Varför fortsätter man köpa där?! Är det bara rena skräpdomäner som man inte anser är värda kanske 200 spänn för ett helt år??
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 09:22 #12
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Kristian, oavsett vad domänen har kostat så ska de väll reg dessa om man dessutom får en bekräftelse. Och om det är så mycket klagomål varje månad, varför gör man inget åt det? Jag har betalat ordinarie priser också med samma sak, menar du då att jag kan ställa som krav att lita på att de reg i tid? Förstår inte ditt resonemang. Sedan är det klart att man kan klia sina kollegor bakom örat, man behöver dock se att problem föreligger och förebygga dessa efter påtalande.

Senast redigerad av Ingo den 2014-07-10 klockan 09:43
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 09:25 #13
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Var felet på CN's håll eller tredje parten för själva registrering av domänen (.nu antar jag?)?
Man säger att felet ligger i Atomia då domäner som tidigare kunder har haft ligger kvar hos de. När de sedan kör en reg så stoppas allt upp pgr av att redan finns i systemet. Dock inget nytt men när man ringer 3 gånger för åtgärd och ännu inget händer då är det något som är riktigt fel.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 15:22 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
De gör absolut inget som bryter mot deras avtal, de skickar en bekräftelse på att betalningen är mottagen, inte att registreringen är slutförd.

Står det i deras avtal att registreringen sker samma stund som betalningen registreras? Nej. Dessutom. misslyckas registreringen får du pengarna tillbaks.

Så fungerar det ju i vanlig handel också. Du beställer, betalar och om leverantören inte levererar får du pengarna tillbaks.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 15:23 #15
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Jag betalade med kort för en domän strax före lunch idag. Fortfarande är domänen inte registrerad. Flera timmar från betalning till registrering är olikt City Network där jag registrerat flera dussin domännamn det senaste året.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 16:05 #16
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Står det i deras avtal att registreringen sker samma stund som betalningen registreras? Nej.
Tja, på deras beställningssida står det iaf att "domänen kommer att registreras så fort din betalning har blivit verifierad".
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 16:39 #17
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Jag betalade med kort för en domän strax före lunch idag. Fortfarande är domänen inte registrerad. Flera timmar från betalning till registrering är olikt City Network där jag registrerat flera dussin domännamn det senaste året.
Efter Ingos inlägg igår testade jag 2 domäner.

1 med kort
1 med PayPal

Förståeligt om kort kan ta några minuter extra att verifiera, dock bör PayPal gå direkt - testade därför båda.

Kort därefter fick jag meddelande om att betalningen har gått igenom.

Detta var för 22h sedan, ska bli spännande att se hur lång tid det tar. Katastrof
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-10, 20:39 #18
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
De gör absolut inget som bryter mot deras avtal, de skickar en bekräftelse på att betalningen är mottagen, inte att registreringen är slutförd.

Står det i deras avtal att registreringen sker samma stund som betalningen registreras? Nej. Dessutom. misslyckas registreringen får du pengarna tillbaks.

Så fungerar det ju i vanlig handel också. Du beställer, betalar och om leverantören inte levererar får du pengarna tillbaks.
Har bifogat en bild till detta inlägg. City Network skriver t o m på två ställen kring reg av domännamn:

"Notera att domänen inte registreras förrän vi har fått och bekräftat din betalning."

sedan längre ner skriver man:
"Direkt, domänen kommer att registreras så fort din betalning har blivit verifierad."

Har nu haft några samtal med chefen för City Network och har förstått att samtliga problem ska ligga hos Atomia, exempelvis att domäner som är förfallna ligger kvar i systemet och som sedan ligger och blockerar ytterligare domäner man vill beställa. Det är också uppgraderingen som gjort att City Network är otroligt segt.

Detta är något som jag som kund blir lidande och det har tyvärr inte heller hjälpt att man ringt några gånger för att påtala problemet att ingen domän har blivit registrerad.

Men VD:n är behjälplig fast han egentligen är på semester och jag hoppas/tror på en positiv lösning.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-11, 01:10 #19
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Jag frågade CN på Twitter några timmar efter betalningen. Registreringen tog ca 4 timmar pga "kö i systemet".
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-11, 14:27 #20
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Jag frågade CN på Twitter några timmar efter betalningen. Registreringen tog ca 4 timmar pga "kö i systemet".
Oj där ser man, då var man snabbare med din registrering ;-) och då kan också nämnas att det var en person som enbart jobbade med att registrera mina domäner manuellt.

Hur kan då City Network undvika dessa fortsatta problem:
1, Eftersom gamla domäner ligger kvar i systemet och att det enligt CN är buggar i Atomia så får man antingen byta leverantör eller kräva omgående uppdateringar.
2, Domäner som har blivit beställda genom CN ska vara markerade som uppbokade.
3, Skulle inga varningsklockor gå hos CN om att denna domänen redan var beställd.
4, Personalen måste få rätt utbildning och kunna agera omgående. Jag berättade som det var att risken är stor att någon annan hinner reg samma domäner, nu trodde jag dock inte riktigt att detta kunde hända hos samma företag. Jag fick dock till svar att det var lugnt och att man skulle ta tag i det direkt.

Via .se fick jag reda på att domänen blev registrerad 1 timma och 20 minuter efter min beställning och godkända betalning.

Så det går inte rycka på axlarna och säga att det är först i kvarn principen när två kunder har betalat för samma domän hos City Network, då är det väl en självklarhet att kunden som betalade först också ska få den.

Så CityNetwork och Atomia får tvista om vem som har gjort fel så länge inte kunden blir lidande. Jag har dock gett Johan en enkel och smidig lösning kring problemet så vi får se när han har hoppat ur hängmattan.

Det mesta går att lösa, bara man vill.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
city network, varning, webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017